- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
14 juli 2008 om 16:45
Ik ben momenteel bezig een wagen te demonteren waar een oud (pré70) 6 cilinder blokje in ligt. Bij de demontage van de cardans ben ik op een probleem uit gekomen, ik krijg 4 van de in totaal 8 bouten op de cardans niet los. Kan iemand mij zeggen welke maat van Torque sleutel ik hiervoor nodig heb ? ik heb het geprobeerd met een T40 maar hij blijft doorschieten.
Ik heb het ook geprobeerd met een inbus maar … hetzelfde resultaat … iemand tips ?een ander probleem zit hem bij de warmtewisselaar, aan passagierszijde zit er een schroef om de wisselaar vast te zetten waar ik gewoon niet bij kan om hem los te maken, het betreft de eerste schroef aan de buitenzijde van het blok, met welke sleutels maken ze dit los ? ik vermoed een speciaal hiervoor gevormde porsche sleutel ? De dop is een 13 maar ik raak er met niks bij, zelfs niet met steek of ringsleutel, ik kan me moeilijk voorstellen dat ik de cilinderkoppen er moet afhalen om erbij te kunnen ?
elke hulp of tips zijn welkom
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.