Welke autoradio in combinatie met Iphone ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welke autoradio in combinatie met Iphone ?

• Maker
    Discussie

• rjf

Heb al een tweetal car hifi winkels gedaan en beiden raden mij zowat het duurste model aan dat ze in hun winkel hebben liggen(369 euro): de Alpine IDA X-305. Dit toestel heeft een klein LCD scherm waardoor navigeren op de iphone gemakkelijker (en dus veiliger) is, maar er is geen CD optie of Bluetooth (extra bij te kopen à 99 euro).

Alternatief is de Alpine CDE-113BTi die op 229 euro komt met geïntegreerde parrot bluetooth en CD gleuf.

Wat me vooral stoort: Alpine maakt een duurder toestel met minder opties en ik vind het pure geldklopperij om meer te betalen voor minder functionaliteiten (een LCD schermpje van die grootte kost echt geen 240 euro extra om te maken)

Zijn er hier nog mensen die hun Iphone gebruiken in hun wagen die ervaringen hebben met één van deze toestellen of toestellen van andere merken ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • hier ook geen enkel probleem met bluetooth

klopt … iphone kan niet multitasken
          ‘t zou fijn zijn mocht apple daar eens iets aan doen.

maar bluetooth problemen heb ik nog niet ondervonden

[quote=”stevenwyns”:1c1zbxjp]mijn iphone koppelt probleemloos met al mijn andere toestellen.

bmw x3
            dell laptop
            garmin portable navigatie

en deze zijn echt niet allemaal van apple 😉 [/quote]
            Misschien was mijn uitleg niet zo duidelijk maar ik suggereerde vnl. de Bluetooth van Apple met ander GSM’s. Die is niet compatible met elkaar, onbegrijpelijk. Je kan met jouw Iphone geen data via Bluetooth naar bv. een Nokia of andere GSM doorsturen. Ook multitasken kan je niet met een Iphone. Daarom wou ik even waarschuwen dat de meeste Multimedia in de wagen ook niet compatibel is met de Iphone.

mijn iphone koppelt probleemloos met al mijn andere toestellen.

bmw x3
              dell laptop
              garmin portable navigatie

en deze zijn echt niet allemaal van apple 😉

Hou wel rekening dat de Bluetooth van een Iphone niet compatibel is. Dat is één van de redenen waarom ik nooit een Iphone zal kopen. De Bluetooth van Apple is alleen compatibel met een ander toestel van Apple.

Iets doorsturen via Bluetooth naar een ander merk gaat dus niet. Vraag daarom eerst een demo aan de winkel waar je wenst te kopen zodat je achteraf niets hebt gekocht waar je spijt van krijgt.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.