Welk onderdeel is dit?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Welk onderdeel is dit?

• Maker
    Discussie

• PM

Onlangs vond ik onder mijn wagen, ter hoogte van het achterwiel, kant bestuurder, een druppel olie.
      Op de bijgevoegde foto’s kunnen jullie een onderdeel zien dat wat aan het zweten is, net naast de einddemper.
      Ik kan helaas nergens terugvinden welk onderdeel dit zou kunnen zijn? Kan er mij iemand verder helpen?
      Wagen is een 997 mk2.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
    • PM

[quote=”janick.simoens” post=280074]High pressure fuel pomp, mss enkel je dichting naar motorblok die stuk is hopelijk, en niet te pomp zelf die olie lekt?[/quote]

Olie zit er niet zeker in een ‘fuel’ pomp?:?

PM

Nog eens een andere vraag: kan ik op één of andere manier de bandendruk van mijn wagen controleren via het menu van de wagen of krijg ik enkel een melding als de bandendruk te laag is? Op sommige reviews op het www is dit te zien in het dashbord menu. Dan krijg je de vier banden te zien met hun respectievelijke druk.

High pressure fuel pomp, mss enkel je dichting naar motorblok die stuk is hopelijk, en niet te pomp zelf die olie lekt?

PM

Dat lijkt inderdaad het juiste onderdeel te zijn Janick. Bedankt daarvoor. Kan het kloppen dat het nummer niet overeenkomt? Is dit nu een High pressure oil pump of fuel pump? Blijkbaar zijn er terugroep acties geweest voor dit onderdeel. Maandag eens bellen naar Porsche.

Zelfde blok als mijn cayman 2009/2012 blijkbaar

Nr 22

123

nee, niet direct, kheb geen PET cataloog voor de moment door mijn verbouwingen staat alles overend ook mijn garage pc, dus kan niks opzoeken

PM

Bizar, die sticker komt van dat onderdeel nochtans. Herken je het onderdeel op de onderste foto @Vandamme?

123

das geen porsche nummer

PM

Gisteren avond nog wat verder gekeken. Blijkt zeker uit 1 onderdeel te komen. Duidelijk te zien op de foto. Ik vond ook een nummer terug op het onderdeel maar even zoeken op internet helpt me niet veel verder. Waar zoeken jullie naar “parts numbers”?

PM

Zou je ergens een linkje hebben naar beide onderdelen? Op rosepassion vind ik niet het juiste onderdeel of details.

123

nope, die draait bijlange niet genoeg voor permanente connectie op de riem

krukas , water pomp, alternator, airco, servo pomp (op auto’s die dat nog hebben)
                                  kun je mooi zien op post #279985

PM

Is de luchtpomp niet verbonden met de multiriem?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.