Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › Welk onderdeel is dit?
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 10 maanden geleden door Marc Graff.
-
Goeiemorgen,
Iemand een idee wat dit onderdeel is en hoe het los te maken? Cayman 987.2 – 2.9 – 2009.
Beetje slechte foto maar het is een langwerpige vierkante zwarte plastic bus die net achter de vleugel zit en die bijna tot tegen de bezine vuldop komt.
Er zitten 2 zwarte plastic slangetjes langs die er onderaan zijn op aangesloten.Om aan het tankklep slotje te geraken (zie vorige post) moet deze box dus even opzij.
Er zit centraal een duidelijke moer over een stud maar het voelt alsof hij langs achter ook nog ergens vastzit.Bedankt!
Tomreservoir ruitenwisservloeistof, de vuldop zit er boven onder de kofferklep, naast de batterijbak
exploded views uit de WSM: https://www.dropbox.com/s/34mbkfzihsz54z7/P_%20987workshopManual2005-2008.pdf?dl=0
De ruitenwisser tank zit volgens mij aan de andere kant (bestuurder) direct onder de vuldop.
Deze zit aan de passagierskant onder de tankklep.Ik kwam deze cutaway net tegen, die box zit dus inderdaad nog vast aan het frame ter hoogte van de deurscharnieren waar je dus niet bij kan…
Is dat geen soort filter die verbonden is met de brandstoftank? Het actief koolreservoir?
Benzinedamp is ongezond en wanneer dat uit je tank in de lucht komt wordt de wereld daar ook niet beter van. Om het milieu te sparen wordt die benzinedamp opgevangen in een filter met actieve kool. Wanneer de elektronica het moment goed acht wordt die damp door de motor uit de actieve kool gezogen en keurig verbrand. Zo wordt het milieu minder belast en gaat er ook nog eens niets verloren van de benzine waarvoor je hebt betaald. Win win.
bij het aansluiten van de druppellader kwam ik aan de binnenkant van de afdekplaat op de batterij box dit gele onderdeel tegen.
weet iemand waarvoor dit dient bij een 991?[quote]ZUFF-65 post=287767 userid=11826[size=85]Ik zie vooral veel stof liggen onder die batterijdeksel
Ik ga onmiddellijk aan mijn vrouw zeggen dat ze haar werk niet goed doet[quote=”ZUFF-65 post=287767 userid=11826″]Ik zie vooral veel stof liggen onder die batterijdeksel
Ik ga onmiddelijk mijn vrouw zeggen dat ze haar werk niet goed doet
[/quote]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.