welke autoverzekering voor hobbytimer

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen welke autoverzekering voor hobbytimer

  • Maker
    Discussie

  • JoeBar_S2
    Deelnemer

      Klein vraagske voor iedereen…

      Als ik zo hoor betaal ik veel (VEEL) te veel voor mijn verzekering.

      Dus ik ben eens aan het rondshoppen,

      Maar kom meestal op hetzelfde uit…

      en dat is, “ja meneer, wij kunnen uw Porsche verzekeren aan Hobbytimer voorwaarden (ongeveer 50% van de prijs)
      Maar dan moet je bij ons nog een wagen laten verzekeren voor dagelijks gebruik aan de volle prijs.”

      Mijn reactie is dan heel simpel, “sorry dat kan ik niet want ik rijd met een firmawagen (d’Ieteren lease)”

      Dan krijg ik veelal hetzelfde antwoord, “geen probleem meneer, dan zou u uw brandverzekering en familiale bij ons moeten nemen en dan kan je nog steeds genieten van dit hobbytimer tarief.”

      Waarop ik dan moet antwoorden, “jamaar, als ik mijn brandverzekering bij jullie neem, dan gaat mijn maandelijkse hypothecaire aflossing omhoog, omdat ik korting krijg bij mijn bank omda tik mijn brandverzekering daar heb”

      En dan blijft het stil 🙁 (

      Zijn er hier mensen die me iets kunnen aanraden, (mag ook via PB)

      Ik zoek een verzekering voor mijn 944S2

      geen kilometer beperking (99,99% kand gaat hij NOOIT meer dan 10000 km rijden per jaar) maar ik wil geen beperking.
      de wagen gaat alleen buiten komen bij goed weer! Aangezien het in Belgie zoveel goed weer is wil ik er bij goed weer (SOMS!) mee naar werk rijden.

      hiervoor wil ik dus een BA verzekering, en ik wil er ook rechtsbijstand bij. (ga binnenkort de wagen laten taxeren, en zou ook willen dat de verzekering met dat taxatie rapport rekening houdt? eventueel een soort omnium?)

      pechverhelping is leuk, maar anders neem ik die er gewoon wel bij.

      Ik heb voor het ogenblik nog 2 mogelijkheden hangende…

      ik vind het gewoon niet fair dat ik de volle prijs moet betalen voor een auto die (in vergelijking) nauwelijks buiten gaat komen.

      MAw ik zou graag horen wat jullie ervaringen hier zijn, welke maatschappij of welke agent er oren heeft naar hobbywagens…

      en ja “Erard” heb ik al gecontacteerd.:-) )

      alvast bedankt,

    13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
      • Mijn verzekering heeft de schade aan de NS wel betaald .
        Eigen schade aan het voeruig was voor mij daar ik geen omnium heb
        En idd die vangrail heeft de prijs van het gewicht in goud .
        En ik ben zeker dat deze nooit vervangen is geweest na mijn schuiver .
        KASSA KASSA

          de opmerking van Bert omtrent de Nürburgring is terecht, maar geldt uiteraard voor alle omnium verzekerde voertuigen, ook recente. Het is misleidend; op de Ring zelf, aan het kantoortje waar je je ticketen dient te kopen, staat in koeien van letters dat het een tolweg is, waar de verzekering geldt!! Ze hebben er zelfs flyers van liggen! Tot als je inderdaad bij je verzekeraar gaat aankloppen! Toen mijn zus er haar Z3 perte reed, hebben ze ook eens goed gelachen bij haar verzekering, want “men gaat op die weg met de intentie te racen, en dat is altijd een uitsluitingsclausule”… 👿 Conclusie: auto perte, en de schade aan de vangrail (aan de aangerekende prijzen te zien blijkbaar van goud gemaakt!) uit eigen zak mogen betalen, en 700 euro repatriëringskosten om de wagen (in het ‘zwart’!) naar België te brengen. Het is een duur rondje geworden… 🙁

            al mijn porsche’s zijn bij ERARD omnium verzekerd! Geen beperkingen.
            Ik heb enkel maar goede ervaringen met erard. Ook na ongeval met 993 alles professioneel en snel geregeld.

              ik betaal voor mn p ongeveer 450 €
              geen beperkingen

                Wel, ik kan je zeggen dat de voorwaarden voor de engelse markt als volgt zijn- dan kan je vergelijken wat in Belgie/Lux of NL beschikbaar is.

                -Een oldtimer verzekering is in 90% van de gevallen met beperkte km. Je kan kiezen 3000 mijl, 5000 mijl, 7500 mijl. Meer mijlen, ietsje meer bijbetalen.
                -Een dergrlijke verzekering is altijd omnium, met een franchise tss de 125 en 450 pond
                -Je moet bewijzen dat je een dagelijkse wagen rijdt (mag een lease bak zijn)
                -oldtimer verzekering is altijd Social, domestic and pleasure, dus je bent NIET verzekerd voor commuting of woon/werk verkeer
                -De wagen moet ‘s nachts in een garage staan. Adres en beveiliging van garage moet worden bijgevoegd. (niet makkelijk in steden zoals bv london- een garage kopen kost £100 000)
                -Je moet 6 hoge kwaliteit fotos bijvoegen van de waarde, met een volledige beschrijving van de wagen met opties en modificaties.
                -Je moet een taxatie waarde van een erkende club of taxateur bijvoegen – dat bepaald mede je premie
                -Voor een porsche gek zoals ik, hebben deze verzekeringen vaak een multi-car policy. Bv, ik betaal voor de C3 iets van rond de 270 pond per jaar, maar toen ik de 930 erbij kocht was er een extra van 65 pond (HOEVEEL?!) te betalen. Toen ik de SC erbij had was het een extra van … 30 pond erbij. Zelfde voorwaarde, dus weeral 7500 mijl op deze wagen en 7500 mijl op de nieuwe aanwinst enz.
                -oldtimerverzekeringen hebben vaak een european breakdown policy erbij die erg goedkoop is: 30 pond om in Europa de wagen te laten repatrieren naar de UK naar de door mij toegewezen porsche specialist en niet het eerste beste porsche centre dat bv nog nooit van een C3 heeft gehoord
                -als je op circuit rijdt, kan je vaak een extra verzekering afsluiten voor die bepaalde dag. Mijn verzekeraar geeft me 3 track days per jaar per wagen gratis, dus dat is een bonus.
                -Gezien de britse obsessie met de nuerburgring is dat bijna altijd specifiek omschreven dat de wagen op de ring niet verzekerd is. In het verleden hebben mensen hun porsche in de vangrail gezet en werden uitbetaald omdat ze argumenteerden dat de ‘ring een “toll road” oftwel een weg met peage was, net zoals een autostrade in frankrijk etc.
                Niet meer dus. 🙄

