Welke preventieve anti-diefstal methodes gebruiken jullie?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welke preventieve anti-diefstal methodes gebruiken jullie?

• Maker
    Discussie
  • Collega Porsche-rijders,

Welke methodes gebruiken jullie zoal, ter bescherming tegen diefstal van jullie “bijoukes”.
    Enkel het standaard alarmsysteem, als dat aanwezig is?
    Een stuurklem? Een schakelpook-handrem klem? Een wielklem? 🙂
    Allez, jullie begrijpen de vraag wel. Hoe en waarmee doen jullie het?

Een onderliggende vraag daarbij is…. zijn deze middelen ook effectief genoeg? Wat is jullie idee daarover?

Ter verantwoording van mijn vraag, opdat jullie niet gaan denken dat ik een inventaris wil opstellen….. ik denk eraan om een stuur-pedaalslot te monteren. En ik vraag me af of dit allemaal de moeite waard is?

Bedankt voor jullie gewaardeerde antwoorden.

Groeten,
    Box(st)er 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • Dan hoop ik maar dat ze er bij mij geen SIM kaart van Base ingestoken hebben

laten we hopen hahaha

in een gps tracking systheem zou je wil je de veiligheid een beetje verhogen een buitenlandse telefoonkaart moeten steken kost je wel extra aan gesprekken omdat je altijd via roaming belt maar je hebt altijd de garantie dat je over het ganse aangeboden gsm providers van belgie beschikt

en inderdaad gsm stoorder das een minpunt maar met een takel wagen neem je ook alles mee ❗

beste midddel is magnum 45 en een basbal knuppel
        lijk dumpen in kanaal naar de zee
        opgeruimd staat netjes

ik vertrouw nog altijd het meeste op men diefstalverzekering 8)

en de hond van men vriendin ❗

wij hebben op alle Porsches een startonderbreker, bij de 993 hebben we het standaard alarm en nog een bijkomende anti-diefstal. Dwz dat je telkens je me de auto rijd dat je het zendertje in uw zak moet hebben.
            Bij de turbo hebben we code dat je moet invoeren vooraleer je kan starten.

Dan hoop ik maar dat ze er bij mij geen SIM kaart van Base ingestoken hebben 😯 😕 roll:

Het werkt via een gsm-module en sateliet ontvanger. De ontvanger weet waar de auto is, en kan via de gsm-module de coordinaten doorsturen, en weet je waar de wagen zit.
                goed systeem tenzij er geen satelietontvangst of gsm signaal meer is…..

En ben trouwens ook benieuwd hoe het systeem werkt…

Men zegt altijd dat het een satelliet systeem is maar kan je wagen zijn signaal terugstralen naar een satelliet??

Of via een verborgen GSM module? Kan ik moeilijk geloven want er bestaan nu stoorzenders voor GSM signalen. Maw, je zou gemakkelijk het GSM signaal kunnen storen en zo de track en trace onschadelijk maken…

Iemand een idee hoe het juist werkt?

Plumber

Ik heb zo’n track en trace systeem laten installeren bij Carrera Motors in Gent.

Weet de prijs niet meer exact maar viel best mee (denk dat het rond de 1.000 en 1.500€ was).
                    Je moet nadien dan nog wel een maandelijks abonnement betalen van 30€ voor de tracking.

Ze kunnen de auto dan tracen en indien nodig stoppen. Maar daar zie ik het nut niet van in want de wagen moet minstens 30 minuten stilstaan alvorens ze hem imobiliseren 😯
                    Dat is zogezegd voor de veiligheid (opdat ze hem niet zouden stoppen op een autostrade aan 200km per uur en zo de andere weggebruikers in gevaar brengen 😯 )

Geloof niet echt in het systeem en is blijkbaar een Belgische aangelegenheid (in Duitsland kennen ze het niet vanwaar mijn wagen komt)…

Zoals reeds aangehaald, je steekt hem in een metalen container en zal werken als een kooi van Faraday… geen straling meer naar buiten en ze kunnen de wagen rustig transporteren…

Ik moest het systeem wel installeren of de verzekeringsmaatschappij wou mijn wagen niet omnium verzekeren 😥

Van zodra ik de omnium stop stop ik ook de track en trace…

Inderdaad, een goeie 220V door de dief zijn lijf zal hem beter afschrikken.

