Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › Welke punten kijken bij aankoop 911 van ’83
- Dit onderwerp bevat 330 reacties, 41 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
22 oktober 2012 om 17:22
Hallo, ik ben hier nieuw.
Ben op zoek naar en 911 oldtimer.
Ik heb er eentje op het oog en moet er donderdag gaan naar kijken,
maar wie kan mij zeggen waar ik allemaal moet naar kijken voor ik hem
aanschaf.
Ben al jaren aant sparen ervoor en zou nu de stap wel willen zetten
Is er iemand die mij kan helpen
Is er iemand kort in de buurt die eventueel met mij kan meegaan
Ikzelf ben van achter Leuven, net voor Tienen -
MakerDiscussie
-
AAAHHH, bedankt manne, zeker dieje van de Kempen en Wim. :respekt:
Ik dacht dat gelle mij moe aant worden waren.Ik zou graag eens rijden met een P voor ik ga kijken naar ene (om het verschil te kennen)
Ben gebeten door de P.
Maar heb een probleem … Ik heb een schoonmoeder uit de duizend en mijn schoonvader is niet zo geïnteresseerd in auto’s (MOP) en hier is zeker geen kanaal.
Ik blijf zoeken …(maar posten ????)PS: heeft er al iemand gehoord van BENNY PORCHE van Waanrode ???
Hey Mush, dit is net hetzelfde, enkel anders geformuleerd. 😉 😉
[quote=”bladerunner” post=111863]Hey gasten, verdiend Christophe niet wat krediet? Hoe waren jullie zelf? Hadden jullie de poen om de eerste de beste te kopen? Nooit moeten sparen misschien om je droom waar te maken?
Ik vind het enthousiasme van zulke gasten geweldig, dit herinnert me aan mijn eigen zoektocht van jaren, mijn eigen sparen voor mijn droom en het uiteindelijk bezitten en koesteren van die droom.
Het aantal paginas en volgers van deze topic bewijst dat er meer zo denken, en ook zeer geïnteresseerd zijn in de man zijn zoektocht.OK, het zijn niet altijd de beste voorbeelden die hij vind, maar hij vraagt wel telkens onze adviezen en hij rekent wel op onze kennis en meningen, dus laat ons niemand veroordelen en deze gedreven Porscheliefhebber zijn droom waarmaken.
Dus, mijn opinie: “Go 4 it Christophe” en blijf ons bestoken met je vragen en gevonden objecten en wie zich hieraan irriteerd hoeft niet meer mee te lezen, er staat een knop aan je computer.[/quote]
Hmmm, moeilijke…
Krediet verdient hij zeker! Ik vind deze thread ook zeer leuk om te lezen. Hij toont wat hij gevonden heeft, wij geven er eerlijke commentaar op. Ik zie het probleem niet echt. We kunnen een mogelijk wrak (en als je ‘t al op foto’s kan zien…) toch moeilijk ophemelen?
Als ik voor mezelf spreek weet ik ook dat ik met een beperkt budget zit, de meesten zitten hier waarschijnlijk met een beperkt budget, maar ik ga dan ook niet gaan shoppen voor een 993 Bi-turbo terwijl ik maar 20.000 Euro uit te geven heb, en ook net dat willen we Christophe meegeven, vandaar de vele voorstellen van 924, 914, doorsparen etc…
‘t Is maar net *omdat* we inzitten met Christophe dat we die commentaar geven. Hij kan er toch maar van leren?
Dus idd: keep on going Christophe!!
En ja, ik ben ook jong geweest, en ik heb ook dingen gekocht die ik eigenlijk niet kon betalen en had ik daar uiteindelijk plezier van? Nope. Want ‘t is het zwaard van Damocles die boven je hoofd bengelt.
Wijze levenslessen, ‘t Porscheforum is er groot mee geworden, en Christophe krijgt dat allemaal mee… *gratis*!OK, het zijn niet altijd de beste voorbeelden die hij vind
That’s an understatement
[quote=”bladerunner” post=111863]Hey gasten, verdiend Christophe niet wat krediet? [/quote]
Christophe verdiend krediet, en krijgt ook krediet.
