Welke Cayman best geschikt als trackday car ?

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Circuit Talk Welke Cayman best geschikt als trackday car ?

• Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,

Ik rij als 2de wagen met een Lotus Exige S 2007 die me veel plezier brengt op trackdays.
    Als daily is die auto iets minder geschikt en de Volvo is maar saai om steeds mee rond te tuffen.

Dus op naar een Porsche Cayman, goede daily met toch ook mogelijkheid om op Zolder en Spa plezier te hebben.
    Ik zoek met budget van 50-60K een 718 met wat opties (sport chrono / velgen / PDK) of een pre-2016 981 S..
    Voor dit budget lijkt me een 718 S maar dan zonder opties ook net haalbaar.
    In Duitsland is wel wat te koop..

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn als compromis daily/track, welk type, welke opties zijn de moeite (bvb PASM brengt dat iets ?) etc..

Alvast dank voor jullie reacties,

Peter

11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
    • [quote=”veloce” post=273603]Bedankt voor de tip yellow submarine.
      Ik had de GTS ook gezien op Autoscout, maar moet eerst mijn Lotus nog goed kunnen verkopen bij de eerste lentekriebels van 2019.
      Waarschijnlijk zal die wagen dan al verkocht zijn.. Is ook een pak duurder naturlijk naar jaarlijkse rijtax tov de 718 en 718 S…
      Thx ![/quote]

De extra rijtaks moet je zien als een vergoeding voor de muziek die de motor produceert in tegenstelling met de 718 😈
      [confidential]Die witte GTS staat alweer ettelijke maanden te koop, eerst aan 60K. Ben gaan kijken want ik had vorig jaar ook al overwogen die te kopen, stond toen ook aan 60K trouwens. Maar voor mij is 275 PK genoeg voor dagelijks verkeer, als je de extra kosten in overweging neemt tov een 2.7L.[/confidential]

Gesteld dat ik vandaag een andere auto zou kopen voor dat budget, kies ik wellicht voor die 981 GTS. Maar de 718 S zal een stuk sneller zijn!

[quote=”Yellow Submarine” post=273609]achteruitrijcamera, zetelkoeling?? why? …[/quote]

weegt niks, kost geen dr*l en biedt extra comfort. niks dan voordelen dus.
        Oh ja, ik was er nog eentje vergeten: verkeersbordherkenning, scheelt je een hoop ellende, net zoals coyote en waze.

wow ! AE cars heeft een heel mooi aanbod, die hou ik in het oog, dank voor de tip !

Al eens gedacht aan een Cayman R? Er staat eentje bij AE cars, dacht ik….

achteruitrijcamera, zetelkoeling??

why? ruzie

Bedankt voor je advies !

[quote=”veloce” post=273573] … wat jullie ervaringen zijn als compromis daily/track, welk type, welke opties zijn de moeite (bvb PASM brengt dat iets ?) etc… [/quote]
                  type: ga proefrijden met 981en 718. ze hebben qua motorisatie een totaal verschillend karakter.
                  aan te raden opties: PASM, PSEsportuitlaat, PDK, PTV(Porsche Torque vectoring), park assist met achteruitrijcamera, DAB radio, zetelkoeling, en sportstoelen moet je zoals schoenen zelf “passen”.

Bedankt voor de tip yellow submarine.
                    Ik had de GTS ook gezien op Autoscout, maar moet eerst mijn Lotus nog goed kunnen verkopen bij de eerste lentekriebels van 2019.
                    Waarschijnlijk zal die wagen dan al verkocht zijn.. Is ook een pak duurder naturlijk naar jaarlijkse rijtax tov de 718 en 718 S…
                    Thx !

De 981 GTS waar ik mee reed is opnieuw te koop, en binnen je budget. Kuipstoelen!

Witte GTS

Ik heb geen ervaring op circuit (nooit de kriebel gevoeld) maar naast mijn eigen 981 2,7 PDK heb ik al gereden met GT4 (manueel natuurlijk), de Boxster 718 2,0 PDK van Rollie, de 718 Cayman GTS PDK en de 981 Cayman GTS PDK.

Vooral de 718 GTS verraste mij met zijn power. Een 718 S lijkt mij ideaal en moet zeker te vinden zijn voor je budget.

Deze kerel doet regelmatig circuit, hij heeft zelf een GT3

Welkom Peter!
                          Succes en plezier met je zoektocht naar een geschikte P-funcar.

11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.