Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

Home Forum Porsche Talk Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

  • Maker
    Discussie

  • Kris Deboeck
    Deelnemer

      Alvast mijn excuses als het onderwerp al ergens anders aan bod kwam, maar ik kan het alvast niet meteen vinden…

      Zoals de titel van de topic het zegt: als we nu even ruimer denken dan de klassieke 911 die het meest geliefd is, met welke Porsche modellen kan je dan nog een echte deal doen mbt prijs/vermogen/kwaliteit verhouding? Ik laat bewust de Boxster buiten beschouwing, omdat ik op zoek ben naar een wagen mét achterbank 😛

      Anyway, het zit dus zo, ik wil graag een Porsche omdat ik gewoon een échte liefhebber ben van het merk, maar ik wil er ook geen massa’s aan uitgeven. Ik denk aan een bedrag onder of rond de 15.000 euro, en als het nog even kan een oldtimer (ouder dan 25 jaar) en dan nog liefst met een stevig vermogen… Niet dat ik veeleisend ben 😕

      Een 911 SC is nog (min of meer) doenbaar voor dat budget, maar ik vraag me af of er geen betere alternatieven zijn in het merk? De 928 V8 vind ik ook erg mooi, maar daar heb ik nog nooit mee gereden, laat staan dat ik er ooit eentje van dichtbij gezien heb… De 944 vind ook nog leuk, maar de 4 cilinders vallen me wat tegen, hoewel een 2.5 turbo snel 300 PK haalt met een chiptuning. De 924 spreekt me dan weer niet echt aan, niet zo gek van het design. De 968 is een leuke mix (qua look) tss de 944 en 928 maar geen idee of dat een betrouwbaar ding is…

      Ik vind het eeeeeeerg moeilijk om de juiste informatie te vinden online, dus doe ik langs deze eg beroep op de kenners!! (want zelf ben ik het allesbehalve)
      Wat raden jullie me aan mét een achterbank(je), betaalbaar, betrouwbaar én toch rijplezier…?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 160)
      • Ik heb het ganse draadje gevolgd en het is inderdaad niet vanzelfsprekend om de juiste P. voor jezelf te vinden. Ik heb er ook lang over nagedacht maar dan binnen het model 911 classic-car of oldtimer.
        Als kleine jongen vond ik de oude 911 bolides al super in de Belgische rally’s van de jaren tachtig.
        Uiteindelijk heb ik ongeveer een jaar geleden bij Johan Dekens mijn wagen gekocht. Het is een 911 carrera 3.2 van sept./1988 (dus een K-serie)in de ,voor mij althans, mooie kleur Tannengrün voor de prijs waarvoor je nu een goed onderhouden SC kan kopen. Ik wou gewoon een goede oude 911 en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Natuurlijk heb ik ook ervoor moeten sparen en zoeken. De enige tip die ik hier kan geven is gewoon de wagen kopen die je altijd al graag gezien hebt en zoals Cabrio Wim het al dikwijls heeft verwoord ook een beetje je verstand gebruiken om een zo goed mogelijke wagen te kopen bij iemand die eraan kan werken wanneer er stukken aan komen en in wie je het nodige vertrouwen kan hebben.

          [quote=”Hendrik914″ post=151981][quote=”911cabriog50″ post=151041]ben niet echt een 928 liefhebber maar eerlijk gezegd de jouwe heeft in die kanarie gele kleur wel een heel lekkere kont :happydance: echt knap :first:[/quote]

          Het is een prachtige bak en uitstekend onderhouden. Als de motor de oorspronkelijke was, had ik hoogstwaarschijnlijk al proefgereden.[/quote]

          ? op zoek naar een 928?

            :first:
            Ge weet,ik sta scherp hé?! :mrgreen:
            Goed gefotoshopped! :respect2:

            PT

              Pluim voor de Musch !! :first:

              Bij deze dan maar het originele exemplaar hier op mijn bureau :

              [URL=http://s574.photobucket.com/user/1polleke/media/fotonew_zps6790ac49.jpg.html][IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/fotonew_zps6790ac49.jpg[/IMG][/URL]

              J

                Hehe, kopen dat boek.
                Wordt misschien ook een verzamelstuk

                  Djeezes, geven ze een boek uit over Porsche, zou je toch verwachten dat ze Boxster correct kunnen spellen? 🙄

                  PT

                    Bijna Kerstmis dus… tip voor Black Pearl :

                    [URL=http://s574.photobucket.com/user/1polleke/media/9781407577371_zps6c6cdd96.jpg.html][IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/9781407577371_zps6c6cdd96.jpg[/IMG][/URL]

                        [quote=”911cabriog50″ post=151041]ben niet echt een 928 liefhebber maar eerlijk gezegd de jouwe heeft in die kanarie gele kleur wel een heel lekkere kont :happydance: echt knap :first:[/quote]

                        Het is een prachtige bak en uitstekend onderhouden. Als de motor de oorspronkelijke was, had ik hoogstwaarschijnlijk al proefgereden.

                          Kan alleen meespreken in het 924S/ 944-model-I verhaal en vermoed dat het gelijklopend is. Het is verleiderlijk, maar ik zou er de vingers afhouden.

                          • 924S modeljaar 1987, 150 pk: de 2,5 liter motor van een 944-I, maar met hogere zuigers, zodat de inhoud verkleint en hierbij nog een andere inspuitelectronica, zodat je niets bent met vervangen door de echte 944 zuigers. Je kan de chips kopen op internet, maar er staat heel duidelijk bij dat je dan op de weg in overtreding bent. “Keine Straßenzulassung”.
                          • 924S, modeljaar 1988, met katalysator en koolstoffilter, 160 pk: de volledige 2,5 liter motor van de 944-I, maar de katalysator vreet een paar pk’s en een klein beetje benzine ook.
                          • 924S, modeljaar 1988, zonder katalysator (optie), EUROzero norm, 163 pk???; zou ik eens moeten laten meten.

                          Een 944 cabrio lijkt me wel wat, voor de rest kan enkel het koetswerk van de 924(S) me bekoren. Maar als je gewoon rationeel, zonder emoties, naar het meeste P per prijs zoekt, jazeker.

                            Ondertussen was ik wat verder aan het kijken naar de verschillende modellen per serie. Zo heb je bijvoorbeeld de 944 turbo van 220PK, turbo S van 250PK (vanaf ’88) en dan weer turbo zonder S met 250PK (vanaf ’89?).

                            Maar nu vroeg ik me af: wat is nu het concreet verschil tussen beide, behalve de PK-tjes? Is het “eenvoudig” of niet te duur om een 220PK versie om te zetten naar 250PK (ik spreek dan niet van chippen uiteraard)? Is er een verschil in betrouwbaarheid?

                              ben niet echt een 928 liefhebber maar eerlijk gezegd de jouwe heeft in die kanarie gele kleur wel een heel lekkere kont :happydance: echt knap :first:

                                Dat zal het zijn idd 😉

                                  Nee hoor, is de weerspiegeling of je bedoelt de 928-GT sticker;

                                    Mooie wagen en mooie kleur! Zie ik nu ontbrekende verf onder de Porsche letters?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 160)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.