welke motor in 912

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 welke motor in 912

• Maker
    Discussie

• diet
    Deelnemer

hey,

kan een projectje kopen van 1966 zonder motor, nu is mijn vraag welke motoren je allemaal in een 912 van 1966 kan plaatsen.

Dieter

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • [quote=”mcklusky”:1b6e6veu]krijg je nooit door de controle in belgie…

ik ken wel iemand die het gedaan heeft voor de fun (heiligschennis)
        ik ken ook iemand (op het net) die een volvo motor voorin in een porsche had gebouwd….
        🙁

ombouwen ok , maar waar zijn we dan mee bezig ?[/quote]

Zo heb ik in een van mijn boeken een foto staan van een 911 met een centrale amerikaanse V8 ingebouwd. Zo heb je natuurlijk wel “Goedkope” Pk’s.

Maar is niet één van de redenen om 911 te rijden het geluid van die luchtgekoelde boxer ???

Kan me voorstellen dat zo een subaru motor niet echt hetzelfde geluid produceert, laat staan de lange slag motor van een volvo !

Idd, waar ben je dan mee bezig, zelf voor de fun ? Kan je er al bijna evengoed een diesel inleggen… BRRRRRRR….mag er niet aan denken 😯

hey dave, heb jij die gele gekocht voor sloop? met of zonder motor? en wat is de prijs die je ervoor betaald hebt? je moet dit niet openbaar maken maar mag het mailen. alee als je dat wil he. ik kon hem op t laatste voor een prijsje hebben maar zou gewoon graag weten voorwat hij weggegaan is. mijn email is dieter_v_l@hotmail.com

by the way, heb je nog iets interessant staan? ook doormailen he, ben nog altijd op zoek naar iets 😉

Dieter

krijg je nooit door de controle in belgie…

ik ken wel iemand die het gedaan heeft voor de fun (heiligschennis)
            ik ken ook iemand (op het net) die een volvo motor voorin in een porsche had gebouwd….
            🙁

ombouwen ok , maar waar zijn we dan mee bezig ?

Subaru motor in 911 😈
              ken jij iemand dit heeft geprobeerd past dit of moet je enorme aanpassingen doen en wat resultaat geeft dit in prestatie en schakelen enz.

krijg dit door de contole 😯

Groeten 😮

Gino

gekocht voor de sloop…

ben ook bij die bewuste 912 geweest,toen die nog van de persoon was die er mee reed.Sindsdien heb ik die overal zowat zien opduiken(Geel,Turnhout),en telkens hadden ze er wel iets afgevezen of veranderd.Toen ik hem heb bekeken stak er een 2.0 -110 pk 6 pitter in,dit is ook ondertussen veranderd.Goede raad,laten staan en verder zoeken,dit p’ke is spijsrot,niet enkel de vloerplaten.Wat vragen ze er trouwens voor?Het is zeker m’n bedoeling niet om iemands wagen af te breken ,maar hier is toch enige voorzichtigheid geboden,koop je’m toch,veel succes gewenst 🙂

Hij staat nog bij mij maar de man in kwestie komt morgen naar hier in de namiddag hij denkt er nu weer aan om hem toch te houden , enfin hij weet et nie goed.. mocht je vrijdagnamiddag tijd hebben mag je me steeds bellen en iets inspreken en eventueel langskomen…

voor de juiste prijs zal hij toch zwichten hé… trouwens als je niet vies bent van een beetje werk ik heb hier ook nog 4 912 kes staan.. waarvan ene in hele mooie rijdende staat… zonder werk dus…

david,

heb je die donkerblauwe 911 nog staan met die 2.2 motor in? die had je verkocht maar door ruzie met zen vriendin moet hij nu terug weg ofzo. heb er ook nog wel interesse in.

Dieter

hey dave,

het gaat idd over die gele 912. ben hem juist nog is gaan bekijken en denk als ik het totaal ga bezien, dat ik dan aan een te hoog bedrag ga uitkomen voor die wagen, heb net nog wat minpunten aan de wagen bijgevonden, ik ga nog even afwachten en ene kopen die iets beter is want deze is echt wel slecht. maar alle tips blijven welkom en denk dat ik terug naar mijn eerste gedacht ga en een eentje koop vanaf 1975 ofzo, liefst ne sc.

Dieter

Trouwens Diet…

als het over die gele 912 gaat… vergeet niet dat daar ook nog nen hoop laswerk aan is hé… niet onderschatten…

idd ik heb er wel iets aan. alle tips zijn uiteraard welkom. ik ga eerst alles is op een rijtje zetten om te zien of ik op het laatste van de rit niet aan een al te hoog bedrag zit he.

Dieter

ongeveer 3000 euro voor een goede 3.0 en 3500 euro voor een 3.2 voor een gereviseerde mag je beginnen zoeken vanaf zo’n 6000 euro, uiteraard heb je dan nog geen goede boite, daar mag je nog zo’n 1250 euro bovenop doen voor een tweedehands en zo’n 3000 voor een gereviseerde, uiteraard zijn dit richtprijzen 😉

denk dat het voordeliger gaat zijn om van een project met motor en boite te vertrekken desnoods zonder interieur vooral om dat project jij weet staan een 912 is en daar al die kosten aan doen vind ik te zot als je weet dat de stukken van een 912 en 911 evenveel kosten omdat het quasi dezelfde zijn

hopelijk heb je er iets aan 🙂

dat had ik al gehoord dat je er een vw motor ofzo kon inleggen, maar uiteraard gaat mijn voorkeur ook naar een echt p motor. wat kost ongeveer een goede 2.7 motor?

Dieter

je kan er zelfs een kever motor of een subaru motor inleggen… al zullen er nu een aantal beginnen huiveren als ik dat zeg…. en terecht…

oorspronkelijk alleen maar de 4-cilinder maar in praktijk kun je er de 2-2.2-2.4-2.7-3.0-3.2 enz. inleggen aangezien het dezelfde carosserie is

😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.