Welke gps kiezen?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Welke gps kiezen?

• Maker
    Discussie
  • Misschien is het al aan bod gekomen, maar ik vind het niet onmiddellijk terug.
    Ik heb geen ingebouwde gps, maar zou een gps occasioneel wel handig vinden.
    Voorkeur voor Garmin of Tomtom? Ervaringen met bepaalde recente types? Wat werkt het makkelijkst?
    Of gratis installeren op de smartphone?
    Alle tips en beschouwingen zijn welkom.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • @ ErikDW … dat is een Kenwood DNX-7200 . Die had ik nog uit een andere wagen en was daar in mijn herinnering kontent van dus heb ik die er in gezet . En dat werkt nog altijd goed…ik dacht dat de Kenwood 2 din radio’s vanaf een bepaald jaar altijd met Garmin zijn uitgerust ….

[quote=”WD 1970″ post=256870]Heb beide al gehad vroeger in verschillende uitvoeringen en Garmin was voor mij wel de betere….momenteel zit er in de boxster 2 din radio in met ook Garmin gps en werkt perfect …heb het met waze op iPhone ook al eens gedaan maar voor mij was dat scherm te klein om goed te kunnen volgen , ik begin voor kleine lees taken blijkbaar een brilletje nodig te hebben ( oud worden ,hè ) maar voor te rijden dan weer niet en dat maakte het wel lastig op iPhone ….[/quote]

Welk type en merk van toestel heb je dan geplaatst ?

Hier recentelijk een Garmin Nuvi 2699 bij gekocht voor de P, ik had reeds een Garmin Zumo voor de motor…
          Voordeel is de lifetime update, eenvoudige manier om routes uit te stippelen (Basecamp) en heel nuttig, de Garmin geeft de toegelaten snelheid en de effectief gereden snelheid duidelijk weer op het scherm, en je kan eenvoudig je eigen ‘waypoints’ (lees bv flitslokaties) toevoegen…. Bij mijn weten is bij Tomtom die snelheid niet zichtbaar en bij gsm-toepassingen blijft het moeilijk of niet mogelijk op zelf punten toe te voegen, laat staan routes op voorhand uit te stippelen en in te voeren…
          Veel plezier bij de keuze.

XXX

Heb net terug een Garmin gekocht de Drivesmart 61 LMT-S, gewoon omdat hij WiFi heeft en een 7″ scherm (bijna).
            Voor het overige op de android gebruik ik Navigator zowel in binnen als buitenland.

Heb beide al gehad vroeger in verschillende uitvoeringen en Garmin was voor mij wel de betere….momenteel zit er in de boxster 2 din radio in met ook Garmin gps en werkt perfect …heb het met waze op iPhone ook al eens gedaan maar voor mij was dat scherm te klein om goed te kunnen volgen , ik begin voor kleine lees taken blijkbaar een brilletje nodig te hebben ( oud worden ,hè ) maar voor te rijden dan weer niet en dat maakte het wel lastig op iPhone ….

Waze op de iPhone !

Waze zou aan te bevelen zijn, wel zelf geen gebruiker … :engeltje: WAZE

Wat gedacht van een app in plaats van een extra toestel?
                    Gebruik regelmatig Sygic.

Kaarten kunnen gedownload worden op je toestel waardoor internetconnectie niet noodzakelijk is.
                    Vaste flitspalen worden aangekondigd.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.