Welke nieuwe daily

Home Forum Zeverhoekje Welke nieuwe daily

• Maker
    Discussie
  • ik had voorgenomen niet meer voor een baas te werken maar kreeg een aantrekkelijk jobvoorstel met een bedrijfswagen in de loonvoorwaarden. met de leuke auto’s die ik al heb zou ik kiezen voor een kleine 4 zitter met een zo laag mogelijke VVAA. omdat wss een diesel dan het voordeligst wordt zal het weer een flinke aanpassing zijn.

welke keuze zouden jullie maken in het huidige segment van de compacte middenklassers en denk dan aan V40, A klasse, 2 reeks active tourer, A3, civic, focus clipper, astra tourer … ???
    ik verneem graag jullie ervaringen (goede en minder goede)

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 115)
    • ford heeft nochtans meermaals op rij de “engine of the year” award gewonnen ?

EDIT: google zegt 2012-2013-2014

de jaguar ziet er zeker niet mis uit en de prijs is hèèl scherp maar weet niet welke motor er in ligt, als het net zoals de X-type terug een ford motor wordt, dan kies je nog beter voor een Skoda :coolness: :coolness:

het blijkt toch zinvol om deze topic te starten en de mening te vragen aan een brede groep autoliefhebbers :salut:

idd nog saaier dan een A3 4deurs :wtf: voor mijn idee blijft skoda oude VW techniek in een ander jasje zodat VAG er commercieel nog het laatste druppeltje uit kan persen. maar ik heb de audi sportback e-tron versie al in m’n shortlist staan. de volvo stond er hoog in maar daar begin ik nu dus al aan te twijfelen. iemand ervaringen met de astra (tourer)?

over budget moeten we het nog hebben. over het totaalplaatje tout-court trouwens. want vooraleer ik terug in dienstverband ga wil ik maximaal een aantal fiscale hefbomen kunnen uitputten. dus het kan nog net zo goed afspringen.

het aantal km beroepsmatig is nul, alleen woon-werk (25 km) en privé. ik kan het me bijna niet voorstellen om elektrisch naar de bakker te rijden en de paarden op stal te laten :bounce: als er nog iemand suggesties heeft, roept u maar !!

@ harley G: de focus heb ik al uitgebreid kunnen testen nog voor die in de showrooms staat/stond :mrgreen: dus voorlopig voorzien in een testrit met de GLA, A3 en XE

Skoda saai?
            Valt wel mee hoor

327_skoda_octavia_rs.jpg

35351a57dd.jpg

Hier dezelfde zoektocht met een budget met 40K wat maakt dat ik mijn A3 Sportback (da’s marketing Engels voor “4 deuren”) ga inruilen voor iets spannender. Nevertheless dat mijn Audi de sexappeal van een gebruikt schuursponsje heeft ben ik altijd zeer tevreden geweest over de s Tronic in combinatie met de 1.6 diesel. Voor mijn 175 km woon-werkverkeer uitermate geschikt als ik echter boven 500 km ga per rit kom ik er al minder fit uit (misschien ook mijn leeftijd die daar voor iets tussen zit 🙁 ).

Volvo’s zijn wat van hun betrouwbaar imago kwijt na opeenvolgende akkefietjes met een V50 en S40 van mijn vrouw (maar bij een bedrijfswagen maakt dat niet zoveel uit). Een paar jaar geleden ook een BMW 3 gehad die op de maandag na het carnaval van Munchen was in elkaar gestoken en da’s blijven hangen bij mij. Blijven de Skoda’s waar ik naar prijs/kwaliteit altijd al een zwak heb voor gehad maar zo mogelijk nog saaier zijn dan een A3. En die Jag, ‘t ja die ziet er wel zeer spannend uit maar ik vrees dat de levertermijn wel eens die van de Macan zou kunnen overtreffen. (en in essentie allemaal luxeproblemen)

bedrijfswagen en zo laag mogelijk VAA wijst in veel gevallen richting hybride !

Ik zou gaan kijken en rijden met:
                  – Mercedes A
                  -Audi A3
                  – Skoda Octavia
                  – Ford Focus

Alles hangt ook af van hoeveel km je beroepsmatig gaat rijden…..

Als bedrijfs wagen misschien Toyota Auris Hybride.
                    Niet dat ik het zou kiezen hoor 😀

Banaal. Budget optie… Sorry! :engeltje:

S2

+1 Mush

Dacht al dat ik alleen stond in mijn pro-Skoda opinie. Volgende wordt bijna zeker de nieuwe Superb die voorgesteld wordt op het salon van Praag.

Als er een Skoda Octavia in het budget past zou ik niet twijfelen.
                          TOTMBO heeft er eentje sinds vrijdag en hij is yummie! *luv

‘t is dat de scirocco op het eind van zijn modelcyclus zit anders had ik hem direct voorgedragen hé 😉

Oké moeilijk punt,

Waarom geen Mazda 3 sport uitvoering, automaat met peddels aan het stuur, dit voor net geen 30.000€ incl. :think:

Van alles wat je opsomt heb ik zelfs nog geen enkele proefrit gedaan met de tegenwoordige modellen. Wij zijn nogal BMW minded, want een 3-reeks is simpelweg de beste auto prijs-kwaliteit (sorry Crosbytje, wij hadden vroeger al een A2 en een A4 en beiden reden ontzettend saai, goed voor rechtdoor op de autoweg, maar na één bocht weet je dat een BMW een veel beter concept is). Wij hebben nooit miserie gehad met een 3-reeks. Onze huidige 320d (vorig model, touring) heeft al 215K km zonder kosten/panne.

Dat gezegd zijnde: die nieuwe 2-reeks Active Tourer is mij geen tweede blik waard, het leven is te kort om met een saaie bus te rijden. En voorwielaandrijving! Gekker moet het toch niet worden… Doe mij dan maar een i3. Carbon konstruktie, opladen met de stekker. Als je geen hele dag op de baan moet en niet te veel materiaal moet meenemen, dan zou ik daarvoor gaan.

Wij reden wel een testrit met de Mercedes CLA, wat een A met koffer is. Ging goed in de bochten, maar keiharde vering. Ziet er wel goed uit, die A, veel dynamischer dan een A3.

Geef een keer de parameters op waar je je moet aan houden. Heb je een break nodig, wat mag het kosten?

dank voor de antwoorden tot nog toe. m’n beeldvorming heeft al een paar zetjes gekregen; maar nog meer reacties blijven welkom.
                                  er is al een complete JAG XE voor € 35 K, maar dat is idd “another league” in vergelijk met mijn opgegeven lijstje. maar …. idd een leuke aanvulling op de 2 katjes die al in de garage staan. los van mijn keuze heb ik me al aangemeld op de XE circle voor het launch event midyear 2015.

jagXE.png

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 115)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.