Plumber

er zijn eenaantal verschilende modellen in heb er geplaats met satelieten gsm verbinding

die werden verbonden met een meldkamer zo kon je het ganse trajekt opvragen je had zelfs overval melding in de auto indien je een alarm maakte of niet binnen de afgestelde tijd de juiste combinatie in toetste werd de auto onmiddelijk geblokkeerd en moest je via de alarm centrale een reset laten doorsturen indien de auto werd afgesleept of dergelijke en de wagen kon zelf op afstand stilgelegd worden zeer goed indien het voortuig gelokaliseerd werd en je vb een patrouille in de achtervolging had in aller gevallen werd er dus ook een signaal verstuurd

prachtig systeem maar redelijk prijsig omwille van het maandelijkse alarm abonement

nu zijn er simpeler versies die met enkel een gsm kaart werken

En hoeveel kost zo’n Trace & Tracking systeem?

Werkt met GSM signaal?

Een trace & Tracking systeem is tegenwoordig vrij goedkoop geworden. En zit er op een half uurtje in. Meer en meer bedrijven vragen er naar. Juist nog een klein bedrijf met 9 vrachtwagens gedaan. Nu zit de baas ganse dagen achter zijn PC te zien wat zijn gasten aan het doen zijn 😆 .

Maar het heeft nog andere toepassingen : in de wagen van je vrouw en je weet direct of ze bij hare minnaar zit of in een kledingsboetiek 😈 .

Ik vind nog altijd het origineel alarm en daar een startonderbreker bijgezet het beste. En om helemaal geen zorgen te hebben een diefstalverzekering.

[quote=”Generaal”:cszdsits]
                            misschien ‘n bomauto?? auto gestolen, knopje drukken en de vuilkar bellen om het spel op te ruimen.[/quote]

Ik vind het jammer dat je zo geen dingen mag doen zou leuk zijn, maar om de omstaanders te beschermen zou ik opteren voor bestuurderstoel 5min onder 240V stroom te zetten bv. Ofwel stroom tussen stuur en versnellingspook zodat je zeker bent dat de stroom langs het hart gaat.

Heb er hier in Brussel ook al dikwijls aan gedacht: Is toch simpel die wildplassers straffen, gewoon in iedere gevel een draadje trekken met stroom op, zullen het rap afgeleerd hebben.

Enige nadeel dat men in een apenland altijd voor de crimineel opkomt en niet voor de slachtoffers (of gezonde verstand).

Hallo, even iets melden dat misschien wel de moeite kan wezen.
                              bij vrachtwagens bouwen ze ‘n toestelletje in, zodat de dispaching kan volgen waar de vrachtwagen zich in de wereld bevindt. Je kan via het softwarepakket gewoon zien waar je voertuig zich bevindt, het traject, de stopplaatsen enz, enz…kan je tracen…ook kan je je laten melden of het voertuig in beweging komt bij bepaalde tijden, bv, als je wil weten of ze met je car ‘n verhuisje plegen in het weekend, krijg je meteen ‘n melding….enkele jaren geleden zou het systeem ‘n kleine 1000€ kosten, mensen die je hierbij kunnen helpen: ESSEC telecom, Beringen, Paal.

Verder heb ik systemen gezien die werken met fingerprint. Je moet je vinger erop leggen en dan kan je verder, je kan het spel zodaning instellen dat je bepaalde personen zelfs ‘n snelheidsbeperking kan opleggen.

Voor de rest heb ik m’n 997 omnium laten verzekeren, en ja, je kan er alles op en aan zetten, maar de slimme crimineel, trekt je wagen gewoon in ‘n meubelcamion en knalt er de hele wereld mee rond….en als die mannen dan eenmaal in hun thuishaven zijn, sleutelen ze er alles af wat niet nodig is….tijd is er genoeg om ongestoord te werk te gaan.

En vergeet niet, ALLES wat ‘n mens kan in, op of aan bouwen, kan ook weer door ‘n mens vewijderd worden….dus.

misschien ‘n bomauto?? auto gestolen, knopje drukken en de vuilkar bellen om het spel op te ruimen.

😆 😆

die staat al in de tuin om de vogels van mijn erf te houden… 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.