- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
9 maart 2020 om 17:25
De restauratie van mijn 911 targa (2.7L) van 1976 is op zijn einde. Nog wat prutserijen en dan naar de keuring. Echter moet ik nu een keuze maken voor banden en velgen. Er liggen nu origineel ATS velgen 6Jx15 op. Vooraan zitten daar de Pirelli P6000 195/65-15 op, achteraan eigenaardig genoeg 225/60-15, op dezelfde velgen. Die achterste banden zijn duidelijk te breed voor die velgen, als hij laag staat (achterkant is instelbaar) dan komen de velgen bijna tegen de carosserie. Bovendien zou ik willen overstappen op fuchs velgen.
Ik moet wel zorgen dat ik geen last heb bij de autokeuringd die ik binnenkort, na 17 jaar stilstand, ga doen. Dus zou ik zeker moeten zijn dat de velgen/banden enerzijds door de keuring gaan en anderzijds dat de banden niet tegen de carosserie komen.
Ik heb nagevraagd bij Porsche in Drogenbos: volgens hun zou volgende combinatie de (optioneel) originele moeten zijn: Voor 205/55-16 op 6Jx16 (ET36), achteraan 225/50-16 op 7J-16 (ET23,3) velgen. Ik heb even gebeld naar Vankessel in NL (waar ik veel onderdelen koop), en volgens Mario zou die achterste set te breed zijn voor een smallbody 911 en moet daar ook die 6J versie in 205/55 op.
Dus nu weet ik dus helemaal niet meer: volgens Porsche wel, volgens Vankessel niet, zelf stel ik vast dat 225 in 15″ duidelijk te breed is.
En wat ze op de keuring zouden zeggen als ik, in tegenstelling tot wat Porsche zegt, zowel voor als achter de 6J velgen zou nemen (met 205/55 banden) ? hebben ze daar die info ? Via mijn PVG nummer vind ik ook al geen info terug.
Is er iemand die hier meer van weet of ervaring mee heeft om me in de goeie richting te helpen ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.