Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

Home Forum Porsche Talk Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

  • Maker
    Discussie
  • Alvast mijn excuses als het onderwerp al ergens anders aan bod kwam, maar ik kan het alvast niet meteen vinden…

    Zoals de titel van de topic het zegt: als we nu even ruimer denken dan de klassieke 911 die het meest geliefd is, met welke Porsche modellen kan je dan nog een echte deal doen mbt prijs/vermogen/kwaliteit verhouding? Ik laat bewust de Boxster buiten beschouwing, omdat ik op zoek ben naar een wagen mét achterbank 😛

    Anyway, het zit dus zo, ik wil graag een Porsche omdat ik gewoon een échte liefhebber ben van het merk, maar ik wil er ook geen massa’s aan uitgeven. Ik denk aan een bedrag onder of rond de 15.000 euro, en als het nog even kan een oldtimer (ouder dan 25 jaar) en dan nog liefst met een stevig vermogen… Niet dat ik veeleisend ben 😕

    Een 911 SC is nog (min of meer) doenbaar voor dat budget, maar ik vraag me af of er geen betere alternatieven zijn in het merk? De 928 V8 vind ik ook erg mooi, maar daar heb ik nog nooit mee gereden, laat staan dat ik er ooit eentje van dichtbij gezien heb… De 944 vind ook nog leuk, maar de 4 cilinders vallen me wat tegen, hoewel een 2.5 turbo snel 300 PK haalt met een chiptuning. De 924 spreekt me dan weer niet echt aan, niet zo gek van het design. De 968 is een leuke mix (qua look) tss de 944 en 928 maar geen idee of dat een betrouwbaar ding is…

    Ik vind het eeeeeeerg moeilijk om de juiste informatie te vinden online, dus doe ik langs deze eg beroep op de kenners!! (want zelf ben ik het allesbehalve)
    Wat raden jullie me aan mét een achterbank(je), betaalbaar, betrouwbaar én toch rijplezier…?

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 160)
    • [quote=”Black_Pearl” post=150030] Lelijke Porsches bestaan niet :happydance:[/quote]

      Toch wel! :mrgreen:

        Misschien heb je een beetje een verkeerd beeld van de situatie: een Porsche kenner weet perfect wat een 911 of een 924 of eender welke andere Porsche waard zijn. Je zal een gepassioneerde Porsche-liefhebber nooit kwaad horen spreken over eender welk model. Het zijn de “wannabe’s” die steeds over de 911 praten alsof het de enige echte Porsche is, maar stel ze 1 technische vraag over eender welke 911 en ze denken dat je Chinees praat… Er is geen enkele reden om u minderwaardig te voelen met een 924, zou ik ook niet doen. Lelijke Porsches bestaan niet :happydance:

          Ligt niet aan de interpretatie PT. Ligt aan een geviseerd gevoel dat er hier gegeven word. 😉

          Rodondo, ik ben er van overtuigd dat er over heel veel problemen hier gezwegen word. Maar soit, ik laat het in het midden.
          Op hun word anders wel zo geen commentaar gegeven… Waarom? Omdat het een GT3, 911 is ipv een 924?

            [quote=”WES-RS” post=150009]Daar gaat het nog niet eens over maar kom. 😕

            Het gaat om het feit dat je hier alleen maar goede dingen over je wagen mag posten, als je problemen hebt moet je erover zwijgen ( of is het verzwijgen? 🙄 ). Lekker handig bij een eventuele verkoop natuurlijk. 😈 Ik ben eerlijk (misschien en waarschijnlijk té eerlijk) en daar word ik hierover aangepakt. Gezellige bende… 😉

            Maar ik zal jullie voorbeeld volgen:
            Vandaag 310km/u gehaald met mijn 924S en mijn zetel heeft zichzelf, wonder boven wonder, terug aan elkaar genaaid!
            Wat een geweldige wagen heb ik toch! Wilt er iemand een fotootje van zien? :engeltje:[/quote]

            Er zijn nochthans genoeg topics met vragen over herstellingen & het oplossen van mankementen. Over welke bout er onder de GT3 ligt, een dak dat niet open of dicht wil enz…. M.A.W: ik denk niet dat er over problemen gezwegen wordt.

            PT

              Jij moet de bijgevoegde smiley’s eens anders leren te interpreteren Wes-RS ! 😐

                Daar gaat het nog niet eens over maar kom. 😕

                Het gaat om het feit dat je hier alleen maar goede dingen over je wagen mag posten, als je problemen hebt moet je erover zwijgen ( of is het verzwijgen? 🙄 ). Lekker handig bij een eventuele verkoop natuurlijk. 😈 Ik ben eerlijk (misschien en waarschijnlijk té eerlijk) en daar word ik hierover aangepakt. Gezellige bende… 😉

                Maar ik zal jullie voorbeeld volgen:
                Vandaag 310km/u gehaald met mijn 924S en mijn zetel heeft zichzelf, wonder boven wonder, terug aan elkaar genaaid!
                Wat een geweldige wagen heb ik toch! Wilt er iemand een fotootje van zien? :engeltje:

                  [quote=”WES-RS” post=149991]Iedereen kan dus lezen wat er loos is met mijn wagen, maar ze kunnen ook lezen dat alles wat loos was, gemaakt werd door specialisten. Dus er word niet bespaard op onderhoud, reparaties,… Als ik mijn wagen ooit zou verkopen, verkoop ik een eerlijke, zuivere wagen. Hier kunnen er dus nog veel een voorbeeld van nemen… :coolness:[/quote]

                  Dat is nu ook het leuke aan het bezit van een oldtimer, door de wagen in orde te zetten, leer je de wagen ook beter kennen. En soms kan je zelf al eens iets doen, wat toch ook voldoening geeft. Zo heeft je wagen ook een eigen verhaal.

