Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

Home Forum Porsche Talk Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

• Maker
    Discussie
  • Alvast mijn excuses als het onderwerp al ergens anders aan bod kwam, maar ik kan het alvast niet meteen vinden…

Zoals de titel van de topic het zegt: als we nu even ruimer denken dan de klassieke 911 die het meest geliefd is, met welke Porsche modellen kan je dan nog een echte deal doen mbt prijs/vermogen/kwaliteit verhouding? Ik laat bewust de Boxster buiten beschouwing, omdat ik op zoek ben naar een wagen mét achterbank 😛

Anyway, het zit dus zo, ik wil graag een Porsche omdat ik gewoon een échte liefhebber ben van het merk, maar ik wil er ook geen massa’s aan uitgeven. Ik denk aan een bedrag onder of rond de 15.000 euro, en als het nog even kan een oldtimer (ouder dan 25 jaar) en dan nog liefst met een stevig vermogen… Niet dat ik veeleisend ben 😕

Een 911 SC is nog (min of meer) doenbaar voor dat budget, maar ik vraag me af of er geen betere alternatieven zijn in het merk? De 928 V8 vind ik ook erg mooi, maar daar heb ik nog nooit mee gereden, laat staan dat ik er ooit eentje van dichtbij gezien heb… De 944 vind ook nog leuk, maar de 4 cilinders vallen me wat tegen, hoewel een 2.5 turbo snel 300 PK haalt met een chiptuning. De 924 spreekt me dan weer niet echt aan, niet zo gek van het design. De 968 is een leuke mix (qua look) tss de 944 en 928 maar geen idee of dat een betrouwbaar ding is…

Ik vind het eeeeeeerg moeilijk om de juiste informatie te vinden online, dus doe ik langs deze eg beroep op de kenners!! (want zelf ben ik het allesbehalve)
    Wat raden jullie me aan mét een achterbank(je), betaalbaar, betrouwbaar én toch rijplezier…?

10 reacties aan het bekijken - 151 tot 160 (van in totaal 160)
    • Dan lijkt mij de 968 toch een betere keuze…
      meer vermogen onderin door het ontbreken van het turbogat en de variocam…aleen…..geen oldtimer

[quote=”cabrio wim” post=149627]Als je dan op zoek bent naar eentje met een achterbank, zou ik toch voor de 944 of 968 gaan, hebben de kids toch iets om fatsoenlijk te zitten. 💡

Ook gezien de uitgave die je wilt doen, en niet verkeerd bedoeld, maar voor dat bedrag ga je geen 911 vinder die in top staat is, en er altijd geld bij moet om hem zo te krijgen.

Laat verder maar eens een 911 achter je aan komen als je een 944 turbo zou hebben/bezitten, en dan moet deze nog niet gechipt zijn. :popcorn:[/quote]

Een gechipte 944 turbo lijkt me inderdaad niet verkeerd…
        Iemand daar ervaring mee?

[quote=”Black_Pearl” post=149609]
          Anyway, het zit dus zo, ik wil graag een Porsche omdat ik gewoon een échte liefhebber ben van het merk, maar ik wil er ook geen massa’s aan uitgeven. Ik denk aan een bedrag onder of rond de 15.000 euro, en als het nog even kan een oldtimer (ouder dan 25 jaar) en dan nog liefst met een stevig vermogen… Niet dat ik veeleisend ben 😕
          [/quote]

Dan blijft er echt maar 1 over: de 911 van 1997 tm 2001 oftewel de 996. 300pk, 4 zitter, voorzien van alle moderne gemakken. ZEER ruime keuze waardoor de prijs laag is. Geen roestbak en gedateerde techniek en een echte Porsche!

Wim

Als je dan op zoek bent naar eentje met een achterbank, zou ik toch voor de 944 of 968 gaan, hebben de kids toch iets om fatsoenlijk te zitten. 💡

Ook gezien de uitgave die je wilt doen, en niet verkeerd bedoeld, maar voor dat bedrag ga je geen 911 vinder die in top staat is, en er altijd geld bij moet om hem zo te krijgen.

Laat verder maar eens een 911 achter je aan komen als je een 944 turbo zou hebben/bezitten, en dan moet deze nog niet gechipt zijn. :popcorn:

Mijn broer heeft een 968, zeer tevreden van ! Heb er zelf al ns een toerke mee gedaan en zeer zeer zeer leuke wagen, enkel het geluid van de 4 cilinder, da ‘s niet zo mijn ding (heb zelf n 911 SC). Zo ‘n CS versie is wel iets speciaals en zeker deze van de advertentie. Zeker gaan kijken !!!! Mevrouw en dollars ook meenemen…

Zal wel zijn dat dat een koopje is….ik ken de auto persoonlijk en is echt in topstaat.
                Als ik zelf geen mooie cabrio had wist ik het wel…

Quote gewist, kopie van bovenstaand antwoord.

Is de vraagprijs “normaal” voor dit model? Ik kan pas in de lente actief op zoek gaan, vandaar. Maar ondertussen kan ik de prijzen en modellen al wat volgen om een beter idee te hebben.

Zoiets misschien ja… :engeltje:

Voor moest je het niet weten, de eigenaar van die wagen zit hier ook op het forum als DST. 😉
                    Ik heb er niets aan om zijn wagen aan te prijzen, noch sta ik garant voor een vlekkeloze wagen.
                    Maar ik heb hem irl gezien en moest ik de 924S niet gekocht hebben en nog steeds op zoek zijn naar een P, dan zou dit hem ongetwijfeld worden! Prachtwagen!

Tss, de 924 niks vinden… :what: :mrgreen:

Dan zou ik gaan voor een zeer goede 968.
                        Die heeft moderne looks, goede prestaties, en door zijn zeldzaamheid is het een geweldig hebbeding! 😉
                        Als je dan ook nog even een CS op de kop kunt tikken die een achterbank heeft en geen circuitverleden, dan zit je helemaal goed!
                        Moet wel te vinden zijn… :engeltje:

10 reacties aan het bekijken - 151 tot 160 (van in totaal 160)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.