Welke leasewagen kiezen, Mazda of Mitsubishi

Home Forum Zeverhoekje Welke leasewagen kiezen, Mazda of Mitsubishi

• Maker
    Discussie
  • Mijn broer mag weer een andere wagen kiezen.

Zijn keuze gaat zoals gewoonlijk naar Japanners (net zoals zijn vriendinnetjes trouwens 8) ). Toyota heeft hij begin dit jaar reeds gehad (en ik moet zeggen dat dat tegenviel) dus nu staat Mazda en Mitsubishi op de lijst.

Ze zijn beide niet mis:
    Mitsubishi Lancer

Mazda 6 Hatchback

Natuurlijk zal ikzelf ook een testrit maken met beide wagens maar ik denk dat ze niet echt veel gaan verschillen.

Op dit ogenblik bij eerste zicht gaat mijn keuze meer naar de Mitsubishi, of toch de Mazda?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • De Toyota was de Auris, heb er zelf een dikke 2500km mee gereden en neen, veel minder goed dan ik dacht. Slechte afwerking van de wagen, enorm veel windruis doordat de panelen te ver van elkaar staan en tevens moest er iemand maar aan de kant van de weg even kuchen dan begon de wagen te slingeren over de weg… Ook het dashboard voelde plastiek aan, niet de kwaliteit van VW-Audi-Rover bijvoorbeeld. Neen ik had meer verwacht. Zijn polo was dan stukken beter 8)

Nu heb ik met zijn tijdelijke vervangwagen: audi A3 Sportback ook al een 2000km gereden en dat is nu eens een leuke wagen, maar ja dat wilde hij niet, geen plaats voor zijn CDs vooraan zegt hij 😕

Betrouwbaarheid is nu niet echt belangrijk want wagens volgen elkaar snel op. Desondanks de Mazda dan 100kg lichter is, heeft hij wel een seconde langer nodig tot 100km/u terwijl motor zo goed als zelfde is…

De Mazda ziet er inderdaad goed uit maar omdat hij zelf nog maar 27j is weet ik het nog niet, zullen het wel zien als ik ook eens de wagens mee ga keuren 🙂

Als er iemand toevallig één van deze wagens heeft of iemand kent, mag altijd voor en nadelen posten, we hebben nog wel een dikke 2 weken voordat hij besteld moet worden.

Ik zou voor de Mazda gaan, zoals Torig zegt, veel meer uitstraling.

En het nieuwe model is een 100 kg lichter dan het vorig, wat de rijdynamische kwaliteiten zeker ten goede komt!

Bovendien staat Mazda aan de top qua betrouwbaarheid, Mitsubishi kan daar niet aan tippen.

Wat beviel er niet aan zijn Toy? Welke was het ?

Als het op het zicht moet vind ik de mazda meer klasse uitstralen dan die andere 😉

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.