                    [quote=”Maarten R” post=149974]dit soort booming topics eindigt er doorgaans mee dat de starter een 924S koopt en vervolgens een topic start met wat er allemaal aan scheelt 8)[/quote]

                    Beter lang zoeken naar een gepaste wagen dan iets kopen waar je naderhand spijt van krijgt. 😉

                    En sommige schamen hun niet voor de problemen van hun wagen, het is tenslotte een stuk techniek en er kan vanalles mis mee lopen. Iedereen kan dus lezen wat er loos is met mijn wagen, maar ze kunnen ook lezen dat alles wat loos was, gemaakt werd door specialisten. Dus er word niet bespaard op onderhoud, reparaties,… Als ik mijn wagen ooit zou verkopen, verkoop ik een eerlijke, zuivere wagen. Hier kunnen er dus nog veel een voorbeeld van nemen… :coolness:

                      ooow topic neemt uitbreiding…Ikzelf wou een 911. Eerst geen geld at all. Dan beetje geld en kwou r onmiddellijk eentje – maar allemaal voddebakken – wat gelezen en tot besef gekomen : verder sparen, kwou toch een 911 (3.2 of SC). En nog sparen, en nog, nog… tot wat overschot aan dollars kwam opdagen voor t geval dat…uiteindelijk gewoon gevonden wat k wou.
                      De zoektocht is des te spannender. Je weet dat je gewoon “ja” kan zeggen als j m gevonden hebt. Je weet dat ie enkele dagen later al in je garage kan staan. De nachten tot D-day zijn woelig en alles wat je dan nog hoort in je slaap is de symphonie van de “flat 6”.
                      Rustig wat laten bezinken, het krioelt hier van de goede ideeën en raad.
                      Een dezer komt mijn speelgoed terug naar huis, you re welcome man.
                      That s my story.

                        S4 is vanaf eind 86. Eind 85 – 86 is het “overgangsmodel” en die hebben ze maar 1 jaar gemaakt. Gezocht model.. zeker in Duitsland 😉
                        Heb je het S4 onderstel (met de grote remmen, ophanging, dubbele uitlaatlijn etc..) maar nog met de originele carrosserie.

                        Heb er toch ook even naar gezocht… en ben dan oa naar deze in NL gaan kijken:

                        http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=223553071&asrc=st|sr

                        Was niet zuiver genoeg voor mij en ook een automaat en veel km’s.

                          Als je de 928 in overweging neemt zou ik persoonlijk uitkijken voor S4 model .
                          Grotere remmen, een beest van een motor en de eerste zijn er dacht ik van 85-86 dus aantrekkelijk in wegentax.

                          PT

                            [quote=”Maarten R” post=149974]dit soort booming topics eindigt er doorgaans mee dat de starter een 924S koopt en vervolgens een topic start met wat er allemaal aan scheelt 8)[/quote]

                            Vandaar mijn foto op pagina 6 … :mrgreen:

                              [quote=”Black_Pearl” post=149958]
                              Tja, ze is mijn co-piloot he :driver:
                              Ik mag me al gelukkig prijzen dat ze de passie een beetje deelt[/quote]

                              :up: voor Black Pearl
                              Die van ons deelt ook mijn passie. En daar ben ik heel blij om ! Maakt het leven veel gemakkelijker en aangenamer ! Leuk ook om te zien ook hoe ze soms wannabee autofreaks onder tafel klapt !

                                dit soort booming topics eindigt er doorgaans mee dat de starter een 924S koopt en vervolgens een topic start met wat er allemaal aan scheelt 8)

                                  [quote=”Black_Pearl” post=149956][quote=”Igordiver” post=149945]
                                  Die zou ik zeker is gaan bekijken… ziet er de moeite uit…[/quote]

                                  Eerlijk gezegd, een 928 zou wel 300PK moeten hebben, anders is een 968 m.i. interessanter qua verbruik en onderhoudskost. Ik wil daarmee geen discussie starten rond vermogen en rijplezier, ik wil alleen maar zeggen dat ik alleen een 928 zou overwegen als die ook effectief een groter vermogen heeft dan zijn andere transaxle concurrenten.[/quote]

                                  Dan begin je va. een 928S bj.1984. Die heeft een 4.7… Naar mij id. gaat dan ook het verbruik nog is de hoogte in…
                                  Ik denk dat je de 928 kan schrappen van je lijst…Progress in the making 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 160)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.