Welke kracht GT3 velgen aan elkaar zetten ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Welke kracht GT3 velgen aan elkaar zetten ?

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Ik zoek naar de juiste specs waarmee beide delen van 996 GT3 wielen (ref 99636214050K – 18-inch GT3 SportDesign wheel set, 7,5J x 18) op elkaar zitten. De 2 delen van het wiel worden aan elkaar gehouden door 20 vijzen, maar ik kan nergens vinden met welke kracht aan elkaar gezet moeten worden. Weet iemand dat ?
      De reden dat ik het vraag: één wiel is licht beschadigd, maar net op de plaats waar beide delen samenkomen. Om het netjes te repareren moet ik ze idealiter van elkaar halen. Dat laatste zal nog lukken (hoop ik toch…) maar ze moeten dan daarna wel weer volgens de juiste specs aan elkaar gezet worden…’t zijn toch maar je wielen hé 🙄

Foto van gelijkaardige velgen:

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Anoniem

Hoe bedoel je ? Veel gepruts ? Niet aan te raden om er aan te beginnen ?

Niks is leuker dan aan meerdelige velgen te werken! :mrgreen: Succes. 😉

Ik heb de mijn op 25 Nm gedaan.
            Zeker ook schroefdraadborging gebruiken 💡 , bvb lock tide.

PB

Op diverse sites vond ik 15lbs/ft terug, omgerekend is dat pakweg 20Nm.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.