Welk lasapparaat kopen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welk lasapparaat kopen

• Maker
    Discussie
  • Ben bezig met de restauratie van mijn oudje (911 1976, zie andere onderwerpen), en de bedoeling is om de motor binnenkort ergens binnen te doen. De carroserie gaat ergens anders naartoe, ik doe zelf een deel van de voorbereiding. Nu kom ik tot het punt dat ik zin begin te krijgen om een aantal zaken zelf te lassen. Ik doe dit alles als ontspanning, dus niks professioneels. De moeilijke dingen worden in elk geval bij de carossier gedaan.
    Maar hier gaat het bvb over onderdeel zoals in bijlage, dat zit rondom de motor. 45180.jpg
    Het is een dun plaatje (0,8mm) en moet deels gerepareerd worden. Stukje uitslijpen en nieuw stukje inlassen. Zo moet ik hier en daar wat herstellingen doen.
    De vraag is, wel lasapparaat koop ik daarvoor ? Ik dacht er al uit te zijn dat het best een MIG toestel moet zijn met aparte gasflessen, dus geen toestel met gas in de draad want dat zou niet geschikt zijn voor dun plaatwerk.
    Ik heb op ebay bvb volgend toestel gezien, wat denken jullie daarvan ? KLIK
    mig_12.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Hey,heb zelf ook beta gereedschap: heel tevreden over!
      Grts floere.

0

Nope…ben weer op 10 “fronten” tegelijkertijd bezig 😛 . Ben weer begonnen aan het demonteren van de motor zodat ik hem eindelijk ergens kan binnendoen. Moet de (las)draad weer eens opnemen en beslissen welk ik ga kopen. Deze week alvast een andere dringende zaak gekocht: een Beta gereedschapswagentje. Amai da’s iets anders dan die brollewagen die ik had van in de Makro 🙂

0

@fdeville-new, er al uit wat het gaat worden?
          grts floere.

0

[quote=”Ghost” post=194816]Huur van de gasflessen moet je in gedachte houden.
            Ik heb enkele jaren geleden een fles aangekocht, €250 dacht ik.
            Nu sinds enkele jaren betaal ik terug €60 euro als ik in dat jaar geen volle fles heb gehaald :bounce:
            Dat is duurder dan een volle fles te halen €45 :puke:[/quote]

dus als slimme belg op 31 dec de kraan open zetten om leeg te laten lopen, en op 2 jan weer laten vullen voor één jaar 😎

0

Eventuele workshop lassen bij Floere gaat HIER verder.
              Hier alleen nog posten ivm keuze lasapparaten aub :salut:

0

wij hebben goede ervaringen met ESAB en contimac..

0

Ik ben bij de Floere al geweest voor een Alu-Tiglaswerkje, prima service en nen toffe Pee :respect2:
                  .

0

@ Floere: kunnen we dan Leuven vastleggen als locatie voor een TLC ? (tech live café) we kunnen een kleine bijdrage vragen aan de deelnemers voor gebruik/verbruik van materialen

0

Me too! :up:

0

Goed idee, subscribed !

0

mss wel een idee om een RLC te doen icm met een technisch gedeelte ??? lassen voor beginners :sleep:

0

Hey, Tig is niet moeilijker dan halfautomaat lassen !Bij tig kan men fijner werken , als men het goed voordoet en goed aan neemt is er geen probleem.
                            Mijn pm niet ontvangen?
                            Grts Floere

0

PM gestuurd, thanks voor het aanbod !
                              Betreffende MIG en TIG, ik had gelezen dat TIG mooier resultaat geeft, maar moeilijker is dan MIG ?

0

Hallo, als beroeps lasser sinds 1978 kan ik wel enige goede raad geven. Gas gevulde draden zijn inderdaad geen optie.
                                Bij het lassen met halfautomaat is de afregeling draadsnelheid en stroomsterkte heel belangrijk om een mooie las te verkrijgen en geen gebroebel!!
                                Dus een toestel waar je deze 2 dingen niet kan regelen is geen optie.
                                Misschien interessant is een kleine tig laspost ( 140Ampere op 220 volt), je kan er ijzer en inox mee lassen.
                                Ik heb hier op het forum al veel geleerd over motor en elektriciteit, heb er zelf al goede vrienden gemaakt.
                                Daarom wil ik mijn las kennis hier ook delen met forummers.
                                Als je wil kan ik je wel op weg helpen en u een paar ‘triks’ leren, je mag steeds vrijblijvend eens langskomen of neem maar contact op met mij.
                                Ik beschik over 2 TIG las toestellen en 1 half automaat.
                                Grts Floere

0

Dank voor de reacties. Die gasgevulde draden zouden blijkbaar toch niet zo ideaal zijn lees ik elders: niet goed voor dun plaatwerk (gaten) en zou veel spetters maken. Dat van die fles wist ik idd al. Voor de goede koop moet ik het waarschijnlijk allemaal niet doen, maar dan moeten we geen Porsches kopen ook hé 😆
                                  Ik heb intussen nog eens goed gekeken en dit apparaat heeft maar 2 standen (min/max) en dat zou niet voldoende zijn volgens iemand die ik gesproken heb.
                                  Men raad me eerder volgend apparaat aan : klik
                                  Maar dan zitten we al 2-3x duurder natuurlijk.
                                  Ik zoek nog wat verder en als ik tot een besluit kom zal ik het hier posten
                                  (PS ivm de motor: heb verschillende PM’s gekregen, dank daarvoor, ik ga dit aanpakken binnen enkele weken…heb eerst nog wat “immo” affaires te regelen)

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.