Het punt is dat de meeste niet weten wat er via PB besproken is, want dat zal niet altijd hier gepost worden in het draadje.
Maar geloof mij, er is al serieuze PB wisseling geweest tussen mij en Christoph, en het komt allemaal goed. :relaxman:
Ik weet de insteek nu van hem, en zal echt niet boos worden om een grap.En er zijn hier wel ergere grappen voorbij gekomen als dit. 😉
@bladerunner +1
@christophe het kan ook zoals deze mop sneller gaan :
Schoonmoeder heeft besloten een test te doen. Op een mooie zomerse namiddag wandelt ze met haar schoonzoon Frank langs een kanaal. Plots slaat ze zogezegd haar voet om en valt in het kanaal. Frank twijfelt geen seconde en springt achter haar aan. De volgende dag staat er voor Frank zijn huis een Peugot 205 cabrio met op het dashboard een briefje: “Beste Frank, bedankt voor hetgeen je voor me gedaan hebt, je schoonmoeder Greta.” Een week later is het de beurt aan een andere schoonzoon, Dirk. Terug wandelen ze langs het kanaal, Greta slaat zogezegd haar voet om en struikelt in het water. Ook Dirk aarzelt geen seconde en redt haar van de verdrinkingsdood. De volgende dag staat ook voor Dirk zijn woning een Peugot 205 cabrio met een briefje dat zegt: “Lieve Dirk, bedankt voor hetgeen je voor me gedaan hebt, je schoonmoeder Greta.” De volgende week is haar laatste schoonzoon, christophe aan de beurt. Weer langs het kanaal wandelen, voetje omslaan en in het water vallen. Nu, christophe, die kijkt even naar links en rechts, die ziet dat er niemand in de buurt is en wandelt verder. De volgende dag staat er voor christophe zijn garagepoort een Porsche 911 cabrio! Ook hij vindt een briefje op het dashboard met de tekst: “Beste christophe, bedankt voor hetgeen je voor me gedaan hebt, je schoonvader Albert.”
:respect2:Hey gasten, verdiend Christophe niet wat krediet? Hoe waren jullie zelf? Hadden jullie de poen om de eerste de beste te kopen? Nooit moeten sparen misschien om je droom waar te maken?
Ik vind het enthousiasme van zulke gasten geweldig, dit herinnert me aan mijn eigen zoektocht van jaren, mijn eigen sparen voor mijn droom en het uiteindelijk bezitten en koesteren van die droom.
Het aantal paginas en volgers van deze topic bewijst dat er meer zo denken, en ook zeer geïnteresseerd zijn in de man zijn zoektocht.OK, het zijn niet altijd de beste voorbeelden die hij vind, maar hij vraagt wel telkens onze adviezen en hij rekent wel op onze kennis en meningen, dus laat ons niemand veroordelen en deze gedreven Porscheliefhebber zijn droom waarmaken.
Dus, mijn opinie: “Go 4 it Christophe” en blijf ons bestoken met je vragen en gevonden objecten en wie zich hieraan irriteerd hoeft niet meer mee te lezen, er staat een knop aan je computer.
[quote=”cabrio wim” post=111806]Na 16 pagina’s toch wel zeker. :mrgreen:[/quote]
Da’s van alle tijden he Wim. Sommigen leren het nooit 😆
Als het dan toch een Porsche moet zijn, en zaag niet dat ‘t een VW Porsche is, waarom dan geen 914. Je ziet dat bijna niet rijden en in Targa zijn die verdomds plezant om mee te rijden, laat staan als er een 2.0 in zit…
Past ook beter in jouw budget :engeltje:
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/originele-porsche-914-matching-numbers-68120358.htmGeen Amerikaans smoeltjes nemen hé :puke:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-914-bouwjaar–75—2-000-cc-62498271.htmik vrees Christophe, dat je ofwel je budget moet verdubbelen, ofwel naar iets anders op zoek moet.
Er wordt enorm veel rommel verkocht waar je kruiwagens vol €’s in moet stoppen om ze op de baan te houden. Blijf weg van die dingen, want je zal er niet gelukkiger van worden.
Goeie 911’s kosten geld. 20K lijkt mij echt een minimum.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.