Welke amortisseurs op jullie 911 SC/Carrera ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Welke amortisseurs op jullie 911 SC/Carrera ?

• Maker
    Discussie
  • Welke amortisseurs hebben jullie op de 911 SC/Carrera ?
    Ik overweeg om de mijne voor en achter binnenkort te vervangen, maar de keuze is niet gemakkelijk. ( Bilstein, Koni, Boge, type turbo, … ) hier een kort lijstje van op Rose Passion.

DE SOORTEN

Welke hebben jullie en welke zijn zeker niet aan te bevelen wegens te hard ?
    Veerpoten vooraan zijn van Boge.

Geert.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Url

1000 meren afstelling zal slaan op een afstelling voor de rally van Finland, wat je daar aan hebt op de Belgische wegen is nog maar de vraag 😛 Hoewel, op de gele Bilsteins die ik heb staat ook Nurburgring afstelling…
      Je kan je dus afvragen: Is het Belgische wegennet eerder gelijkaardig aan de rally van Finland of aan de Nurburgring :driver:

Mijn ervaring met de gele Bilsteins is dat ze redelijk hard zijn (op ‘t randje van acceptabel) maar ik neem het er bij aangezien het een “weekend warrior” is en er ook trackdays mee worden gereden.

Ga nooit met die kar op circuit !

Op de site van Rose passion vind ik ook Bilstein achterdempers van het type ” 1000 meren afstelling ”
        Ik heb hier nog nooit van gehoord en vind daar nergens meer info over, iemand een idee over wat het hier kan gaan ?

Click hier voor de site

Wim

Ga je veel op circuit ?
          Zo nee, alles origineel houden, anders is het verspilling geld en geen toe gevoede waarde.

Kunt beter die van elephant racing nemen! (eerstehands ervaring)

Reden: hebben een borgbout en die van Sway-a-Way niet. Zijn trouwens ook beter afgewerkt als ik op de foto’s mag afgaan.

PS: bilstein sport ==> hard!! Kunt misschien beter de Heavy Duties nemen… (ook eerstehands ervaring 😉 )

@gette,goei keuze,ik ga zowieso als ik mijn dempers vervang,bistien sport steken,ge kent mij ik moet de asfalt voelen :respect2:

Kben ook wel benieuwd of iemand ervaring heeft met die regelbare assen??

Even nieuw leven in blazen.

Dempers worden de Gele Bilstein Sportjes 8)

Iemand ervaring met deze regelbare assen van SWAY-a-Way ?

Groene Bilsteins rondom :driver: .

Bilstein sports: zalig overal behalve in Belgie; hier zijn ze iets te hard voor de staat van de weg.

Geert, als je op zoek bent naar rode Koni’s, misschien deze.

http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/bijna-nieuwe-koni-schokdempers-voor-porsche-911-63432113.htm

gele koni’s, voel je de cigarettepeukjes op t makadam mee…weet niet wat de juiste standaard is maar werd gewijzigd door één van de laatste eigenaars..

Staan op dit moment Boge pompen vooraan en groene Bilsteins achter.
                          Zijn dat trouwens niet altijd die groene Bilsteins achteraan ❓

Blijkbaar veel keuze bij Bilstein, vandaar de vraag naar rij ervaringen.
                          Die gele Bilstein club sports zijn blijkbaar tamelijk hard naar wat ik her en der lees.

Geert.

Bij mij zitten er Bilstein sports onder, maar zijn ook aan vervanging toe, ik heb wel nog een setje Boge’s liggen die ik eens ga proberen tot het budget er is om spiraalveren te steken…

Gette,
                              ik dacht dat op de mijne origineel Bilstein staan, lichtjes verlaagd.

Geen idee, weet alleen dat ze groen zijn :wtf:

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.