Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Welke Porsche en waarom?
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door Ollie.
-
MakerDiscussie
-
8 november 2012 om 20:59
Aangezien ik maar niet kan beslissen welke Porsche ik wil ( weet ik wel, maar een CGT kost zoveel als een huis! 🙄 ) had ik graag eens te horen gekregen van jullie waarom jullie de Porsche rijden die jullie rijden. Wat heeft ervoor gezorgd om voor dat model te kiezen? Droomwagen, gezinssituatie, prijs/kwaliteit verhouding, oud model omwille van uitstraling, nieuwer model omwille van betrouwbaarheid,… Hoe meer redenen hier neergeschreven worden, hoe beter ik misschien een beslissing kan nemen. 😉 Alvast bedankt voor de hulp iedereen! :drink:
-
MakerDiscussie
-
Hoi,
Mijn redenering voor de Boxster Spyder:
-3,4l motor met nog wat extra PK’s tov de S, met sportuitlaat
-uitgepuurd concept: manueel dak, GT2 zetels, veel alu bodypanels, sperdif, lightweight wielen…
-Racy looks, alcantara, rode gordels… nog steeds verliefd op…
-in verhouding prijs-aanbod veel Porsche voor het geld
-exclusief: slechts weinigen ingeschreven en slechts een dik jaar geproduceerd. Mijn exemplaar was de laatste voor belgië.Nadeel:
-heb 3 kids en de oudste 2 willen altijd mee dus ruzievoor de rest mijn advies:
ifv van je budget je hart volgen, dan ga je er nog jaren plezier van hebbenIk heb een 968CS
Nooit een wagen waar ik van gedroomd heb of gewild heb .
Ik kende het bestaan van de wagen amper/of niet daar de transaxels me weinig interesseerden .
Gekocht per toeval uit frustratie omdat de 930 die ik normaal gekocht had afsprong.
Bedoeling was maximaal 2 maanden mee rijden en in die tijd een ander luchtgekoeld elfje zoeken .
Nu bijna 8 jaar later is ze er nog steeds en ben er erg verliefd op . Ik wil ze nog niet kwijt .Hoe ouder ze zijn hoe liever ik ze heb!
Geef mij maar een eerste reeks 911 (type 901).
Eenvoudig, sierlijk & puur!!
Geen enkele andere Porsche geeft mij het gevoel dat een 901 me geeft!Voor mij het grootste voordeel: Ik kan ze zelf onderhouden! Geen elektronica voor mij! 🙂
Alvast heel erg bedankt iedereen voor de verhalen! 😀 Ik (en waarschijnlijk anderen ook wel) vind het heel interessant om te lezen en om jullie redenen en visies ervan te kennen. Tenslotte leven jullie er elke dag mee en ik (nog) niet. 😉 Vooral het verstand laten spreken is het belangrijkste, wist ik al wel, maar dan nog is er ZOveel keuze!! 🙄
Wes-er-es,…
Same story as many times: kwas ergens een jaar of 6,7…hum hum : meer dan 35 jaarkes geleden. Speelgoedautootje van m’n broer gepikt : een rode 911 van “polytoys” of iets in die aard. Ietsjes later de 911 in t echt gezien en gehoord en dacht bij mezelf : ooit zou k zo eentje willen hebben. Sindsdien nooit meer iets anders gewild. Wat leeswerk in porscheliteratuur, nadien de meest betaalbare/betrouwbare en prijs/kwaliteit (het verstand en het budget dat k kon besteden hielden hier de bovenhand) kiezen : voor mij een SC versie.
