Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Welke 911
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 1 maand geleden door
nonkel Porsche.
-
MakerDiscussie
-
19 augustus 2009 om 16:34
Ik ben op zoek naar een 911 van 1969 (Lange Wielbasis) tot en met 1973? Heb al veel opgezocht op internet maar heb schrik om een kat in een zak te kopen. Waar moet ik op letten? Waar koop ik beter niet? En aan welke moet ik de voorkeur geven: de 2.4 van ’72 , de 2.2 of de 2.0 die er nog in ’69 inlag?
-
MakerDiscussie
-
Neen hoor .
Draadjes blijven normaal open , tenzij het om verkoopstopics gaat of omdat er iets te fel off-topic gaat .
De rest blijft open .
bij niet interesse valt het draadje automatisch naar beneden en verdwijnt 😉Excuseer dat was zeker de bedoeling niet.
Voor mij mag dit gerust open blijven maar dacht het de gewoonte was om het draadje te sluiten op het moment dat je probleem geen reden van bestaan meer heeft omwille van een gekozen/gevonden oplossing.Tot schrijfs!
Lijkt wel ofje alle draadjes in het forum op slot wil gooien. 😆
Hebben wij straks niks meer te antwoorden. 😉Bedankt voor de reeds gegeven reactie’s; Het boek van Peter Morgan heb ik reeds uitgeleend van een vriend. Het bevat inderdaad veel nuttige info. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de 2.4 uit 1972 omwille van de meest potente motor van de oude serie met toch nog wat chroom rond de lichten in tegenstelling tot de 1973. Bovendien heeft hij dat oliedeurtje wat toch uniek is.
Eerst dacht ik aan een targa uitvoering om bij mooi weer te genieten maar de lijn van een coupé is toch zoveel mooier. Vandaar dat ik toch voor een coupé zou gaan maar dan met schuifdak.
Ik denk dat een 911 1972 met origineel schuifdak reeds een uitdaging wordt om te vinden dat ik geen eisen meer ga stellen of het nu een T of een E moet zijn. Een S met deze specificaties lijkt me zowiezo uitgesloten wegens te duur.
Heb er reeds één op het oog maar de motor ziet er echt belabberd uit!
Kunnen jullie me ook inlichten wat een volledige revisie van de motor kost wanneer je dit laat uitvoeren door iemand waarvan je mag verwachten dat het perfect gedaan is?
Die wagen heeft ook de originele airconditioning. Is dit een voordeel of alleen maar bijkomende ongemakken?Weer een heleboel vragen die ik stel maar ik wil echt wel zeker zijn vooraleer ik mijn zuurverdiende centjes uitgeef aan een droom die geen nachtmerrie mag worden!
Tot binnenkort
ik heb de 2.2 en 2.4 gereden en zou persoonlijk voor de 2.4 gaan. Deze heeft de 915 boite al. iets meer koppel. Juist had de 2.4 iets meer zwart ipv chromé, maar dit kun je snel oplossen 😉
Ik heb momenteel een 2.7 en rijdt er eigenlijk het liefst in. Ben deze terug aan het brengen naar de chrome ipv de jongere look die ze deze willen geven hebben. Het voordeel is dat dit model goedkoper in aanschaf is. Een potentere motor heeft.( Zeker in S specs.)betere zetels en stuur(carrera stuur)
De oude hebben natuurlijk een andere uitstraling. De E en S zijn de te zoeken qua vermogen maar een goede T is ook niet mis, zeker de 2.4T niet
Ik heb een 2.2T gehad; ,ik zou je aanraden om een E of een S te kopen. De T – uitvoering heeft 125 pK, je mist hier de power. Wel een prachtig geluid !
Succes.Nog even een aanvulling op jack in zijn doos.. 😉
Koop anders het boekje The used 911 story, van Peter M. Zimmermann.
Daar staat alles in waar je op moet letten, plus op het moment je bij een Porsche staat, direct alle nummers (Motor en chassis) kunt analyseren.
Plus de rest wat Jack hierboven all beschreven heeft.Tip: informeer jezelf eerst erg goed! (chassisnummer, optienummers, motornummers, kleurnummers … originele onderdelen of niet)
maw goede start gemaakt door ff vragen op het pforumhttp://www.elferhelfer.de/index.htm
http://www.idee.demon.nl/
Hier maak je zeker al een goed begin. (meer sites zullen wel volgen door andere forum gebruikers)Een boek dat zeker aan te raden is: ‘De originele Porsche 911’ van Morgan, P.
Aan de hand van dit boek kun je voor jezelf makkelijk bepalen welke old-school (2.0, 2.2, 2.4 of 2.7rs) (had ik reeds verstaan uit je post) negenelf je wil, S, T, E of L.S: super of sport
T: touring
L: lux
E: einspreitzung
RS carrera: racing sport of ren sport carreraOp het einde van elk hoofdstuk staat telkens een (redelijk) complete lijst met alle nummers die je bij aankoop zeker moet controleren. Auto’s met matching numbers, originele kleur (mss zelfs lak), originele wagens/onderdelen behouden beter hun waarde (zoals carbio wim reeds zei) …
Verder zijn kun je voor de eigenlijke aankoop een uitgekozen auto laten keuren in (officiele) porsche centra (50 euro), zo koop je zeker geen kat in een zak (50 euro is niet zoveel in vergelijking met de kosten die je anders eventueel zou moeten maken).
Informeer je goed, ga naar verschillende wagens kijken, neem iemand mee die al wat meer ervaring heeft.
Op je zoektocht zul je vaak teleurgesteld zijn, wagens die op het web aangeboden worden als perfect kunnen soms in erbarmelijke toestand verkeren, blijf echter doorzetten! Jouw droomelf staat daar ergens tussen het enorme aanbod aan porsches.mvg
Jack-in-the-boxbtw welkom!!!
Als je er voor gaat, koop dan een originele zoals hij was in dat bouwjaar, en laat gebakjes (lees omgebouwde) staat.
Qua kracht en duurzaamheid zit er wel verschil in de motoren.
2.2 en 2.4 zijn magnesium onder blokken, kunnen broos worden en gaan lekken, plus als je ze los haalt niet meer dicht krijgt, mits ze gevlakt worden.
Laat verder een AKK uitvoeren door een Porsche specialist of dealer.Verder succes met de zoektocht. 8)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.