Welke platen voor een import-keuring ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welke platen voor een import-keuring ?

• Maker
    Discussie
  • Hey guys,

Zaterdag mijn Carrera 4’tje gaan halen in duitsland.
    De verkoper zou transitplaten voor me regelen maar heeft die met de gele band genomen.

Nu mag je daarmee je wagen niet op de keuring aanbieden.

Kent iemand toevallig een garagist in de buurt van Aalst die uit de goedheid van z’n hart (en tegen betaling natuurlijk) zijn garageplaten hiervoor ter beschikking stelt ?
    Of ziet er iemand een andere oplossing ?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • [quote=”stevenwyns”:1ngqx7e4]

Kent iemand toevallig een garagist in de buurt van Aalst die uit de goedheid van z’n hart (en tegen betaling natuurlijk) zijn garageplaten hiervoor ter beschikking stelt ?
      Of ziet er iemand een andere oplossing ?[/quote]

Ook met garageplaten moet je opletten. Elke gewone Z-plaat heeft een limiet qua fiscale PK waarvoor verkeersbelasting is betaald door de garage.
      Vergewis je, als je een bereidwillige garagist vind, of de cilinderinhoud van je P binnen de limiet van de Z-platen zit. Zoniet word ook met Z-plaat je auto niet gekeurd.
      Ook moet een gevolmachtigde van de garage bij de keuring zijn. Met ZZ-platen heb je dat volmachtenprobleem dan weer niet.

Hey Steven,

Ik ben 2 maand geleden mijn 964 gaan halen in Utrecht. Ik ben ook met transitplaten naar België gereden. De uitvoer procedure kostte in NL ongeveer 150€, en krijg je dus die unieke nummerplaten en een autoverzekering met een geldigheid van 2 weken.
        Met die nummerplaten ben ik de importprocedure gestart en ermee naar Zwijnaarde gereden om de wagen te laten keuren…daar was men gewend om die platen te zien.Er zijn dus 2 mogelijkheden:
        1. Garageplaten
        2. de originele transitplaten.

grtz

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.