Welke is die ene auto waarvan je spijt hebt …

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welke is die ene auto waarvan je spijt hebt …

  • Maker
    Discussie
  • Welke is die ene auto waarvan je spijt hebt … omdat je die nooit had mogen verkopen of toch had moeten aankopen? Benieuwd welke prachtige P verhalen hieronder gaan verschijnen! (of andere exotische merken)

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
    • Mijn Lancia Delta HF Integrale 16V is de wagen waar ik nog steeds spijt van heb dat ik die verkocht heb .
      Ben al een tijdje terug aan het rondkijken voor eentje maar tegenwoordig kosten diegene die maar half zo goed zijn dubbel zoveel als ik gevangen heb voor mijn erg goed exemplaar .

      PT

        Temesta ? 🙄 🙄

        rjf

          Anoniem

            964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS

            993 4S gelukkig in zeer goede handen

            964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS 964RS

            Anoniem

              Mijne 964 C4 zaliger die door een vrachtwagen een jaar of 3 geleden aangereden is geweest. Ik had hem nooit mogen wegdoen en zelf moeten laten repareren. Die wagen reed en klonk gewoon zalig. Geen klagen van de 996 (veel comfortabeler, krachtiger, beter interieur, betere airco, enz enz) maar de sound en looks van die 964 is niet te evenaren. ‘t Was er dan nog ééntje in dat prachtig schieffergrau 🙁 🙁 🙁

                iets minder indrukwekkende lijst maar van een enkele van de volgende ooit spijt gehad;

                In de afdeling familiekarren;

                Ford Orion 1.6D; meer dan 400000 km op de teller
                Mondeo Station van 1996; fijne familiekar
                na accident nog Mondeo station in 1999; niet zo goed als de vorige
                Opel Astra break; huidige familie auto maar madame noch ik geweldig content van, gaat niet lang blijven

                In de afdeling tweede en derde auto;
                2 keer een Fiesta Diesel, 2 keer een Punto Diesel, 2 keer Alfa 147, Alfa GT en op dit moment Audi TT TFSI S-tronic en Boxster 2.5.

                  en deze 348 TS van ’93 deze had ik gekocht en laten in orde zetten maar ik heb er te veel problemen mee gehad, bijna uitgebrand en zo …

                  Attachments:
                  • 11418.jpg

                    van deze Ferrari 328 GTS van ’89

                    Attachments:
                    • uittyetu18.jpg

                      de grootste flater van al : denk nu 3 jaar geleden verkocht het museum in Bergeijk (nl) alle auto’s wegens stopzetting van museum. Toen stond er een org belgische 964 turbo 3.6 in nachtblauw voor 25K te koop. Had toen juist de 930 van 89′ gekocht. WAAROM?????? 😆

                        begin jaren 90′ heeft mijn pa de kans gehad om een 356 pre A speedster te kopen voor 280 000 Fr.
                        De koop is niet door gegaan omdat hij schrik had voor de reactie van ” de mensen”… Als er één iets is waar je geen rekening moet mee houden ivm een wagen is het de reactie van jaloerse mensen 😉

                        Vorig jaar een Detomaso Guara kunnen kopen voor een spotprijs. Dit niet gedaan omdat je echt niets meer kan krijgen van onderdelen. Véél spijt van nu!

                          de Porsche 356 A, B en C en de lading vol motoren en onderdelen een jaar of tien geleden

                            Must be de 944 Turbo, beste P die ik ooit gehad heb. Had de motor pas helemaal laten reviseren voor rond de 4000€ , alle remmen, slangen , klauwen, steekassen, lagers , inox uitlaat, interieur, kortom alles vernieuwd, nog zowat een 5000€ aan kosten, en dan een hele tijd bijna niet meer mee gereden.Jaartje later tijdens een zeldzaam ritje viel de motor ineens uit toen ik over een vluchtheuvel reed ( nee, tegen 30 km/u, niet wat jullie denken), niks meer, alle vliegwielsensoren vervangen etc, startrelais etc, niks te vinden en te weinig tijd om er eens een grondige diagnose aan te doen.Omdat ik nog een aantal andere auto’s staan heb, er een jaar of wat niet meer mee gereden, en ik dacht , da’s ook zonde, die auto verdient een nieuwe baas die hem repareert en er mee rijdt, dus op den duur te koop gezet zoals hij was aan een spotprijsje 3900€ met de vermelding dat de motor niet liep. Ik had er ondertussen de pas nieuwe bobine uitgehaald om op een andere wagen te proberen maar daar nooit mee verdergedaan dus geen vuiltje aan de lucht.Uit beleefdheid toen de man die ervoor kwam kijken aankwam even een andere bobine en nieuwe batterij eringezet,ik wilde de wagen niet met missende delen verkopen, de potentiele koper probeert te starten hoewel ik hem verzekerde dat hij helemaal niet meer startte, vroemm, wagen springt aan en snort als een singer.Man doet een proefritje en de wagen reed natuurlijk zoals hij was,als nieuw… Datgene waar ik zeker van was dat dat niet kapot kon zijn, de nieuwe originele P-bobine, was de boosdoener geweest. “Hij is verkocht”, hoor ik hem nog zeggen,een compleet vernieuwde 944 Turbo aan de prijs van een niet-draaiende gewone 944. Moet er eerlijkheidshalve wel bijvertellen dat de man me wel zei: “ik kan er inkomen als je nu de verkoop inhoudt, de voorwaarden zijn idd veranderd”, maar ik ben grootgebracht met de idee dat je altijd een man van je woord moet zijn, en heb hem veel geluk gewenst met zijn koopje van de eeuw. 😕
                            Hoop dat hij er nog veel plezier aan beleeft!

