Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Circuit Talk › Welke Cayman best geschikt als trackday car ?
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 10 maanden geleden door Peter.
-
MakerDiscussie
-
12 december 2018 om 21:27
Beste Porschisten,
Ik rij als 2de wagen met een Lotus Exige S 2007 die me veel plezier brengt op trackdays.
Als daily is die auto iets minder geschikt en de Volvo is maar saai om steeds mee rond te tuffen.Dus op naar een Porsche Cayman, goede daily met toch ook mogelijkheid om op Zolder en Spa plezier te hebben.
Ik zoek met budget van 50-60K een 718 met wat opties (sport chrono / velgen / PDK) of een pre-2016 981 S..
Voor dit budget lijkt me een 718 S maar dan zonder opties ook net haalbaar.
In Duitsland is wel wat te koop..Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn als compromis daily/track, welk type, welke opties zijn de moeite (bvb PASM brengt dat iets ?) etc..
Alvast dank voor jullie reacties,
Peter
-
MakerDiscussie
-
Wat die gele betreft, dat klopt en ze lachen er niet mee! Vraag me hoe ik dat weet :engeltje:
Proficiat met de 718…
[quote=”Rollie” post=275566]proficiat met de aankoop, mooie Cayman en goede keuze
let op met je transitplaten: t’is niet omdat ze 30 dagen geldig zijn (platen en verzekering) dat je der hier 30 dag mee mag rondrijden hé. Letterlijk mag je er tot mee aan de grens rijden,gedoogd wordt tot thuis,naar douane en keuring[/quote]Waar staat dat beschreven?
Die platen zijn gewoon geldig, er is Duitse wegentax op betaald voor de periode van 30 dagen
Verzekering is apart, maar de brokers bestellen die meestal in 1 keer erbij voor die periode.Maar het moeten die met rode band zijn, de Gele, “Kurzzeitkenzeichen” die worden niet erkend
http://www.lokalepolitie.be/centrex/nl/home/actueel/de-duitse-tijdelijke-nummerplaten-kurzzeitkennzeichen.htmlHet moet een rode zijn, Zollkennzeichen
Belgisch recht heeft a priori geen bevoegheid over de geldigheid van die inschrijving en het gebruik van de wagen onder die inschrijving.
EU recht zegt dat we mekaars ingeschreven voertuigen erkennen.Omgekeerd wel, de Belgische export plaat, daar kunnen ze over neuten. Die is Belgisch
Maar zelfs op die platen vermelden ze geen beperking in het gebruikhttps://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/tempo_en.pdf
Het enige dat er van toepassing is, is de wet op inschrijven van voertuigen, die zegt dat je ten allen tijden je voertuig moet inschrijven in het land waar je woont, in Belgie dus, en je niet zomaar kan blijven rondrijden met DE plaat als je domicilie in BE staat.
in Gans Europa wordt gemiddeld erkend dat je 180 dagen krijg om je auto in te schrijve in land naar waar je verhuisd.
Als je dus eerst in land X woont , met auto ingeschreven in X, en verhuisd naar Y met auto ingeschreven in X heb je dus 180 dagen de tjid.
Heb ik zelf ook gedaan met mijn 944S toen ik uit NL kwam…Maar een transit plaat, die is geen normale Standaard inschrijving, die is al beperkt.
Dus die mag je gewoon gebruiken in de overgang.. Je hebt je factuur om aan te tonen dat je hem net gekocht hebt.
Dus kunnen ze echt niks over zeggen, je bent verzekerd, er is belasting op betaald en hij is gekeurd.
