Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

Home Forum Porsche Talk Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

• Maker
    Discussie

• Kris Deboeck
    Deelnemer

Alvast mijn excuses als het onderwerp al ergens anders aan bod kwam, maar ik kan het alvast niet meteen vinden…

Zoals de titel van de topic het zegt: als we nu even ruimer denken dan de klassieke 911 die het meest geliefd is, met welke Porsche modellen kan je dan nog een echte deal doen mbt prijs/vermogen/kwaliteit verhouding? Ik laat bewust de Boxster buiten beschouwing, omdat ik op zoek ben naar een wagen mét achterbank 😛

Anyway, het zit dus zo, ik wil graag een Porsche omdat ik gewoon een échte liefhebber ben van het merk, maar ik wil er ook geen massa’s aan uitgeven. Ik denk aan een bedrag onder of rond de 15.000 euro, en als het nog even kan een oldtimer (ouder dan 25 jaar) en dan nog liefst met een stevig vermogen… Niet dat ik veeleisend ben 😕

Een 911 SC is nog (min of meer) doenbaar voor dat budget, maar ik vraag me af of er geen betere alternatieven zijn in het merk? De 928 V8 vind ik ook erg mooi, maar daar heb ik nog nooit mee gereden, laat staan dat ik er ooit eentje van dichtbij gezien heb… De 944 vind ook nog leuk, maar de 4 cilinders vallen me wat tegen, hoewel een 2.5 turbo snel 300 PK haalt met een chiptuning. De 924 spreekt me dan weer niet echt aan, niet zo gek van het design. De 968 is een leuke mix (qua look) tss de 944 en 928 maar geen idee of dat een betrouwbaar ding is…

Ik vind het eeeeeeerg moeilijk om de juiste informatie te vinden online, dus doe ik langs deze eg beroep op de kenners!! (want zelf ben ik het allesbehalve)
      Wat raden jullie me aan mét een achterbank(je), betaalbaar, betrouwbaar én toch rijplezier…?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 160)
      • Is mss een domme vraag maareuh… hadden de 944 modellen al een elektrische kap? ❓

Moest ik van jou zijn, kocht ik die cabrio, ziet er wel ok uit op het eerste zicht, die neem je zeker mee voor 9000 euro cash, daar kan je nooit verlies aan doen en zal je toch nog wel enkele jaren plezier aan hebben tot je gespaard hebt voor wat je echt wil, en dan zou ik hem nog bijhouden, van die 928 zou ik dan eerder mijn vingers afhouden want daar zijn echt wel kosten aan, daar rij je het eerste jaar niet mee rond, en dat gaat je massaal veel geld kosten,denk dat je daar alleen al 9000 euro kwijt zal zijn om die alleen cosmetisch in orde te laten zetten, alleen professioneel voorbereiden en spuiten kost al snel 5000 euro en dan heb je vanbinnen nog nen hoop kosten volgens mij :coolness:
          ik volg met plezier je zoektocht, altijd leuk om mee te kijken, succes :first:

Ik zou voor de 944 cabrio kiezen heb je toch een beetje het boxster gevoel als de kap omlaag is.

Wim

Ik dacht dat dit alleen bij flat 4 was. :mrgreen:

tjonge tjonge jullie begrijpen het echt niet he! Nooit gehoord van een rat look. :coolness:

Ne keer met een busje Turtle Wax over en die is zo goed als nieuw. Altijd zo negatief hé jullie?! :first:

Alleen spijtig dat het een automaat is.

Een echte moneypit 😉

Wim

Een echte leegloper. 🙁

Mooi restauratieprojectje….proficiat

Gezocht en gevonden:
                              http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=236847903&asrc=st

Hiermee kan ik zeker nog jaren rondtoeren zonder enig probleem, en ‘t is nog een koopje ook :relaxman:

‘t was maar voor de ludieke noot!

Ik apprecieer de adviezen, dat was tenslotte de bedoeling van dit topic. En mocht iedereen het altijd 100% eens zijn over alles, dan hadden we nu geen 9 pagina’s :respekt:

[quote=”WES-RS” post=150028]Ligt niet aan de interpretatie PT. Ligt aan een geviseerd gevoel dat er hier gegeven word. 😉
                                [/quote]

Ik maakte uiteraard maar een grapje. 🙂

Dit soort zoektochten zijn hoogst amusant, maar je stelt je natuurlijk wel bloot aan wat opmerkingen van allerlei slag.

Ik denk trouwens dat er door dit forum al verschillende mensen behoedt werden voor ondoordachte, overhaaste, horroraankopen.

Jakkes! aan de voorruit te zien zit daar (ergens) een speedster onder… over zonde gesproken

lol, standaard bedoelde ik dan 🙂

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 160)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.