Weggedrag bij hoge snelheden

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Weggedrag bij hoge snelheden

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Heren,

Dit lijkt misschien een rare vraag, maar ik ga ze toch stellen.

Overlaatst heb ik voor de eerste keer eens wat gas gegeven met mijn wagen. Er was niemand op de baan en heb hem eens tot tegen de 220km/u laten gaan. Wat merk ik nu dat vanaf 180km/u de wagen precies ‘met zijn gat’ begint te ‘schuiven’ of te ‘draaien’ over de weg. De weg was droog en er was niet veel wind. Bij 220km/u was dit zeer goed voelbaar. Ik heb toen een afgespraak gemaakt om het ‘spoor’ van mijn Cayman na te kijken en dit was perfect in orde.
      Zou dit aan de winterbanden kunnen liggen? Ik heb pas nieuwe Vredestein GiuGiaro Wintrac Extreme 255/40/18 99W M+S op de achterste as liggen.
      Met de zomerbanden had ik deze snelheden nog niet gehaald.

Iemand ervaring mee?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
      • Nog aan het optrekken :driver:
        Was aan het regenen, 997 plakt aan de weg druk V2.5 , A 2.8.
        PS: Duitsland richting Zuffenhausen

Attachments:
        • 042.jpg
        0
        Anoniem

Het spoor controleren is bij een bevriende bandenhandelaar gebeurd.
          Misschien eens op Ghost zijn voorstel ingaan en hem daar eens op de brug zetten.

Ik zal er volgende week eens werk van maken dan heb ik wat tijd.

Alvast bedankt voor de tips allemaal.

0

Ok, ik zal eens wat zakken bij wijze van test. Merci ! 😉

0

rij met de 997S vooraan 2.3, achter 2.7 gaat als een pijl aan 295, achteraan zeer stabiel ,vooraan zeer licht, deze snelheid maar één maal gedaan hoor, foei foei foei :what: :what: :what:

0

Op mijn 996 zet ik ze koud op 1.9 V en 2.3 Achter. Wel 18 inch velgen, 225 V en 285 achter.
                Warm komt daar 0.3 tot 0.5 bij al gelang hoe sportief er gereden werd 😈

0

sportief rijden 2,2 voor en 2,7 achter … met normale rijstijl 2,3 en 2,8 bar met Pirelli Sottozero W.

maar elders op het WWW lees je ook het volgende

Ich fahre den 997S mit 19 Zoll 235 und 295er Breite mit extrem niedrigen Drücken. Warm VA 1,9 HA 2,3. Erst so ist er für mich gut fahrbar.

0

Kan iemand eens een richt (start) drukwaarde geven voor de 996 op 19 duim met Pilot Supersport ? Ik rij steeds met de fabrieksopgave van 2.5 voor en 3.0 achter. 😳

0
                    PDS

Krokodil doet er circuit mee dacht ik.
                      Gaat als een speer !!!

Nu wachten op een filmke

:popcorn:

0

[quote=”cabrio wim” post=189243]Veren, schokbrekers en gewicht (uitwegen) al gecontroleerd.[/quote]

Tip: het statisch uitwegen kan je laten doen op de autokeuring, ook al moet je niet naar de verplichte controle.

gewoon auto voorrijden en vragen om enkel de schokbrekertest uit te voeren. dan goed de TV schermen in de gaten houden (of filmen) bij testen van voor- en achteras. zowel het rendement van de schokbrekers als het gewicht per wiel komt op het scherm. en vraag dan meteen of ze op de brug de rubbers van je ophanging draagarmen, droplinks, … willen inspecteren op overmatige speling.

het kost twee drollen en je hebt een onafhankelijke diagnose …

0

[quote=”KROKODILE” post=189229]Deze zomer de Cayman R eens getest 285 km/u op de teller ging super.
                          Staat op Pirelli Trofeo r 2,2 bar voor en achter.
                          Zeer baanvaste auto met een super wegligging. :up:[/quote]

Cayman R een van de wagens waar ik graag meer van weet. Heb je hier ergens een eigen topic van die wagen? Wat zijn je ervaringen ? Doe je er circuit mee ?

0
                          Wim

Veren, schokbrekers en gewicht (uitwegen) al gecontroleerd.

0

Deze zomer de Cayman R eens getest 285 km/u op de teller ging super.
                              Staat op Pirelli Trofeo r 2,2 bar voor en achter.
                              Zeer baanvaste auto met een super wegligging. :up:

0

Op winterbanden hou ik het toch steeds rustig…..

0

ik deed eens 200 met de 987 en die ging als een speer, zeer baanvast.

Enkel wat zweet in de bilspleet….ben niet zo een mens om hoge topsnelheden te halen.
                                  Rij nooit veel te rap, maar zit wel altijd vlug aan de toegelaten snelheid :relaxman:

0

Mijn 996 C2 wordt stabieler vooraan vanaf 140 km/u, waarschijnelijk meer neerwaartse druk??
                                    Ook eens op een verstrooid moment 270 km/u gedaan (Staat op 4 goede Pirelli P zero: druk 2,7 b achter en 2,3 b voor).
                                    Gaf volle vertrouwen :respekt:

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.