Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Welk referentie werk ?
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 3 maanden geleden door svandamme.
-
MakerDiscussie
-
Anoniem1 augustus 2007 om 00:47Zoals jullie al weten ben ik nog steeds 🙁 D roll: . De wagen moet zo origineel mogelijk zijn, geen gepruts met velgen en spoilers enz. Daarom zoek ik een goed boek over de 911 (van de modellen 964 en 993) waar in detail voor elk jaar beschreven staat hoe ze er zouden moeten uitzien, wat de opties waren, wat de serienummers zijn enz. Voor de 964 heb ik het boek van Adrian Streather al, maar ik hoor soms spreken over een “redbook”. Kan iemand me zeggen wat dat fameuse boek exact is (naam of auteur of isbn of zo) ? Of zijn er andere “must-haves” ?
-
MakerDiscussie
-
Red Book is overigens geen boek over “originaliteit”
het is gewoon een pocket boekje met alle info over motor nummers, chassis nummers en de opties die voor een bepaald jaar bestondenheel weinig foto’s
maar wel enorm handig om te hebben[quote=”fdeville”:2s1gcazg]
Die ziet er wat mij betreft inderdaad heel mooi uit. Ik ga er contact mee nemen, bovendien is de postcode 55xxx niet ver in duitsland. Wat zint je niet aan die wagen ?
[/quote]Het moet een 92 of 93 zijn voor mij met originele cupspiegels.
[quote=”fdeville”:30cp2eth]In feite dezelfde als ik had (RIP…) en zoals die van stefx911 (maar dan met airbags 😕 ja ja…ik weet het dat die misschien niet meer werken na 15jaar…).[/quote]
De kans dat een airbag niet meer werkt na 20 jaar is kleiner dan dat je morgen overreden wordt. Wens je geen van beide toe btw. 😉
Ok , als de KM’s niet echt van belang zijn dan ga je nog wel genoeg kunnen vinden. Maar dan zullen ze wel al is herspoten zijn. Mij is het niet zozeer om de km’s te doen maar om de originaliteit en die ligt zeer nauw verbonden aan de km’s. Eens herspoten ben je nooit meer zeker van wat er voordien mee gebeurt is en net dat is voor mij van belang. Ik wil de historiek van een auto kennen van naadje tot draadje.
Anoniem1 augustus 2007 om 16:49[quote=”993S”:tujxv4ob][quote=”fdeville”:tujxv4ob]
Ja…als dat kan voor het max.bedrag die ik me opgelegd heb (30.000€) 😆 😆 😆 [/quote]Zou je is willen beschrijven wat je verwacht van de 964 die je hoopt te vinden voor 30K ?
Als ik iets zie zal ik het dan posten. Ik ben erg op zoek naar eentje en vermits je niet meer dan 30 wil geven kom je toch in de klasse van auto’s die ik net niet wil.deze bv :
Click meDaar zal je nog wel een beetje kunnen af krijgen denk ik[/quote]
Die ziet er wat mij betreft inderdaad heel mooi uit. Ik ga er contact mee nemen, bovendien is de postcode 55xxx niet ver in duitsland. Wat zint je niet aan die wagen ?
Wat ik wil is simpel, als ik echt mag kiezen: een 964 C4 van 1992 of later (motor vanaf N-serie), met airbags, in schieffergrau, zwart leder, schuifdak, sportzetels, origineel cup-velgen en cupspiegels en voor de rest geen geprust. Kiliometers minder van belang, het is dan ook mijn 3e wagen waar ik maar sporadisch mee rijd (max 5000km/jaar). In feite dezelfde als ik had (RIP…) en zoals die van stefx911 (maar dan met airbags 😕 ja ja…ik weet het dat die misschien niet meer werken na 15jaar…).[quote=”fdeville”:2d18uyaz]Naast een 911 zou ik natuurlijk heel graag een 944 hebben, en misschien komt dat er nog eens van.[/quote]
Tegen dan laat je maar iets horen.
Wie weet (mij kennende) wil ik dan weer iets anders 😈 😉Back on topic:
“911 Red Book” moet je gewoon hebben:
Kan je [size=150:39fxmf1o]HIER[/size] bestellen
[quote=”fdeville”:33vj3zn3]
Ja…als dat kan voor het max.bedrag die ik me opgelegd heb (30.000€) 😆 😆 😆 [/quote]Zou je is willen beschrijven wat je verwacht van de 964 die je hoopt te vinden voor 30K ?
