Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

Home Forum Porsche Talk Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

• Maker
    Discussie

• Kris Deboeck
    Deelnemer

Alvast mijn excuses als het onderwerp al ergens anders aan bod kwam, maar ik kan het alvast niet meteen vinden…

Zoals de titel van de topic het zegt: als we nu even ruimer denken dan de klassieke 911 die het meest geliefd is, met welke Porsche modellen kan je dan nog een echte deal doen mbt prijs/vermogen/kwaliteit verhouding? Ik laat bewust de Boxster buiten beschouwing, omdat ik op zoek ben naar een wagen mét achterbank 😛

Anyway, het zit dus zo, ik wil graag een Porsche omdat ik gewoon een échte liefhebber ben van het merk, maar ik wil er ook geen massa’s aan uitgeven. Ik denk aan een bedrag onder of rond de 15.000 euro, en als het nog even kan een oldtimer (ouder dan 25 jaar) en dan nog liefst met een stevig vermogen… Niet dat ik veeleisend ben 😕

Een 911 SC is nog (min of meer) doenbaar voor dat budget, maar ik vraag me af of er geen betere alternatieven zijn in het merk? De 928 V8 vind ik ook erg mooi, maar daar heb ik nog nooit mee gereden, laat staan dat ik er ooit eentje van dichtbij gezien heb… De 944 vind ook nog leuk, maar de 4 cilinders vallen me wat tegen, hoewel een 2.5 turbo snel 300 PK haalt met een chiptuning. De 924 spreekt me dan weer niet echt aan, niet zo gek van het design. De 968 is een leuke mix (qua look) tss de 944 en 928 maar geen idee of dat een betrouwbaar ding is…

Ik vind het eeeeeeerg moeilijk om de juiste informatie te vinden online, dus doe ik langs deze eg beroep op de kenners!! (want zelf ben ik het allesbehalve)
      Wat raden jullie me aan mét een achterbank(je), betaalbaar, betrouwbaar én toch rijplezier…?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 160)
      • Daar heb ik nu helemaal geen last van, kasten zijn mooi gevuld.
        Gistermiddag werden de wegen hier droog en heb ik weer lekker een stuk gereden en me opnieuw bewust geworden van de goede combinatie prijs/kwaliteit 😀

[quote=”WES-RS” post=150967]
          Ik weet niet juist wat jullie “scheef” zien staan, maar in mijn ogen is het gewoon negatief camber.[/quote]

De achterwielen staan nogal naar voor, zo een gekke opening in de kassen achter de wielen.

Bladveren…!? 😐 Het is geen camionette! :mrgreen: 😉

Ik weet niet juist wat jullie “scheef” zien staan, maar in mijn ogen is het gewoon negatief camber. :up:
            En neg. camber is altijd cool… :coolness:

Voor die prijs moet je niet veel meer verwachten m.i De zon kan ook wel voor hier en daar kleurverscil zorgen, vooral bij deze kleur.

Leuke 944 Turbo waar veel aan vernieuwd is. Alleen staat er niet bij wanneer die zaken vernieuwd werden en ik heb tevens de indruk dat de voorbumper een kleurverschil toont (kan aan de foto’s liggen).
                Verder wel een best lage prijs.

http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-944-turbo-79632629.htm

[quote=”python” post=150758]dien zijn achterwiel staat pressies scheef :?[/quote]

Wat type ophanging heeft dat model achteraan? Als dat eenzelfde ophanging is als de oude peugeots (bladveren), dan is dat allicht omdat ze een slechte verlaging hebben toegepast.

Raar zicht he op die foto ,dien zijn achterwiel staat pressies scheef 😕
                    Maar wel heel schone wagen *luv

ziet er netjes uit, geen al te hoge km-stand en hier te koop. indien ik plaats had om hem te stallen, …

Zoals eerder gezegd: eerst moet ik mijn huidige wagen kwijt, dan pas is er budget voor een opvolger. Voorlopig is het een papieren keuze, maar ben wel van plan om testjes te doen wanneer de Z4 de deur uit is :relaxman:

idd he Remmel, weet niet wat hij mist 😉

@Black_Pearl
                          : ben je eigenlijk al naar al de verschillende modellen gaan kijken en eens mee gaan rijden of is het puur een “papieren” keuze?

Jammer dat de 928 is afgevallen 🙁

Kom maar af :relaxman:

En als ie in geldnood zit, kan je je de vraag stellen waar hij allemaal niet op bespaard heeft tijdens bezit van de wagen… een financiële situatie verandert meestal niet van vandaag op morgen he.

Zelfs al is dit een koopje, het zal nog steeds een aardig duitje kosten om de wagen volledig in orde te zetten… Daar heb ik geen zin in. :wtf:

Geef mij maar een nette en snelle 968 8)

Idd! Koopjes bestaan niet, of ze staan slechts zeer kort op het net… en dan nog…

Spijtig van de velgen maar als de kas hard is kopen!

als hij toch weet dat z’n wagen het dubbele waard is dan mag je nog financiële problemen hebben, dan doe je die nog niet weg voor die prijs volgens mij, moest dit wel zo zijn dan stond hij geen halve dag op de site, zoals je zegt, snel wat cash meenemen en gaan halen als de bliksem, best een Porsche mechanieker meennemen want er zou wel is het één en ander kunnen vergeten te vermelden zijn :coolness:
                                    zoals hier al vermeld, goedkope porsche’s bestaan niet (tenminste als ze in orde staan hé)
                                    beter wat meer neerleggen en gerust zijn is mijn mening :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 160)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.