Welke ET maten op de 993 smallbody

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Welke ET maten op de 993 smallbody

• Maker
    Discussie
  • IK heb effe een achterwiel van de 968 op de 993 gezet.
    Ik had ze er al eens voorgezet maar nu dus erop.
    De banden komen nu 18 mm naar buiten weet iemand of de wielen de kas dan zullen raken

2014-07-0319.22.00.jpg

Ik heb ook de indruk nietegenstaande het dezelfde banden zijn dat de 993 hoger staat

2014-07-0319.21.49.jpg

2014-07-0319.22.59.jpg

2014-07-0319.22.47.jpg

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Deze wielen gaan er in elk geval niet op want die zitten al onder de 968….was maar om te kijken of het mooi stond onder de 993.
      Ik vind ‘m eigenlijk mooier met de turbowielen dus dat is dan beslist….
      Alleen vind ik het raar dat de auto merkelijk hoger staat achteraan terwijl het dezelfde maten zijn, enkel de ET waarde verschilt.

Ik denk als je strakke veren hebt dat het wel kan achter, maar officieel niet, dan horen ze er binnen te vallen toch? Persoonlijk, zou ik het niet doen zo, heb zelf graag dat alles technisch in orde staat, voor die momenten waarop we de sportieve grenzen van de bolide opzoeken. Ik vind de techniek nog altijd belangrijker dan de uitstraling voor het oog. Het zijn toch met name de rij eigenschappen die deze bolides zo bijzonder maken. En alles wat de rij eigenschappen vermindert, moeten we van af blijven! :drink:

ps. De foto nu is zonder inzittenden, weet niet hoe diep ie staat als er 2 volwassen kerels inzitten?

bottoming out, gaat dat raken met standaard ophanging vrees ik, want die veerweg is meer dan de 2-3 vingers ruimte die je hebt tussen band en kas.
          ik heb ong. dezelfde spatie met een M030 ROW sportonderstel, velgen 10Jx18 ET61 met een 285 achterband en dat raakt niet.
          nu hebben jullie ook ineens de primeur van m’n gepolijste RUF speedlines en niet op de vuile auto letten aub 😳

18x10jET61.jpg

18x10jET61c.jpg

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.