Als ik iets zie zal ik het dan posten. Ik ben erg op zoek naar eentje en vermits je niet meer dan 30 wil geven kom je toch in de klasse van auto’s die ik net niet wil.deze bv :
Click meDaar zal je nog wel een beetje kunnen af krijgen denk ik
[quote=”fdeville”:1hn970ki]Je bedoelt die witte en zwarte ? Inderdaad mooie wagens, zeker in die kleuren.
Tot een jaar geleden zou ik volmondig ja gezegd hebben, maar intussen heb ik een 964 gehad en eens je dat gewoon bent wil je niets meer anders… . Naast een 911 zou ik natuurlijk heel graag een 944 hebben, en misschien komt dat er nog eens van.[/quote]bedoelde die van mij eigenlijk… 😉 ) :-):-)
[quote=”porschky”:jxv1k09p]als dit exclusief BTW was, was het inderdaad al lang de jouwe… 😉
Ondertussen lijkt het niet zo te vlotten met de verkoop; ik had twee biedingen van 36000 E BTW in (is dus 29.753 E exclusief… see what I mean 😉 ), zijnde van de verkopers waar ik hem gekocht had, en van de uitbater van Protech Gent, die de wagen onlangs gezien en gereden heeft, en er onmiddellijk wild van was… Helaas hebben beide nu hun staart ingetrokken: AB Auto biedt nu uiteindelijk maar 33000 E meer (BTW in), en de tweede partij heeft zich bedacht, en zegt uiteindelijk nog enkele jaren te willen wachten om zich meteen een nieuwe te kunnen kopen… 😥 Dus zoeken/wachten we nog even verder… Deze auto staat te mooi, en heeft te veel geld gekost om in deze staat/toestand te krijgen, om hem snel snel weg te doen aan het eerste (lage) bod. We zien wel wat de tijd brengt…[/quote]
De’n Bleys komt ook weer ter sprake 😆 . Ik woon daar op een minuutje vanaf. We hebben daar (mijn broers en ik en een paar klanten) al een paar wagens gekocht en aan verkocht. AB gaf 16000 euro BTW in voor de CLK 🙄 . Andere garage heeft uiteindelijk 20500 EURO + BTW gegeven 😆 . Mijn broer kochtte daar destijds een mercedes ML. 5000 kilometer later versnellingen defect. Maar dit was niet in van toepassing voor de 24 maanden garantie ❓ . Was de laatste wagen daar gekocht. Heb nog al een paar klanten hun “fantastische” verhalen gehoord 😥
als dit exclusief BTW was, was het inderdaad al lang de jouwe… 😉
Ondertussen lijkt het niet zo te vlotten met de verkoop; ik had twee biedingen van 36000 E BTW in (is dus 29.753 E exclusief… see what I mean 😉 ), zijnde van de verkopers waar ik hem gekocht had, en van de uitbater van Protech Gent, die de wagen onlangs gezien en gereden heeft, en er onmiddellijk wild van was… Helaas hebben beide nu hun staart ingetrokken: AB Auto biedt nu uiteindelijk maar 33000 E meer (BTW in), en de tweede partij heeft zich bedacht, en zegt uiteindelijk nog enkele jaren te willen wachten om zich meteen een nieuwe te kunnen kopen… 😥 Dus zoeken/wachten we nog even verder… Deze auto staat te mooi, en heeft te veel geld gekost om in deze staat/toestand te krijgen, om hem snel snel weg te doen aan het eerste (lage) bod. We zien wel wat de tijd brengt…
Anoniem1 augustus 2007 om 11:06[quote=”porschky”:14yc1jcb]of een 996 cabrio? 😆
[/quote]
Ja…als dat kan voor het max.bedrag die ik me opgelegd heb (30.000€) 😆 😆 😆of een 996 cabrio? 😆
Even serieus, ik heb ook nog enkele boeken liggen over de 911 en de Porschegeschiedenis algemeen… Je mag die gerust eens komen lenen hoor, als je ze wil komen halen, en op je communiezieltje belooft om ze terug te brengen… 😉
Anoniem1 augustus 2007 om 10:00Je bedoelt die witte en zwarte ? Inderdaad mooie wagens, zeker in die kleuren.
Tot een jaar geleden zou ik volmondig ja gezegd hebben, maar intussen heb ik een 964 gehad en eens je dat gewoon bent wil je niets meer anders… . Naast een 911 zou ik natuurlijk heel graag een 944 hebben, en misschien komt dat er nog eens van.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.