                              Come to think of it…
                              Geen enkele eigenlijk 🙂

                              Wel 20 jaar met firmawagens gereden 8)

                              Eerste P was een Targa, in een opwelling gekocht, wou eigenlijk wel iets dat “open” kon, maar vind de lijnen van een Coupé mooier.
                              Tweede P was een Boxster, mooi, maar nooit echt m’n gedacht geweest wegens geen 911 😳
                              Derde keer was ‘t raak : de 996 4S, “the butt”, is 911, is een coupé en brede heupen…
                              Van deze zou ik wel spijt hebben denk ik.

                              Anoniem

                                Voor mij 2 die ik nooit had mogen verkopen en 1 die ik had moeten kopen.
                                1 Mazda RX7, die was volledig uitgebouwd, weinigen herkenden die auto als een RX7, verkocht in ’90 voor 50 dfr 🙁
                                2 BMW E30 M3 verkocht om een nieuwe VW Golf 3 GTD te kunnen kopen 😳 🙁
                                verkocht voor 210 dfr in ’92 (die is nu zeker 5 keer meer waard) was volledig origineel en toen slechts 100 dkm
                                3 Lancia Delta Integrale kreeg ik aangeboden denk ergens in 1991 voor 100 dfr
                                enige probleem was dat de motor een beetje raar liep 😕 Ik durfde de gok niet aan, een kennis van mij wel. Die deed een bod van 70 dfr en kocht de auto.
                                Na nazicht in een Lancia garage bleek het enkel een gescheurde darm tussen turbo en motor. Hij verkocht de auto enkele weken later voor 300 dfr.

                                  Amai een hele lijst.

                                  Ooit in Duitsland voor een spotprijs een 928 S4 gekocht met 23400 km ❗ op de teller. 6000 km op 6 maanden mee gedaan en toen verkocht. Ik had al spijt toen ik de koper er zag mee vertrekken 😥 Die wagens gaan nu nog meer geld dan dat ik hem 15 jaar geleden betaald had.

                                  In Luxemburg een heel propere 964 carrera 2 gekocht van een bankdirecteur. Die man had juist zijn motor en koppeling laten vervangen en zijn vraagprijs was toen de prijs van het factuur van deze revisie 😆 (een maand later met dikke winst verkocht). Die bankdirecteur is toen bij Dieteren hier in België een 993 carrera 4S gaan kopen die een familielid 2 jaar later eveneens voor een belachelijke prijs heeft overgekocht.

                                  De flater van mijn leven : mijn broer koopt bij Penders een arenarode 993 turbo en laat die bij techart in orde zetten. Na een klein jaar is die wagens opeens uit zijn garage verdwenen. Penders had die terug ingekocht aan … Awel voor hetzelfde bedrag kochtte ik toen nog geen propere 964 turbo 👿 (ik denk dat hij zijn centen van bij techart heeft terug verdiend en Penders heeft de auto er gratis terug bij gekregen).

                                  Een nieuwe mercedes CLK (in 2002) gekocht en dat op de zaak. 5 jaar afschrijving en nog nooit zolang met een wagen moeten rijden. Ik was echt blij toen die de deur uitging. Soms krijg ik nog stuiptrekkingen en ga dan voor een mercedes, BWM of jaguar rond kijken. Gelukkig zet mijn vrouw mij dan terug met beide voeten op de grond. Een porsche of niets zegt ze dan (en de kids willen ook al niets anders meer).

                                  En zo kan ik er nog wel een paar noemen. Een 964 carrera 4 gekocht waar 14 dagen later de olie uitliep. Een 994 S2 cabrio (mijn eerste porsche als snotter) gekocht en na 1,5 jaar voor hetzelfde bedrag terug verkocht. Een 968 bij Penders gekocht. Een mercedes E-reeks AMG die niet meer aan de straatstenen verkocht geraakte. Een VW polo voor mijn -toen nog- vriendin en een week later overgelaten op die 994 cabrio (zonder dat ze het wist 😈 ) …

                                  En de recenste stomme flater : een panamera turbo full full option in mijn lievelingskleur (van dat violet, ammthesyst of zoiets). Ook via iemand in Duitsland. Gewoon te lang treuzelen en nadenken (zou ik wel een 4,8 benzineverslinde wagen kopen met dure jaarlijkse rijbelasting en waarschijnlijk enorm duur onderhoud). Natuurlijk was de wagen al na twee dagen weg (prijs lag lager dan hier een standaard panamera 4).

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.