Welke preventieve anti-diefstal methodes gebruiken jullie?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welke preventieve anti-diefstal methodes gebruiken jullie?

• Maker
    Discussie
  • Collega Porsche-rijders,

Welke methodes gebruiken jullie zoal, ter bescherming tegen diefstal van jullie “bijoukes”.
    Enkel het standaard alarmsysteem, als dat aanwezig is?
    Een stuurklem? Een schakelpook-handrem klem? Een wielklem? 🙂
    Allez, jullie begrijpen de vraag wel. Hoe en waarmee doen jullie het?

Een onderliggende vraag daarbij is…. zijn deze middelen ook effectief genoeg? Wat is jullie idee daarover?

Ter verantwoording van mijn vraag, opdat jullie niet gaan denken dat ik een inventaris wil opstellen….. ik denk eraan om een stuur-pedaalslot te monteren. En ik vraag me af of dit allemaal de moeite waard is?

Bedankt voor jullie gewaardeerde antwoorden.

Groeten,
    Box(st)er 🙂

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
    • Al mijn wagens zijn verzekerd tegen diefstal, ook de oldtimers.

Ben in mijn leven al 3X slachtoffer geweest van een autodiefstal en elke keer zonder problemen uitbetaald geweest.

Ik heb geen verzekering tegen diefstal ( is erg moeilijk vast te krijgen op een oudere wagen)
        En zelfs daarmee is het niet evident uitbetaald te worden. Ik kan je het nummer van mijn broer geven die al jaren aan het wachten is op geld van 2 (binnen 2 jaar) gestlen mobilhomes (Met trackingsysteem etc)
        Er is er og eens eentje gestolen en die is hij zelf gaan terughalen met versterking van eigen volk daar depolitie niets wilde doen (ondanks doorgeven van de locatie)
        Ook geen stuurstang of pookslot.
        De Porsches staan steeds in een afgesloten garage waar ze even tijd nodig hebben om ze eruit te krijgen.Daarbuiten heb ik twee hondjes die voor een extra alarm zorgen (de verzekeringen nemen deze toch echt ernstig en besparen me een hoop aan polisgeld)
        Daarnaast hebben de wagens een alarm.
        Voor de poort van de garage staat eerst het werkpaard. Dus deze moet al verzet worden om de eerste P buiten te kunnen rijden en om bvb de Cs buiten te krijgen moeten ze nog één auto verzetten en minstens 5 minuten nodig hebben.
        Ik ga met de P hoofdzakelijk enkel naar uitstappen en vrije tijd rijden.
        Daarmee sluit ik de risicoplaatsen uit.
        Ook ben ik dan steeds in de zeer nabije buurt.
        Wielen dwars, stuurslot op en handremop vermoeilijken het wegtakelen.
        Ga ik naar de film, evenementen , op stap , winkelen , … wordt steeds het werkpaard meegenomen.
        Alle risicofactoren kan je niet uitschakelen maar wel verminderen.
        Voor de rest blijft het hopen dat het mij niet treft.
        Moest ik steeds met die angst rondrijden verkocht ik de wagen want dan is het plezier eraf.
        Morgen kunnen ze de wagen ergens stelen , maar ze kunnen me net zo goed straks omver rijden.
        Ik leef nu en geniet er nu van

[quote=”stefx911″:1lsn95l6]

Als je toch voor zo een slot gaat dan zou ik kiezen voor een vast aan de pook.
          Ik heb dit in een vroeger wagen gehad en heeft geholpen: ingebroken maar wagen stond er nog. Ik ben de naam van het merk even kwijt maar dit is een systeem dat vast wordt bevestigd aan het chassis en met een beugel die dan rond de pook gaat met een slot.
          Als men de pook doorzaagt dan kan men er ook niet aan om te schakelen.
          Als ik op de naam kom dan post ik het wel even…[/quote]

Ik dacht dat het Euro-Lock was, heb ik ook nog in mijn wagens gehad.

[quote=”cabrio wim”:2wnmth7d]1/ ik heb een zeer goede verzekering. > elke drie jaar word mijn Porsche getaxeert, en wat er ook gebeurt per total of diefstal, het getaxeerde bedrag word uitgekeert.
            2/ heb verder een gehard stalen stuur/pedaalstang (met zaag niet te doen) > is een makkelijk te monteren beveiliging, en wanneer ik de auto parkeer zet ik dez weg met de iwelen altijd volledig naar links of recht gedraaid zodat ze hem niet op een trailer kunnen trekken
            3/ heb ergens een schakelaar geplaatst die appart de benzine pomp bedient.> mochten 1 en 2 niet voldoende zijn en krijgen ze hem toch van alarm en stuurstang, heb ik daar het schakelaartje nog voor, als die om staat en beide dingen zijn verwijdert krijgen ze hem alsnog niet aan de praat want benzinepomp werkt dan niet.

