Welk lasapparaat kopen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welk lasapparaat kopen

• Maker
    Discussie
  • Ben bezig met de restauratie van mijn oudje (911 1976, zie andere onderwerpen), en de bedoeling is om de motor binnenkort ergens binnen te doen. De carroserie gaat ergens anders naartoe, ik doe zelf een deel van de voorbereiding. Nu kom ik tot het punt dat ik zin begin te krijgen om een aantal zaken zelf te lassen. Ik doe dit alles als ontspanning, dus niks professioneels. De moeilijke dingen worden in elk geval bij de carossier gedaan.
    Maar hier gaat het bvb over onderdeel zoals in bijlage, dat zit rondom de motor. 45180.jpg
    Het is een dun plaatje (0,8mm) en moet deels gerepareerd worden. Stukje uitslijpen en nieuw stukje inlassen. Zo moet ik hier en daar wat herstellingen doen.
    De vraag is, wel lasapparaat koop ik daarvoor ? Ik dacht er al uit te zijn dat het best een MIG toestel moet zijn met aparte gasflessen, dus geen toestel met gas in de draad want dat zou niet geschikt zijn voor dun plaatwerk.
    Ik heb op ebay bvb volgend toestel gezien, wat denken jullie daarvan ? KLIK
    mig_12.jpg

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • Huur van de gasflessen moet je in gedachte houden.
      Ik heb enkele jaren geleden een fles aangekocht, €250 dacht ik.
      Nu sinds enkele jaren betaal ik terug €60 euro als ik in dat jaar geen volle fles heb gehaald :bounce:
      Dat is duurder dan een volle fles te halen €45 :puke:

0

Kan die automaat niet met gasgevulde lasdraad voor dergelijk werk gebruikt worden ?

0

ik heb hier een TIG en een halfautomaat staan. Kan je eens mee komen proberen als je wil. KAn je dan eventueel wel eens meenemen om te gebruiken, of hier komen lassen. Moet je wel zelf doen, want hoewel ik het staan heb, kan ik eigenlijk niet lassen. 😳 allemaal gekocht in de gedachte dat ik het zou leren als ik het staan had, maar dat blijkt na 8 jaar toch niet zo te zijn… :bounce:

check ook uw PM

0

Hallo,
            Ik heb alles gedaan met een half-automaat
            Laspost gewoon goed afstellen en uitregelen is de kunst
            maar opgelet je hebt snel gaatjes indien te hoog afgeregeld :bounce:
            Succ6

0

ik kan je geen advies geven mbt het ideale toestel voor jouw toepassing, maar heb je al eens geïnformeerd naar de huurprijs van zo’n gasflessen. voor het occasioneel gebruik dat jij voor ogen hebt zou ik toch de rekenoefening eens doen :think:

0
            5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.