welke bandenmaat??

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen welke bandenmaat??

• Maker
    Discussie
  • hallo, loop al een tijdje rond met het idee om 15 duimers op de porsche te monteren, het zullen minilites of telefoon velgen worden van 6×15, welke banden zouden jullie monteren 205-50/15, 205-55/15 of 205-60/15 en welke van vermelde velgen vinden jullie het mooist 🙄 🙄 ? thx…….janneman

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Het mooist is een zo laag mogelijk profiel dus de 205/50-15
      De 205/60-15 zijn (zoals kenners zeggen) ballonbandenHet verschil van beide in hoogte van het rubber is 1,8cm (boven en onder dus)

Anoniem

In dat geval: fuchs. Ik vind dat de allermooiste op die modellen…

klopt! maar kan een beetje mijn zin doen en om de volgende reden, de origineele 14 duims fuchs velgen waarmee de wagen standaard is geleverd in 1977 gaan nooit de deur uit (waarde van de porsche), dus met deze velgen kan in steeds naar de technische controle, bovendien werk ik in een garage en onze mekanieker heeft zijn vriendjes 😉 op de controle! thx……..janus 😆

Anoniem

Ik vraag me af of je tegenwoordig zomaar nog kan kiezen. Ik dacht dat de controle nu ook nakijkt of je bandenmaat gecertifieerd is door de constructeur.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.