- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
23 januari 2015 om 02:00
Ben bezig met de restauratie van mijn oudje (911 1976, zie andere onderwerpen), en de bedoeling is om de motor binnenkort ergens binnen te doen. De carroserie gaat ergens anders naartoe, ik doe zelf een deel van de voorbereiding. Nu kom ik tot het punt dat ik zin begin te krijgen om een aantal zaken zelf te lassen. Ik doe dit alles als ontspanning, dus niks professioneels. De moeilijke dingen worden in elk geval bij de carossier gedaan.
Maar hier gaat het bvb over onderdeel zoals in bijlage, dat zit rondom de motor.
Het is een dun plaatje (0,8mm) en moet deels gerepareerd worden. Stukje uitslijpen en nieuw stukje inlassen. Zo moet ik hier en daar wat herstellingen doen.
De vraag is, wel lasapparaat koop ik daarvoor ? Ik dacht er al uit te zijn dat het best een MIG toestel moet zijn met aparte gasflessen, dus geen toestel met gas in de draad want dat zou niet geschikt zijn voor dun plaatwerk.
Ik heb op ebay bvb volgend toestel gezien, wat denken jullie daarvan ? KLIK
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.