En hij is duidelijk van tijdelijke aard, max 30 dagen kunnen ze je moeilijk verwijten dat je verkeers belasting ontduikt.Die beperking komt ook overeen met
Afdeling 5. Tijdelijke inschrijvingen
Artikel 512° De natuurlijke personen met hoofdverblijfplaats in het buitenland die niet ingeschreven zijn in het wachtregister van een Belgische gemeente of de vennootschappen bedoeld in artikel 1, 25°, b die hun statutaire zetel, hoofdbestuur of hoofdvestiging hebben in een andere lidstaat van de Europese Unie, die in België een voertuig hebben gekocht met het oog op export van dit voertuig; de tijdelijke inschrijving van hun voertuig is maximaal 30 dagen geldig;
Dat is de Belgische analogie voor de Duitse Export platen
Dus zelf in Belgie erkennen ze de mogelijkheid dat een Duitser Belgische export platen zou nemen, en er 30 dagen mee rond zou rijden.Print die tekst af samen met verzekerings papieren tuv, en aankoop factuur en geen fliek die er nog veel over zal zeggen binnen die 30 dagen
proficiat met de aankoop, mooie Cayman en goede keuze
let op met je transitplaten: t’is niet omdat ze 30 dagen geldig zijn (platen en verzekering) dat je der hier 30 dag mee mag rondrijden hé. Letterlijk mag je er tot mee aan de grens rijden,gedoogd wordt tot thuis,naar douane en keuringPorsche Days op 13-14 april in Spa
6 april ophalen dan zijn je import plakken nog goed denk ik?Ik hoop met de Cayman met Lotus on Track mee te kunnen rijden, ze laten ook Porsches toe
7 mei Zandvoort
4 juni ZolderIk haal m pas op nabij Dortmund op 6 april..
Ik hoop dat de inschrijving in Belgie dan vlot zal lopen.@ veloce
Gisteren een witte 718S op de ring rond Leuven gezien omstreeks 19:15u. Was erg fraai! Maar jij was het dus nog niet?Na een lange zoektocht een voor mij perfecte Cayman S gevonden in Duitsland.
Nog gedacht aan een Jaguar F-type S maar als je dan met een Porsche rijdt..wat een connectie met de auto !
Het is net mijn Lotus maar dan honderd keer betere kwaliteit.
De wagen is een 2018 model dus de 4-cyl maar met de sound heb ik echt geen probleem, voor mij valt die goed mee.
Tegen Pasen staat ie in mijn garage !En wat dat rijplezier van in de regen rijden betreft, tja, daar heb je een punt. Als ik de keus heb pak ik dan de BMW van madam omdat ik dan kostprijs-bewuster rijd, maar het is niet zo dat het rijden in de regen enig probleem vormt met de Cayman.
De sound is gewoon anders…
K3 heeft ook een andere sound dan The Beatles, zoiets bedoel je dus?
Dat riedeltje hoor ik nu elke keer over de 718. “It just sounds different”. Juist ja. :popcorn:
Om beleefd te blijven gebruik ik de woorden van een andere Porschist: “het is een vreemd geluid”. Het betreft een man die dagelijks andere Porsches opstart als koetswerkhersteller en zelf een freak is.
Bekijk eens wat filmpjes van P met zescilinders met close-up van het gezicht van de chauffeur. Altijd weer zie je een smile van oor tot oor verschijnen. Those in the know, know! :drink:
Valt er mee te leven? Zeker! Maar ik zou nooit mijne zingende zespitter inruilen op een brulaap 718. :engeltje:
De sound is echt zo slecht niet zoals altijd beweerd.
De sound is gewoon anders…een 911 klinkt ook anders, daarom nog niet slecht.
Ik heb de 964, de 993 en de 718 S en kan dus goed vergelijken.
Het gedreun van de zescilinder achterin kan soms heel irriterend zijn op lange ritten.
Om de power van de S in een ouder model te hebben zal je elk jaar vadertje staat serieus mogen sponsoren.
Of dat nu buiten de andere voordelen een ”ander geluid” waard is.
Net nog met de 718 in de regen gereden, wat ik anders nooit doe, miserie troef….daar gaat je rijplezier…
90 % van de rijtijd zit je in de files of mag je hooguit 50 op de weg. Ik zie je dan echt niet tot 7000 toeren doortrekken.
Hoe dikwijls ga je dan de zogenaamde supersound van de zescilinder echt horen.
Nee geef mij dan het koppel van de turbomotor die er reeds is onder de 2000 toeren.Tja de sound.. veelbesproken issue voor de 718.
Ik rij met de Lotus ook altijd tussen 5000 en 7000 toeren (véééél herrie) en bij de zes-cylinder Porsches is het geluid en de power ook echt daar vanaf 4500 tpm dacht ik.
Zal beide types toch eens moeten proefrijden, sound is een belangrijk deel van het sportwagengevoel.
Eigenlijk zijn de PKs niet zo relevant, er zijn er genoeg beschikbaar voor dat gewicht.
.. en een goed piloot rijdt met minder PKs sneller dan iemand met veel paarden die op de rechte stukken vooruitkomt maar in de bochten stilstaat 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.