Welke nieuwe daily

Home Forum Zeverhoekje Welke nieuwe daily

  • Maker
    Discussie
  • ik had voorgenomen niet meer voor een baas te werken maar kreeg een aantrekkelijk jobvoorstel met een bedrijfswagen in de loonvoorwaarden. met de leuke auto’s die ik al heb zou ik kiezen voor een kleine 4 zitter met een zo laag mogelijke VVAA. omdat wss een diesel dan het voordeligst wordt zal het weer een flinke aanpassing zijn.

    welke keuze zouden jullie maken in het huidige segment van de compacte middenklassers en denk dan aan V40, A klasse, 2 reeks active tourer, A3, civic, focus clipper, astra tourer … ???
    ik verneem graag jullie ervaringen (goede en minder goede)

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 115)
    • sedan Skyactive-D 175pk executive uitvoering

      Is omgedoopt naar de Skycruise nu.
      De mensen [size=1](lees klanten)[/size] :mrgreen: die ik ken, vinden hem zalig rijden!

        💡 het VVAA voor een lichte vracht wordt anders berekend :applaus:

        ***edit door mushroom***
        Per ongeluk een flard tekst verwijderd over hoe het VAA berekend wordt, sorry!

          Stond er ergens geschreven dat hij al z’n collega’s moest ophalen onderweg naar het werk?

            Waarom niet de officiële PFB auto waar de helft van ‘t forum mee rondrijdt? :engeltje:

              Mazda 6, alleen nog maar statisch gezien maar staat op mijn lijstje voor proefrit in sedan Skyactive-D 175pk executive uitvoering, iemand ervaring met deze?

                Misschien eens iets anders :popcorn:

                maxresdefault.jpg

                http://www.vid.lt/play/413320/2016-mazda-6-review.html

                  Dat dacht ik al :).
                  Ieder geval is anders. Ik doe met mijn daily ongeveer 60000km per jaar waarvan hoofdzakelijk autosnelweg,
                  Dan is zitcomfort, geluidscomfort, gps, en een zwaardere motor weer heel belangrijk….
                  En zo is het voor iedereen weer anders.

                    zo heb ik mijn vraag idd willen stellen Harley G. het dagelijks traject is voor meer dan 80% beperkt tot 70 km/h (wat je al niet haalt tijdens de spitsuren) en voorzien van trajectcontroles.
                    dus ik zoek een degelijke stijlvolle vierdeurs en liefst tegen een beperkte persoonlijke bijdrage. voor het weekend staat er ander speelgoed te kwispelen om uitgelaten te worden.

                      Heb er geen last van hoor Harley 😆
                      Leuke daily fun => extremere weekendfun
                      Dat misschien wel ….

                      In geval van de D4 combineren we gewoon beide :up:

                        Dan zijn ze bij BMW verkeerd bezig om hun i3 met carbon te maken om het gewicht in toom te houden?

                          Euh we hebben het hier over een daily driver die deepee zo weinig mogelijk mag kosten en wellicht alleen praktisch moet zijn. Voor het grotere fungehalte heeft hij al enkele leuke privéwagentjes….:)
                          Ik denk niet dat hij de bedoeling heeft om te gaan “raggen” met dd.
                          Trouwens, het geeft een extra leuk gevoel om van een “loggere/tragere” dd, in een *porsche te stappen. 🙂
                          Of heb ik het volledig mis deepee?

                            +1

                            220 kg is belachelijk veel extra gewicht, eigen aan al die hybrides. En €7000 meerprijs in aankoop moet je ook nog zien uit te sparen qua verbruikskost.

                            BMW i3 is de toekomst. Ook al heb ik hem nog niet gereden.

                            Anno nu is die D4 zeker een nadere blik waard…

                              Heb het niet opgezocht, 220 kg extra dus 😳

                              Heb je al is met zo eentje gereden ? Persoonlijk geen fan, het meergewicht van een hybride zorgt voor een rijgevoel dat stuk zwaarder voelt en stuurt, vooral bij het remmen en bochtenwerk.

                              My point is, de hybrides van vandaag zitten met twee problemen, de teruglopende autonomie waar ze allen mee geconfronteerd worden en extra gewicht dat ze meesleuren.

                              Maar zoals Harley al aangaf, best dat je er zelf is mee gaat rijden om het aan te voelen.

                              Mijn nieuwe daily :happydance:

                              image_2015-02-07.jpg

                                Hm, dat is een moeilijke keuze, hé deepee!
                                Met alle 2 rijden en je gevoel volgen……

                                  even snel de berekeningen gemaakt:
                                  V40 D4 catalogus € 33K, co2 85gr, diesel 400Nm: vvaa € 123/mnd
                                  A3 eTron catalogus € 40K, co2 35gr, bezine/elek 350Nm: vvaa € 115/mnd

                                  @ pvdw: vanwaar die 300 kg extra aan boord ? de V40 D4 weegt 1365kg en de A3 eTron 1580kg, bovendien zit het gewicht met een zeer laag zwaartepunt vlak voor de achteras.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 115)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.