Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Welke is die ene auto waarvan je spijt hebt …
- Dit onderwerp bevat 46 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door
porschky.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
22 garantiegevallen op 14 maanden… jezus zeg! Hoe teleurstellend..
Anderzijds, vorige week werd ik voorbijgestoken door een zwarte Panamera Turbo, en voor de eerste keer kon ik zien hoe die achterspoiler in elkaar schuift alvorens weer in te klappen 😯 Was leuk om zien, al moest ik lachen met mezelf omdat ik mezelf er op betrapte plots aan de Transformers te denken… maar ik bedacht me ook hoe robuust techniek moet zijn om duizenden keren telkens weer omhoog te komen, uit te schuiven, dan weer in elkaar schuiven en inklappen, telkens maar weer als men die bepaalde snelheid overtreft of er weer onder gaat… En ik vrees dat dergelijke snufjes inderdaad vroeg of laat allemaal wel eens stuk moeten gaan! Het is echter geweten dat de heren constructeurs er op rekenen (en dit wordt daadwerkelijk berekend!!) dat dit doorgaans maar begint nadat de eerste eigenaar (diegene met het geld om dat van de fabriek te kopen! En die dus tevreden moet gehouden worden!!)hem al weggedaan heeft! Dat tweede, derde enz eigenaars wat vodden hebben, dat is niet zo belangrijk…
Als je natuurlijk nu ook al als eerste eigenaar met de vodden zit! De geruchten blijven dan ook in de Duiste autopers rondgaan dat de lancering van de Panamera wat vervroegd werd omdat met de concurentie met enkele modellen die zouden uitkomen (AM Rapide, nieuwe CLS,…) wou voor zijn? 😕
Anoniem29 juni 2011 om 00:43Porscheke met probleempkes? Zo los je dat op (Jokke_vlo is geen tip!)
“Its owner decided to make the generous gift after getting fed up with his silver 911’s constant engine problems.
He donated it to group Comm2A in Jamaica Plain, Massachusetts, where it was parked in the firing range for its members too blast at will.”Klopt deepee,maar porsche heeft toch ook vele kwaaltjes vind ik…
Grtz pascal911P rijders zijn wat pannes betreft verwende nesten (en zo hoort het ook). Als ik de verhalen hoor van AM, F…ri, La..ni enzomeer, dan mogen wij nog niet klagen.
Ook de M..des E-klasse diesel heeft een boel problemen met de pompverstuivers waardoor ze enkel nog in veilige modus traag vooruit geraken. En een terugroepaktie doet MB niet omdat dat teveel negatieve reklame zou veroorzaken.jokke_vlo schrijft:
Mijn Porsche Panamera Turbo. 22 garantiegevallen op 14 maanden…..en de miserie stopt niet…….
Enfin tevens mijn lesje geleerd over hoe zulke problemen aangepakt worden door een merk :(:(:(
De domste besteding van centen in mijn leven.
😯 Ik wist dat er problemen mee waren maar zo? Als ge wilt graag wat meer info. Is dat enkel bij de turbo’s of allemaal? Eerste modellen die uitkwamen of nu nog? Ik ben al heel lang aan het twijfelen (lees : aan het sparen) voor een panamera en stilaan maar zeker heb ik tijd (lees : genoeg gespaard) om te gaan rondkijken en aan te kopen. Maar nu begin ik weer zwaar te twijfelen. Het ergste wat er kan overkomen is een wagen kopen dat je nachtmerrie wordt 😥
nog één troost: ge kunt er dan toch tenminste nog eens tegenrijden… 😆 😆
Anoniem22 juni 2011 om 15:25Dat zou pas heel erg zijn hé. Een auto net missen en dan zien dat de buurman hem gekocht heeft …
kan je er nog enkele jaartjes op kijken. :-))Enkele jaren terug stond bij een lokale Toyota-garage een Triumph TR6 te koop voor 5000 EUR. Ik had telefonisch info gevraagd: er bleken wat kleine gebreken te zijn die hij zeker ging oplossen. De auto kwam van een klant die een Toyota had aangeschaft.
Normaal kost een TR6 minstens 10.000 EUR (en veel meer voor een degelijk exemplaar)
De volgende dag wil ik gaan kijken, er hangt een briefje op de poort:” Gesloten, ben naar de autokeuring, straks terug open.”
Via de ruitjes in de poort zag ik de auto staan, motorkap open.
De dag daarna ga ik langs: auto was de avond voordien bekeken door andere kandidaat koper; onmiddellijk geld op tafel en meegenomen.
Het gekke is dat mijn buurman (zonder dat ik het wist) ook wou gaan kijken, maar eveneens achter ‘t net heeft gevist.Mijn vrouw rijd met een Mini Parklane, en enkele weken terug had ik de kans om een echte, oude Mini van de laatste serie te kopen (Mini Knightsbridge) voor 3000 euro. Van eerste eigenaar in prima staat met amper 75.000 km, steeds garage onderhouden met alle fakturen en al. Na (te) lang getwijfeld (één dag) teruggebeld dat ik hem wel wou, was hij weg. Er was een opkoper langs geweest en deze had hem, uiteraard, onmiddelijk meegenenomen. Nu staat hij daar te koop voor ?????, waarschijnlijk het veelvoud van de prijs.
Attachments:Anoniem22 juni 2011 om 01:11Lou schrijft:
3.2 speedster rood WTL
vraagprijs destijds: € 35.000, acht jaar geleden ongeveer. 😥Kan nog slechter hoor;
ik kon zo’n 9 a 10 jaar geleden een amerikaanse speedster kopen met een klein ongeval rechts vooraan voor 1000000 bef. Deze stond te koop bij crashcar.be. Hij kon hem doen herstellen voor zo’n 100000 bef zei hij aan de telefoon en ik heb het niet gedaan omdat iemand mij toen gezegd had dat die amerikaanse motoren hier niet goed konden draaien op onze benzine …
Ook al redelijk wat spijt van gehad hoor.jawatte, dat is een gemiste kans, nu vragen ze 75k
911-lover schrijft:
Lou schrijft:
[quote]3.2 speedster rood WTL
vraagprijs destijds: € 35.000, acht jaar geleden ongeveer. 😥Dat was echt een koopje :shock:[/quote]
Mijn Porsche Panamera Turbo. 22 garantiegevallen op 14 maanden…..en de miserie stopt niet…….
Enfin tevens mijn lesje geleerd over hoe zulke problemen aangepakt worden door een merk :(:(:(
De domste besteding van centen in mijn leven.
@Mushroom
Thanks, ik had het al wel door 😀 Ik was niet bekend met de afkorting
8) Brede kont *rawr* 8)
Lou schrijft:
3.2 speedster rood WTL
vraagprijs destijds: € 35.000, acht jaar geleden ongeveer. 😥Dat was echt een koopje 😯
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.