Welke kracht GT3 velgen aan elkaar zetten ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Welke kracht GT3 velgen aan elkaar zetten ?

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Ik zoek naar de juiste specs waarmee beide delen van 996 GT3 wielen (ref 99636214050K – 18-inch GT3 SportDesign wheel set, 7,5J x 18) op elkaar zitten. De 2 delen van het wiel worden aan elkaar gehouden door 20 vijzen, maar ik kan nergens vinden met welke kracht aan elkaar gezet moeten worden. Weet iemand dat ?
      De reden dat ik het vraag: één wiel is licht beschadigd, maar net op de plaats waar beide delen samenkomen. Om het netjes te repareren moet ik ze idealiter van elkaar halen. Dat laatste zal nog lukken (hoop ik toch…) maar ze moeten dan daarna wel weer volgens de juiste specs aan elkaar gezet worden…’t zijn toch maar je wielen hé 🙄

      Foto van gelijkaardige velgen:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • Dan zijn ‘t GT2 velgen ipv GT3 velgen? Of nee wacht… 😕 :sarcastisch :mrgreen:

        Wim

          Sorry, dacht dat ze 3 delig waren. 😳

            idd, 2 delige velgen lopen niet leeg hoor, alleen het hart kan er uit.
            ik persoonlijk zou de banden er laten afhalen kan je overal aan.

              [quote=”cabrio wim” post=123734]Mag ik je een goede raad geven.
              Haal ze uit elkaar, laat ze repareren, maar laat ze in elkaar zetten door iemand die er verstand van heeft, op die paar werkuren zal het ook niet aankomen denk ik…… :think:
              Is moeilijker dan je denkt, en moet ook nog rubber tussen voor dichting, dus dat uw bandjes niet leeglopen.
              Als en dan iets is heb je ook nog garantie.[/quote]

              Deze GT3 velgen zijn 2delige velgen.
              Het hart kan eruit zonder de banden eraf te halen.
              Ik heb dit moeten doen omdat bij het herstellen en herlakken 2 centers gewisseld waren en de ET waarden dus niet meer klopten 😀

                In Gent zit er een specialist. Die heeft de OZ velgen van m’n vader z’n Alfa SZ gedaan. Ze zijn luchtdicht dus ok. Als je
                wil luister ik ff voor de gegevens!

                Wim

                  Mag ik je een goede raad geven.
                  Haal ze uit elkaar, laat ze repareren, maar laat ze in elkaar zetten door iemand die er verstand van heeft, op die paar werkuren zal het ook niet aankomen denk ik…… :think:
                  Is moeilijker dan je denkt, en moet ook nog rubber tussen voor dichting, dus dat uw bandjes niet leeglopen.
                  Als en dan iets is heb je ook nog garantie.

                  Anoniem

                    Oei oei oei…als ik dat allemaal lees dan denk ik dat ik eerst eens goed ga zien of het niet kan zonder ze uit elkaar te halen. Bovendien was ik nog een klein ‘detail’ vergeten: de banden liggen er nog op … dus veronderstel ik dat het zomaar niet zal lukken: het ventieltje steekt ook nog ergens door.

                      ook heel belangrijk dat ik hier nog niet las is,..orig zijn deze boutjes van bbs uit van titanium
                      deze kan je maar éénmalig gebruiken, dus bij het uiteen halen liefst de bouten nieuw bestellen bij bbs, en vermelden over welke velgen het gaat, omdat die veel verschillende boutjes hebben, voor uw velgen, kosten die 320,-€ voor 80 stuks !..

                      PB

                        [quote=”Ghost” post=123646]Ik heb de mijn op 25 Nm gedaan.
                        Zeker ook schroefdraadborging gebruiken 💡 , bvb lock tide.[/quote]

                        Van 20Nm naar 25Nm is in dit geval 25% verschil. ALs ik de TS was zocht ik het toch even voor alle zekerheid uit.

                        PB

                          Tuurlijk kan dat, is meer stervormig.

                            [quote=”Ghost” post=123665]Kruislings werk enkel tot 6 bouten 💡 vanaf dan moet je steeds eentje vast zetten naast eentje die al vast staat. Dit steeds tegenover elkaar. Beetje cirkelvormig bij een velg.
                            Bij een cilinderkop is het spiraal vormig

                            Volgens de regels van de kunst is kruislings ook telkens naast een boutje dat vast staat, en het kan ook verder dan 6 boutjes (doordenkertje) :think:

                              Net wel! Is een leuk werk. :up:

                              Klopt wat er gezegd word over de boutjes vastzetten, is zeer belangrijk!

                                Kruislings werk enkel tot 6 bouten 💡 vanaf dan moet je steeds eentje vast zetten naast eentje die al vast staat. Dit steeds tegenover elkaar. Beetje cirkelvormig bij een velg.
                                Bij een cilinderkop is het spiraal vormig

                                  En kruislings 😉

                                    Helemaal geen gepruts met de GT3 velgen.
                                    Makkelijk zelf te doen, wel de boutjes in verschillende stappen vast zetten.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.