Welk product om zwarte ‘rubber’ van whale tail terug leven in te blazen ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Welk product om zwarte ‘rubber’ van whale tail terug leven in te blazen ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

3.2 carrera met whale tail…die wordt wat ‘minder zwart’ dan wat mooi is, en krijgt van die kleine gaatjes (dus niet meer vol en zwart).
    Bestaat er een soort zwart product à la schoensmeer om deze mee in te wrijven ?

zelfde probleem met de brede rubber van onder/aan de kofferbak vooraan…

alvast bedankt voor jullie deskundige input…
    mvg

Gert

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • DAG 2: en het ziet er nog beter uit dan dag 1, heb ook snel snel eens de spiegel geprobeerd (harde kunststof)

IMG_20170801_211405.jpg

IMG_20170801_211347.jpg

ik word fan…komt goed…over de duurzaamheid laat ik binnen 6 weken of zo wel iets weten na wat :driver:

Heb het flesje gefotografeerd 😀
        Novasim heet het.

Attachments:
        • 20170801_174645.jpg

Ik heb recent een product gekocht voor oud plastik terug zijn originele kleur te geven.
          Ik heb er rode spatborden van een 30 jaar oude moto mee gedaan met een ongelooflijk resultaat. Terug echt rood ipv van roze.
          Zou voor alle kleuren moeten lukken. Zal morgen eens de juiste naam posten.

Tim

Momenteel test ik met polytrol van het merk owatrol en dit is tot nu toe het meest duurzame. Is wel niet zo gebruiksvriendelijk als de gebruikelijke cremes…

gisterenavond was DAG 1: de voorkant van de wagen ziet er na het opwrijven van de groene smurrie (met een gewone vod) zo uit

IMG_20170731_203253.jpg

IMG_20170731_203320.jpg

ik ga deze stap vanavond dus nogmaals herhalen, en dag nadien droog opwrijven. Indien resultaat OK (en daar lijkt het enorm op te gaan uitdraaien), neem ik ook die whale tail eens onder handen :happydance:

Op aanraden van ‘Marcel van zelfpolieren.be’ heb ik onderstaande gekocht:

glym.jpg

om onderstaande probleem op te lossen
                IMG_20170724_180324.jpg

IMG_20170723_194614.jpg

dit is dus de “VOOR” situatie.

Tip van Marcel:
                dag 1: goed insmeren en nog niet opwrijven, gewoon laten inwerken
                dag 2: goed insmeren en nog niet opwrijven, gewoon laten inwerken
                dag 3: opwrijven (of nog eens een dag 2-behandeling doen en dan op dag 4 opwrijven)

uit het lijstje met huis-tuin-enkeukenmiddeltjes werkt lijnzaadolie het best. dat is trouwens één van de actieve bestanddelen in bandenvet.

Wim

Ideaaaaalllllllll siliconespray. 😯

Hoop niet dat je op korte termijn naar een carrossier moet, want dan kun je die de schuld geven dat het spuitwerk niet goed gedaan is en er allemaal visogen in zitten. :sleep: :sleep:

Ik gebruik om zwarte kunststof delen en rubbers terug mooier te maken meestal silicone spray. Moet je wel regelmatig herhalen na het poetsen maar is snel gedaan en goedkoop. Leather en Vinyl spray werkt ook goed. Ik gebruik altijd een “afwas sponsje”

Gyeon Trim is een coating die rubbers en plastics heel lang terug zwart maakt.

Persoonlijk nog nooit op een whale tail geprobeerd maar ik vermoed wel dat dit zeer goed zal werken.

S2

HIer ook tevreden gebruiker van Black Chrome van Turtle Wax. Het is geen wondermiddel maar het kan wel degelijk een verschil maken.

Tim

Voor echt rubber gebruik ik zymol seal. Dit voedt vooral, maar volledig herstellen doet het niet.

Wim

Porositeit van de rubber kun je weinig aan doen.
                                En wij gebruiken Black chroom voor rubber onderdelen, is kleur weer diep zwart en mooie satin glans.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.