Sinds enkele jaren constant kapaza, 2dehands,… afgeschuimd en verder gespaard tot begin dit jaar ik een exemplaar gevonden had bij een particulier : redelijk origineel, matching number. Deze wou ik, bordeaux rood, zwart interieur, modeljaar 1982. Enkele kilo-eurokes achter de hand gehouden…en binnekort heeft ie n volledig gereviseerd motorblok. Nu nog één dreamcar…. : of course…. de 911 bi-turbo modelreeks 993 van bouwjaar 1996 en als t kan in bordeaux rood, zwart interieur. Thats my story…Sweet P-dreams, lots of dollars en good luck toegewenst
Den Jamesaltijd al een 911 impact gewild. Die zijn ze zo rond mijn geboortejaar (’75) beginnen maken.
Toen een jaartje terug bleek dat spaarkboekjes geld kosten ipv opbrengen, mijn wederhelft eens diep in de blauwe ogen gekeken en een 3.2 G50 gekocht.
Nog geen milliseconde spijt van gehad.
Ik doe heel veel kilometers met een diesel break en dan is die kleine carrera in het weekend of op een mooie avond hemels.
Moest ik wat meer tijd en wat minder andere bezigheden hebben zou ik wel een GT3’tje erbij willen om af en toe op circuit te raggen. Mss binnen een jaar of 4-5Anoniem9 november 2012 om 14:51Ik heb gekozen voor een 911 Targa 3.2 1988
En dit met de volgende redenen:
– Open dakje
– Er kunnen 2 kindjes mee
– De klassieke Porsche lijn spreekt me enorm aan.
– Ik wou toch een 911 met wat rijcomfort, en na enkele testritten kon een G50 bak mij het meest bekoren.
– Beschikt toch over een behoorlijk vermogen.
– De smile die telkens op mijn gezicht komt als ik de garagedeur open.Mijn eerste P was een Cayman; echter deze was toen mijn enig voertuig (buiten het motorgeweld). Dan krijg je toch een beetje af te rekenen met de problematiek hiervan :
– als boodschappenwagen : een ramp; vindt maar eens een deftige plaats om je deuren voldoende te openen (ben 193 cm hoog en heb wel wat plaats nodig om in te zetel te schuifelen)
– vrienden meenenem : ah neen, sorry gaat niet.
P verkocht en een groot hok gekocht. Maar ja; daar zit geen emotie in.
Ondertussen mijn bedrijfje wat uitgebouwd en een transport koekedozeke gevonden dat voldoet aan mijn noden en dan ….
Puur partie plaisier de 997. 😛Ik denk dat het steeds een keuze is : wat wil je er mee doen ???
Voorbeeldje : Er zijn vele mensen die een motorfiets willen kopen. OK leuk; maar ik vraag dan steeds “wat wil je er mee doen”. Vaak als antwoord : “eens mee naar de zee rijden”. Tja; enkel daarvoor dient dat ding toch niet.
Ik denk met de P dat dit ongeveer hetzelfde is : wat wil je er mee doen.
Laat eerst je verstand spreken én dan pas je hart.
Succes en ciao,
LucSinds 1998 altijd de 3.2’s gehad, waarvan 1 coupe en 2 cabrio’s.
Was voor mij toen de meest perfect door ontwikkelde 911 en lekkerst rijdende Porsche.
Voor mij een boxsterke (2001, 2,7) na een z4 3,0 en een mx 5 1,5 (in verzamelstaat) gehad te hebben als speelgoed.
Droom blijft een luchtgekoelde 911 (targa) maar boxster is al een goed begin.
Het is verre van een perfecte wagen en behoorlijk onderhoudsgevoelig maar ‘i love it’.
Alleen heb ik hem met een domme kop gekocht (op uitzicht, lage km en korte proefrit) en blijkt hij nu voorzien van een kompressor en een volledig gewijzigde inlaatcollector. (Dat verklaart waarom ik hem zo vlot en koppelrijk vond rijden).
Iedereen zegt mij nu, verkoop dat ding, maar de verhouding rijsensatie/prijs is tot nu toe ongeëvenaard en ik heb al met t een en ander rondgereden, dus houd ik hem.
