Welke Porsche en waarom?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Welke Porsche en waarom?

  • Maker
    Discussie
  • Aangezien ik maar niet kan beslissen welke Porsche ik wil ( weet ik wel, maar een CGT kost zoveel als een huis! 🙄 ) had ik graag eens te horen gekregen van jullie waarom jullie de Porsche rijden die jullie rijden. Wat heeft ervoor gezorgd om voor dat model te kiezen? Droomwagen, gezinssituatie, prijs/kwaliteit verhouding, oud model omwille van uitstraling, nieuwer model omwille van betrouwbaarheid,… Hoe meer redenen hier neergeschreven worden, hoe beter ik misschien een beslissing kan nemen. 😉 Alvast bedankt voor de hulp iedereen! :drink:

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • 996GT3

      Omdat ik een trackday auto wilde die zowel op de openbare weg als op het circuit kan heersen :first:

      Er zijn niet veel gekentekende sportwagens waar je ‘s morgens in weg kunt rijden, 350km richting de Eifel, daar een hele dag rondjes gaat rijden van 21km tot je er suf van bent en dan ‘ s avonds gewoon weer 350km naar huis zonder ENIG probleem. Altijd starten en rijden. Normaal onderhoud plegen en niet al te duur.

      Ik heb de GT3 nu 4 jaar ongeveer. Ik kan niet anders zeggen dan dat het gewoon SUPER kwaliteit is. En doe hem voorlopig dus ook niet weg. Mocht dat ooit gebeuren, dan komt er denk ik weer een GT3. Saai he?

        993 4S
        Droomwagen.
        Op het moment dat deze gepresenteerd werd tot over mijn oren verliefd geworden. Mooie lijn, mooi achterste, mooi van binnen. Simpelweg knap.

        Aangezien ik geen dd zocht, maar een leuke hobby wagen, gezocht naar een luchtgekoelde. Budget vooropgesteld en lang gezocht naar mijn droomwagen binnen mijn budget en naar mijn wensen(zwart of zilver, schuifdak, 993S/4S, leder, handgeschakeld). Na bijna 2 jaar zoektocht bijna opgegeven en gegaan voor ander model. Maar plots… Op dit forum…. 😯
        Zeer snel beslist en nog geen seconde spijt. Rij er wel te weinig mee(1400km sinds juli 😳 ) maar elke keer genieten als ik haar bewonder in de garage of als ik haar poets.

        Indien ik een dd zou willen, kies ik een recente 997. Schitterende wagen met dalende prijzen.(wel rekening houden met jaarlijkse afschrijving 😉 )

        Maar ik heb mijn liefde gevonden en ben er zielsgelukkig mee.

          Boxster 2.5 bwj’99 en deel beetje het verhaal met Patrick.
          Ben altijd een techneut geweest en jaren lang Honda gereden en getuned. De laatste was een witte S2000 wat ook mijn visitekaartje was voor de zaak maar jammer genoeg door omstandigheden de deur uit moest na echtscheiding. Jammer van de S2000…

          Enkele jaren later, sterker maar vooral slimmer 🙂 hmm hmm…, moest en zou er opnieuw een tweezit in mijn garage staan, alleen welke? Veel racerkes gehad zou het nu wel een Porsche worden, alleen twijfelde ik tss de Boxster en 996 Cabrio. Voortgaand op mijn ervaringen met de vorige tweezit viel de keuze op de Boxster, dit omwille middenmotor, wegliging, fiscaal aantrekkelijk, toch ook wel zijn look wat sommigen er ook van zeggen, en natuurlijk het open rijplezier waarbij de brandstofprijzen zo vergeten zijn.