                Denk er ook even aan dat je bonus/malus niet naar beneden gaat met een leasebak. Hier is dus eenzelfde systeem, in dat de jaren dat je ongeval vrij rijdt meetelt voor een daily driver korting. Leasebakken zijn op de zaak en tellen hier dus niet mee. Je wil niet zelfstandig consultant worden op 45 jaar oud en je realiseren dat je de verzekering van een bmw 530d een paar duizend euros zijn.

                Ik heb een ouwe Saab als mijn “daily driver” (principe: waarde verdubbeld als ik de tank volgooi) terwijl dat ik voor de fun de porsches pak.

                Groetjes,

                Bert

                  mijn ervaring met Erard is positief maar zoeken (en terecht) ook een grotere winst margen door meer verzekeringen te vragen zodat ze korting kunnen geven op die 1-ne wagen…

                  zt nu in de situatie dat ik mss al beter een 2de auto koop (subaru justy ofzo) en die laat verzekeren om stil te staan zodat ik 50% koritng rijg op porsche en het geheel nog goedkoper wordt (begrijpe wie kan…)

                  alvast bedankt en laat de reactie s maar komen!

                  rjf

                    [quote=”havermanst”:2gmhv1p5]Erard Verzekering in W-VL heeft een hobbytimer verzekering.
                    Ik weet niet precies wat de randvoorwaarden zijn, maar je kan altijd informeren. IK denk er ook aan om er naar toe te gaan als ik eindelijk een recent karretje gevonden heb[/quote]

                    Heb ik ook proberen te contacteren, onvriendelijk aan de telefoon (willen alles via email) en vervolgens niet reageren op emails. 🙄

                      pb gestuurd

                        Erard Verzekering in W-VL heeft een hobbytimer verzekering.
                        Ik weet niet precies wat de randvoorwaarden zijn, maar je kan altijd informeren. IK denk er ook aan om er naar toe te gaan als ik eindelijk een recent karretje gevonden heb

                        rjf

                          Ik had hetzelfde probleem, is geen oldtimer maar een auto waar geen 10K km met gereden wordt en waar ze dan 950 euro vragen enkel voor B/A dan wordt het me wat te gortig. Uiteindelijk een oplossing gevonden door te switchen naar mijn nieuwe werkgever waar ik 1 auto aan halve prijs verzekerd krijg omdat ik er 2 auto’s laat verzekeren. Is voor jou door de lease dus blijkbaar geen optie maar is zowieso de goedkoopste verzekeraar die ik vond zelfs zonder de -50% op 2e wagen. Dus als je meer info wil PM maar 😉

                            Ik heb geen idee wat de premies zijn in belgie, ik ben hier verzekert dus je kan even vergelijken qua kosten. klik hier

                              tja, zelfs die beneden de 10000 km was niet zo voordelig.

                              Wat ik me nude laatste tijd afvraag, met de eenmaking van Europa en alle gezeik daar rond? vrij verkeer van goederen en personen?

                              Kan ik eigenlijk geen ‘youngtimer’ verzekering bij onze noorderburen afsluiten?
                              Of kan dat alleen op wagens in NL ingeschreven?

                              Enfin ik kijk uit naar alle opmekingen en/of voorstellen.

                              Anoniem

                                Er zijn op de Belgische markt volgens mij ook niet zoveel aanbieders voor ‘youngtimers’. Voor oldtimers valt dat dan weer mee.

                                Maar er zijn wel meer en meer verzekeraars die speciale tarieven hebben beneden de 10.000km.
                                Ook al heb je niets anders bij hen verzekerd. (Ethias bijvoorbeeld heeft mijn auto zonder problemen verzekerd, probeer het eens op hun webite. Als je auto echter niet meer in het lijstje staat, wordt het vermoedelijk wat moeilijker).

                                Wat betreft een omniumverzekering (waarvoor je vermoedelijk de taxatie hebt gedaan) is het al veel moeilijker. Ook met een taxatierapport krijg je meestal slechts een mini-omnium te pakken. Eigen schade wordt dus niet verzekerd. Diefstal, natuurelementen enz… dan weer wel, maar mits betaling van een mooie ‘franchise’. Vaak wordt er ook een bijkomend ‘track & trace alarm’ gevraagd. Leuke bijkomende investering aan 700 a 1.000 Euro
                                De keuze wordt dus al wat moeilijker: verzeker je het risico uit je eigen zuurverdiende portomonee, of betaal je sowieso teveel aan je verzekeraar om ‘s nachts beter te kunnen slapen?
                                Misschien eens een statisticus bijhalen 😉

                                Groeten

                                Wim

                              13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.