welke druppellader voor een lithiumpolymeer batterij ?

Home Forum Porsche Talk welke druppellader voor een lithiumpolymeer batterij ?

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Zou je een C-tech druppellader mogen gebruiken voor het laden van een lithiumpolymeer batterij ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • dat gaat mijn petje te boven Stijn, daar ken ik niks van 🙄 :driver: 😆

Ik had daarstraks even gebeld met PCM en had laten weten dat ik een C-Tech lader had, ze lieten me weten “breng m eens mee dan kijken we of deze geschikt is”, dan zullen we dat maar eens doen héé ….:up:

123

[quote=”wing” post=278334]denk dat ik dan maar eentje bij Porsche aankoop, want ga geen risico nemen met de mijne….:roll:
          Merciekes Stijn..:up:[/quote]

Als ik er wat verder over nadenk… en het bv die GT3 Motorsport batterij van Porsche zelf is, ik denk eerlijk gezegd dat het ding een ingebouwde controller moet hebben.
          Want een gewone auto alternator en voltage regulator is ook niet echt ontworpen voor Li Ion

Ik heb eentje van Porsche gekocht voor de 992.
            Heb 175€ betaalt en vind hem super hij kan beide soorten batterijen opladen.
            Is geleverd met bescherm rubbers en een mooi Porsche tasje:)
            Voor onze Cayenne heb ik trouwens ook een van Porsche… werkt al 9jaar perfect.

denk dat ik dan maar eentje bij Porsche aankoop, want ga geen risico nemen met de mijne….:roll:
              Merciekes Stijn..:up:

123

Ik heb ene van AEG
                Die heeft 3 standen

1 Moto
                2 oto
                3 Vries symbool

In de handleiding van de mijne staat er dat je voor Li batterijen die 3e stand moet nemen

EDIT
                Hmm, ik zocht het net nog eens op, maar ik vergis me. Ze vermelden geen Lithium expliciet
                Het ging over AGM batterijen.

En het is best wel belangerijk daje de juiste chargeur gebruikt want gewoon druppelladen is niet goed en kan brand veroorzaken…
                Ik lees dat het moet float chargen met Lion.. Goeie moderne”druppelladers” doen dat wel, eenvoudig druppelladen doen ze al lang nie meer.
                Die AEG van mij bv detecteert wat er is en stelt zich daar op in..

Maar ik zie nergens druppelladers die het expliciet vermelden dat ze LI doen.. Ik denk dat je best eens wat emails naar fabrikanten stuurt om te horen wat ze zeggen.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.