welke motorblok is dit?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen welke motorblok is dit?

• Maker
    Discussie
  • beste,

ik ben gene porsche bezitter en financieel gezien zal ik dat ook nooit worden.
    Maar ik heb ik mij een jaar of 6 terug een porsche motor gekocht, lag bij een autohandelaar. Het leek me tof om die gewoon open te smijten maar het is er nog steeds niet van gekomen. Ik weet helaas niets over de motor, geen type of leeftijd of waar hij heeft ingezeten?

Kan iemand mij helpen daarbij?

Iemand?

Alvast bedankt, Thierry

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Motornummer is te vinden onderaan bij de olievuldop.

scc met zoeken

edit:

500 euro voor ene die is versleten maar nog rondloopt.
        Das zo ongeveer de prijs die de racers dokken voor een core.

Als hij vast zit, waarschijnlijk is het dan de #2 lager die is rond gegaan, en mogelijks is er dus schade door dat de drijfstang vast is gelopen.
        Dus een prijs erop plakken wordt moeilijk , we weten dus niet wat er nog bruikbaar is aan de binnenkant…

bedankt voor de antwoordjes, nog enkele vraagjes:

Waar ik kan ik dat motornummer vinden?
          Dit blok is in goede staat maar 1 of meerdere pistons zouden zijn vastgelopen.
          Ik vermoed dat er aan/in dit blok wel nog onderdelenen van waarde zitten?
          Is dit een blok van een gewild model of eerder een minder belangrijk model?
          Wat zou dit mogelijks waard zijn (een grove schatting)?

mvg

[quote=”porsche-biggetje”:2gp7b7y4]beste,

ik ben gene porsche bezitter en financieel gezien zal ik dat ook nooit worden.
            [/quote]

Porsche bezit moet niet zo onbereikbaar worden gesteld, er is voor elk budget wel ergens een Porsche.
            En een 924 moet je niet te snel afschrijven, wat men ook durft vertellen ” W of audi’s, geen echte porsche”…
            Het is een fijne auto, die prijs kwaliteit heel veel oldtimer plezier kan leveren…

Men betaald zotte prijzen voor mk1 Golf Gti’s.. wel, de 924 is een vergelijkbare auto , meer power, ziet er iets sportiever uit, achterwiel aangedreven…
            Heel betrouwbaar qua mechaniek, en goedkoop qua onderdelen…

Als je er zin in hebt, en goed rondkijkt, dan is het zeker bereikbaar.

is idd een 944 blok, meer bepaald de 8 kleps versie

een motornummer zou zekerheid brengen :mrgreen:

Op het eerste gezicht een oudere 4 cylinder dus 924 of 944 mijn gevoel zegt -> 944 😉

Je zal snel van mensen die er meer van kennen de precieze uitleg krijgen 🙂 )
                maar zoek toch maar al het motornummer op ❗

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.