          Hij staat er nu en rijdt voortreffelijk! Een 911 zal ooit zijn plaats innemen…

            Ik heb jaren gezocht naar een P. uit hetzelfde bouwjaar als ik ene mijn vrouw; 1978 :first:
            SC oorspronkelijk bedoeld om “de laatste 911 te worden” en altijd al een boontje voor gehad.
            Enige voorwaarde was dat hij;

            * Coupé was
            * GEEN open dak had !
            * Redelijke prijs had.
            * In originele kleur stond.
            * Interieur mocht alles behalve zwart zijn.
            * Kleur bruin of beige was.
            * Motorisch OK was.
            * Niet stijf beroest was, maar…
            * …. er nog genoeg werk aan was om van een project te kunnen spreken.

            Misschien zijn dit de redenen waarom ik zolang gezocht heb…
            Wou eigenlijk altijd een Carrera 3.0 maar die zijn maar tot half 77 gebouwd.
            Toeval wil dat mijn wagen ingeschreven werd op 18/1/78 in Nederland, moet dus nog tussen de laatste Carrera 3.0 modellen op de band gestaan hebben 🙄

              996 MK2. Starten en rijden. Voor een trip geen gedoe, instappen en gaan tanken en vertrekken. Vrouwtje rijdt er ook mee naar school, de bakker, even naar een of andere kerstbullshit-serre. Nooit problemen. In de zomer lekker fris of cabrio, in de winter zalig 22 °C. Nu hardtopje erop, nooit druppels op de zetels, geen windgefluit. Cruisen als een demente bompa no problem. Scheuren als een waanzinnige op de expressweg van licht naar licht tegen een andere wacko: doe gerust….
              Moest ik de lotto winnen stond er natuurlijk een luchtföhner in de garage, als hebbeding. Spijtig dat de waardevastheid te wensen overlaat. Elke extra euro dat je spendeert (uitlaat, velgen,…) ben je kwijt.

                Een boxster 2.7 anno 2000.
                Eerst hadden we een Triumph Spitfire. Ondertussen was al een 924 opgedoken die vooral door mijn zoon wordt bereden.
                Was (ben) nog steeds verliefd op een luchtgekoelde 911, maar uiteindelijk gekozen voor iets meer bedrijfszekerheid en iets minder kans op hoge revisiekosten.
                Aan de Spitfire (°1978), die overigens in prima toestand was, werd jaarlijks geld gespendeerd voor verbeteringen allerhande. Ik was me heel goed bewust dat deze ‘onderhoudskosten’ bij een 911 wel eens een flink gat kunnen slaan in de geldbeugel.
                Dus het verstand gevolgd ipv de emotie. Rijden met de boxster is en blijft een belevenis. Bij onze keuze was ook belangrijk dat het een ‘open’ wagen zou zijn. Dus we hadden de keuze tussen een targa of cabrio. Het werd een rasechte tweezitter en geen targa, al blijft een 911 targa me wel bekoren.
                De weglegging van de boxster is top; we zouden hem al niet meer willen missen.

                Die 911, die komt er ooit nog wel eens. Zeker weten.

                  Bij mij is het een GT3rs MK2
                  Ik heb gewoon dezelfde redenen als Funny

                  XXX

                    911 G-model Targa 1984 – het impac modelleke… 😀
                    Altijd graag gezien, al verliefd op van de eerste keer da’k ‘m zag.
                    Ermee rijden is een belevenis. Ik wil zeggen, geen servo stuur, geen wegligging (toch bijna geen), ongeloooofelijk spannend om mee op een natte baan te rijden, maakt lawaai,… en dat moet je goed beseffen voordat je voor een ‘oudje’ kiest.
                    Maar man, wat rijd ik er graag mee. :driver:

                      Is een interessante vraag .
                      Eigenlijk daar zelf nog niet over nagedacht .
                      Na verschillende types zowel oud als recent nu gekozen voor een recente Gt3 .
                      1) de looks ,uitstraling .
                      2) de sound .
                      3) achterwielaangedreven (geen 4-wielaandrijving)
                      4) betrouwbaarheid motor (afgeleide van de gt motor die Le Mans heeft gewonnen en ontworpen door Hans Mezger )
                      5) wegligging wagen .
                      6) atmosferische hoogtoerige motor .

                    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.