Welke preventieve anti-diefstal methodes gebruiken jullie?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welke preventieve anti-diefstal methodes gebruiken jullie?

• Maker
    Discussie
  • Collega Porsche-rijders,

Welke methodes gebruiken jullie zoal, ter bescherming tegen diefstal van jullie “bijoukes”.
    Enkel het standaard alarmsysteem, als dat aanwezig is?
    Een stuurklem? Een schakelpook-handrem klem? Een wielklem? 🙂
    Allez, jullie begrijpen de vraag wel. Hoe en waarmee doen jullie het?

Een onderliggende vraag daarbij is…. zijn deze middelen ook effectief genoeg? Wat is jullie idee daarover?

Ter verantwoording van mijn vraag, opdat jullie niet gaan denken dat ik een inventaris wil opstellen….. ik denk eraan om een stuur-pedaalslot te monteren. En ik vraag me af of dit allemaal de moeite waard is?

Bedankt voor jullie gewaardeerde antwoorden.

Groeten,
    Box(st)er 🙂

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
    • Steek u schoon moeder in uwen auto 😆

KBC verzekeringen; zwijg me ervan. Zwijg me zelfs maar van zowat alle verzekeringen… Toen ik de vorige Boxster S kocht, was hij bijna 5 jaar. Ik neem een full omnium met diefstalverzekering, en betaal dus jaren mijn premie. Toen ik hem begin dit jaar wegdeed was hij dus 8 jaar oud, en betaalde ik nog steeds omium. Nu kocht ik dus nadien de 996 cabrio, die ouder is dan 5 jaar, en die wilden ze niet meer omnium verzekeren, omdat hij ‘ouder dan 5 jaar was’. Toen ik vroeg waarom ze dan wel mooi al die jaren de (dure!!) premies voor de Boxster waren blijven doorontvangen ook al was die ondertussen al ouder van 5 jaar, kwam er enkel een schaapachtig lachje en shouderophalen als antwoord. Toen ik zei dat ik al mijn polissen bij hen ging afsluiten, kon het dan opeens weer wel!!! 😈

De mijne staat in een kooi in een garage…

van een gsm kunnen ze inderdaad de positie bepalen (tot op een paar m juist) dmv de zendmasten

…en via een simpele startonderbreking ben je gedekt voor de volledige waarde van de Speedster?…amai, da’s ferm…ben zeer goed klant bij KBC…kan het es vragen 😉

Was in elk geval voldoende voor de Speedster.

Mul-T-Lock heb ik ook nog gehad…is best stevig spul en is alleszinds beter dan niks.

Voor de RS heb ik al links en rechts geïnformeerd maar ze eisen allen een satelliet alarm…ben daar geen voorstander van omdat je bij de RS de stroom kan afkoppelen in rust via een massaschakelaar. Maar dat vinden de maatschappijen weer niet voldoende. Jammer.

[quote=”911-lover”:3b3qilto]Dat is straf 😯
                    Bij welke verzekering ben jij Paul.
                    Ik was sowieso al aan het overleggen met almijn polissen op te stappen bij Royal Belge[/quote]

KBC verzekering.

[quote=”stefx911″:36pdnvk6][quote=”ppp 356″:36pdnvk6][quote=”stefx911″:36pdnvk6]

Als ik op de naam kom dan post ik het wel even…[/quote]

Ik dacht dat het Euro-Lock was, heb ik ook nog in mijn wagens gehad.[/quote]

Multi-T-Lock dacht ik mij te herinneren…

[/quote]

Klopt inderdaad, had toch al de helft goed 😉

Wim

Zo weet ik ook nog iemand die een oude GSm gebruikt voor diefstal.
                        Volgens hem is het goedkoop en kunnen ze hem opzoeken.
                        Zijn systeem werkt als volgt, oude gsm koop een nieuw abb. met10 euro als tegoed sluit hem op de stroom van de auto aan,telefoon aan laten staan.
                        Niemand weet zijn nieuwe nummer dus er kan nooit op gebeld worden. En als de auto gestolen word kunnen ze hen via sateliet vinden.

Weet niet of hij gelijk heeft, ben ook niet in discussie gegaan, maar misschien zitten hier wel telefoon mensen.

[quote=”ppp 356″:uuh11jiu][quote=”stefx911″:uuh11jiu]

Als je toch voor zo een slot gaat dan zou ik kiezen voor een vast aan de pook.
                          Ik heb dit in een vroeger wagen gehad en heeft geholpen: ingebroken maar wagen stond er nog. Ik ben de naam van het merk even kwijt maar dit is een systeem dat vast wordt bevestigd aan het chassis en met een beugel die dan rond de pook gaat met een slot.
                          Als men de pook doorzaagt dan kan men er ook niet aan om te schakelen.
                          Als ik op de naam kom dan post ik het wel even…[/quote]

Ik dacht dat het Euro-Lock was, heb ik ook nog in mijn wagens gehad.[/quote]

Multi-T-Lock dacht ik mij te herinneren…

[quote=”911-lover”:uuh11jiu]Dat is straf 😯
                          Ik was sowieso al aan het overleggen met almijn polissen op te stappen bij Royal Belge[/quote]

Via mijn makelaar heb ik de 964 ook tegen diefstal verzekert > kleine omnium.
                          Is wel een afwijkende polis maar het kan allemaal, als je maar een goede makelaar hebt.
                          Voor oldtimers zijn er dan weer standaard diefstal polissen…

Ik heb in mijn auto een systeem met een gsm kaart,de inbreker merkt niks en ik krijg binnen de 5 seconden een oproep op mijn gsm,ook als ze de batterij afsluiten krijg ik onmiddellijk een berichtje…

Dat is straf 😯
                              Ik was sowieso al aan het overleggen met almijn polissen op te stappen bij Royal Belge

Op mijn Speedster staat enkel een simpele stroomonderbreking

Ik heb het bij mijn BMW Cabrio geprobeerd na er ingebroken was.
                                  Wagens ouder als een bepaald aantal jaren moeten dan eerst voorzien worden van een klasse 3 alarm. (heb ik laten doen)
                                  Dan moet de waegn naar een door hun aangeduide taxeur gaan en op waarde geschat worden (heb ik laten doen) Die gegevens moet je dan aan de verzekering geven en dan hang je van hun bestwil af of ze hem wel dan niet tegen diefstal willen laten verzekeren.
                                  Hier heb ik een negatief antwoord op gekregen.
                                  De betreffende verzekering was Royal Belge.
                                  In het geval van mijn broer was daar de Mobilhomes verhuurd werden. Nu bleek de “huurder” in beide gevallen al een strafverleden gehad te hebben. Daardoor willen ze niet uitbetalen. Dat moest hij als verhuurder maar moeten gecontroleerd hebben.
                                  Ik heb nog nooit een attest van goed gedrag en zeden moeten afgeven als ik iets ging huren , maar hij had dit wel moeten navragen althans zijn verzekering 👿

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.