Ik heb me recent op t forum aangemeld maar kreeg de vraag me voor te stellen en wat foto’s te laten zien. Zodra ik een paar foto’s getrokken heb doe ik dat wel eens.
gr
Ik heb in 2007 de eerste keer met een Cayman “gereden”, was wel meer slippen dan rijden op een Porsche behendigheids cursus achter inkart in Puurs. Vrijwel onmiddelijk gevallen voor de wagen, driften met dat ding was super easy en bleef veel beter te controlleren dan de 911 die we toen ter beschikking hadden. Daarbovenop is de 2.7 veel goedkoper wat betreft running cost (met name taksen toch, onderhoud zal weinig verschil uit maken) en verzekering.
Kortom, de luxe en goodies van een 997, een super rijervaring en wegligging voor een betaalbare prijs als 3de wagen. That kind of sums it up 😉
Voor mij was er eerst een 911 turbo uit 1986. Was ik al verliefd op sinds mijn 16e of zo.
Zalige auto maar toch miste ik wat comfort tijdens rijden.
De rijwind was te luid om te kunnen communiceren tijdens een rit op de snelweg.
Dus dan maar op zoek naar iets jonger.
Ik wou wel de stuurvastheid en de stevige acceleraties niet missen.
Zo viel mijn oog op een 1999 996 GT3 club sport.
Een ‘jonge’ Porsche die ontdaan is van luxe door inbouwen van kuipzetels, rolkooi en het onderschroeven van een zeer stevige ophanging :first:
Deze Porsche laat zich met gemak rijden zolang je aan de wettelijke limieten blijft 😀
Een op circuit is het een echte funcar waar je ongelooflijke dingen mee kan doen als je een beter chauffeur bent dan ik :happy:
Leuk om weten dat de grens van de mogelijkheden van de auto verder liggen dan de durf van de chauffeur.Ik heb destijds voor de 928 gekozen, deels voor het budget, maar ook omdat hij achteraan meer plaats bied voor de kids en een grote koffer heeft waar al hun accessoires in kunnen.
( buggy, zak met kleertjes en pampers,…).
Eerlijk gezegd, ik heb achteraf ook nog een 911 3.2 gekocht, maar dit vooral om de vrouw plezier te doen (ze wilde een targa of een cabrio), zelf had ik liever een 928gt of gts gekocht, want ik rij veel liever met de 928 dan met de 911, veel meer confort en moet kwa prestaties zeker niet onderdoen voor 911 leeftijdsgenoten.Toen ik op zoek ging nu bijna 4 jaar geleden moest’t ofwel een 964 WTL zijn, ofwel de recentst betaalbare mogelijk. Simpele werkmens zijnde viel de 997 al direct af wegens te duur.
Ik begon rond te kijken en had op een paar dagen na net een donkerblauwe 964 WTL gemist in Nederland. Ik zie de foto’s nog zo voor me: in één of andere garage met een bruine tegelvloer en 3-delige cup velgen erop. Mijn budget lag op een 25.000 Euro en dat moest die kosten. Maar ja, te laat.Ik was toen totaal niet met Porsche bezig eerlijk gezegd en was al een hele tijd niet meer aan het volgen wat er eigenlijk allemaal bestond 😳 en op een goeie dag stapte ik ergens uit, en hoorde een lichte grom… en daar passeerde ze… aanschuivend voor het rode licht. De mooiste kont die ik ooit gezien had: een sealgrey 996 4S. Ik wist zelfs niet dat ze bestonden 😳 In mezelf denkende “The fuck? Porsche had toch geen reflector meer tussen de achterlichten? Maar dat was langs voor precies toch ne 996, etc…”
Stumped!
Google was my friend en besluit stond vast, een 996 4S ging het worden. Budget werd bijgesteld want ‘t wou weer lukken dat ze weer duurder waren dan de gewone en de zoektocht werd harder aangepakt. Het heeft nog tot begin september geduurd eer ik d’r eindelijk had.
80.000 km later is’t nog altijd de beste Porsche die ik ooit gehad heb :first:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.