Ik denk hoe meer beveiligingen, hoe eerder ze hem laten staan in verband met duur alles te verwijderen c.q. zoeken naar beveiligingen.
            Dan heb ik nog een punt, de meeste zetten hun Porsche niet graag in het zicht lekker weggestopt en niet te opvallend, dat is nu juist wat ze zoeken, hebben ze lekker de tijd en ruimte op hem een trailer te trekken.

Klein waar gebeurt verhaal, in mijn Engelse periode 😉 gingen we met een groep van 10 auto’s een rit rijden door Frankrijk, de derde avond hadden we hotel met aan de voorkant en achterkant van het hotel parking. Acht personen zetten hun auto’s achter en mijn maat en ik voor bij de ingang van hotel. Ik hoef denk niet verder uit te leggen wat er die nacht gebeurt is, allen die achter geparkeerd stonden open gebroken en alles verwijdert, en drie meegenomen. Einde leuk georganiseerde rit, mijn maat en ik zijn zelf naar huis gereden en de rest konden via de Ned. ANWB hulplijn alles regelen en met vervangend vervoer naar huis.[/quote]

verzekering is prima, maar niet preventief

stang is waardeloos, ze zagen de stang niet door, wel het stuur zelf (of de pook) en vervangen die gewoon ??? (zie ook uitleg hoger

schakelaar : uitstekend als preventie

Stefan

Heb ook een verzekering tegen diefstal. Zoals PPP 356 al aangeeft is het geen voorkoming van maar een troost achteraf en voorkom je een financiële kater.

Die stuur-pedaal-pook sloten helpen niet echt veel en kunnen de diefstal enkel wat vertragen.

Een bijkomende startonderbreking kan helpen tegen de snelle of gelegenheidsdieven.

Maar als ze echt je zinnen op je wagen gezet hebben dan is er weinig dat effectief kan helpen.

Een GPS alarm is dan idd het beste.

Als je toch voor zo een slot gaat dan zou ik kiezen voor een vast aan de pook.
              Ik heb dit in een vroeger wagen gehad en heeft geholpen: ingebroken maar wagen stond er nog. Ik ben de naam van het merk even kwijt maar dit is een systeem dat vast wordt bevestigd aan het chassis en met een beugel die dan rond de pook gaat met een slot.
              Als men de pook doorzaagt dan kan men er ook niet aan om te schakelen.
              Als ik op de naam kom dan post ik het wel even…

Wim

1/ ik heb een zeer goede verzekering. > elke drie jaar word mijn Porsche getaxeert, en wat er ook gebeurt per total of diefstal, het getaxeerde bedrag word uitgekeert.
                2/ heb verder een gehard stalen stuur/pedaalstang (met zaag niet te doen) > is een makkelijk te monteren beveiliging, en wanneer ik de auto parkeer zet ik dez weg met de iwelen altijd volledig naar links of recht gedraaid zodat ze hem niet op een trailer kunnen trekken
                3/ heb ergens een schakelaar geplaatst die appart de benzine pomp bedient.> mochten 1 en 2 niet voldoende zijn en krijgen ze hem toch van alarm en stuurstang, heb ik daar het schakelaartje nog voor, als die om staat en beide dingen zijn verwijdert krijgen ze hem alsnog niet aan de praat want benzinepomp werkt dan niet.

Ik denk hoe meer beveiligingen, hoe eerder ze hem laten staan in verband met duur alles te verwijderen c.q. zoeken naar beveiligingen.
                Dan heb ik nog een punt, de meeste zetten hun Porsche niet graag in het zicht lekker weggestopt en niet te opvallend, dat is nu juist wat ze zoeken, hebben ze lekker de tijd en ruimte op hem een trailer te trekken.

Klein waar gebeurt verhaal, in mijn Engelse periode 😉 gingen we met een groep van 10 auto’s een rit rijden door Frankrijk, de derde avond hadden we hotel met aan de voorkant en achterkant van het hotel parking. Acht personen zetten hun auto’s achter en mijn maat en ik voor bij de ingang van hotel. Ik hoef denk niet verder uit te leggen wat er die nacht gebeurt is, allen die achter geparkeerd stonden open gebroken en alles verwijdert, en drie meegenomen. Einde leuk georganiseerde rit, mijn maat en ik zijn zelf naar huis gereden en de rest konden via de Ned. ANWB hulplijn alles regelen en met vervangend vervoer naar huis.

Ik ga voor de verzekering tegen diefstal op al mijn wagens.

Niet de beste manier om diefstal te voorkomen, maar wel om nadien aan een andere wagen te komen.

Het gps alarm is momenteel een van de duurste, maar ik denk momenteel ook het doeltreffendste.

Optie 1,2,3 en 4 denk ik niet dat een dief die echt op je Porsche uit is zal afschrikken.
                  1/ daar kijkt geen man naar om.
                  2-3/ Met een simpele zaag het stuur of pook doorzagen, deze 2 onderdelen zijn de kost niet voor de dief om nadien te vervangen.
                  4/ Spijtig voor de hond, maar die ligt zo in de hondenhemel.

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.