Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › Welke punten kijken bij aankoop 911 van ’83
- Dit onderwerp bevat 330 reacties, 41 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
22 oktober 2012 om 17:22
Hallo, ik ben hier nieuw.
Ben op zoek naar en 911 oldtimer.
Ik heb er eentje op het oog en moet er donderdag gaan naar kijken,
maar wie kan mij zeggen waar ik allemaal moet naar kijken voor ik hem
aanschaf.
Ben al jaren aant sparen ervoor en zou nu de stap wel willen zetten
Is er iemand die mij kan helpen
Is er iemand kort in de buurt die eventueel met mij kan meegaan
Ikzelf ben van achter Leuven, net voor Tienen -
MakerDiscussie
-
Om een toelichting te geven over het scheuren, en dat gebeurt echt, we hebben er eentje gehad die al 10cm ingescheurd was. 😯
Dit gebeurt net in het verlengde achter de deur op de binnen dorpel.
Een mooie test is de krik op het krik punt zetten en de auto opkrikken.
Zie je dan aan de bovenkant de deur echt wijken (meer dan (0.5cm) van het achterscherm, is deze dus al aan de gang.
Je kunt het soms als zien aan de speling aan de deur en achterscherm, deze is dan boven al ruimer als onder door gewicht van de kont.Dan over een beetje opknapwerk, dat kan vies tegenvallen, een blaasje op de lak op de gekenden punten is maar het topje van de ijsberg.
Motor met die km stand zal aan revisie toe zijn, of moet gebeurd zijn maar denk ik niet, anders stond het wel vermeld.
Een revisie moet je rekenen tussen de 8 en 12K.
Zit er nog carrosserie werk aan, en je wilt het goed laten doen, er van uitgaande dat er geen laswerk is, zit je ook vlug tussen de 2 en 4 K
Dus weet waar je aan begint, heb er veel gehad met zogenaamde koopjes, maar eindigde meestal uit op tranen en geldverlies.Je zult misschien denken, bij die vent is niks goed, maar ik heb er al veel gezien, en bi degenen die mijn goedkeuring kregen om te kopen, zijn meestal ook nog wat mankementen, maar die konden dan op langere termijn uitgevoerd worden zodat ze toch al konden genieten.
Pak het verhaal van ons Chineeske hier, als die klaar is zal hij ook weten wat het kost, en was het misschien beter geweest om wat meer uit te geven.
Heb juist een mailtje gestuurd voor meerdere foto’s van motor, kas en dorpels en eventueel de telnr. van dieje man om verdere inlichtingen
Ben wel eens curieus naar “Beetje opknapwerk” wat dat inhoud !??
Zetel gezien ?? Precies iemand ingezeten met veel geld in de portefuille :wtf:En als je eentje wil gaan bekijken hier in de Kempen, geef mij een sijntje, ik zal wel meegaan en ik vermoed dat de William (Gohst) ook wel zal willen meegaan.
Je bent zelfs welkom om tot hier te komen, dan kan je mijn Targa bekijken en zal ik je mijn ervaringen meedelen. 😉 ;)[/quote]Ewel, da is heel vriendelijk, da wil ik wel eens doen.
Als de tijd er is
En eens mee rijden dan ook hé :driver: :respect2:[quote=”Ghost” post=111445][quote=”bladerunner” post=111382]
En als je eentje wil gaan bekijken hier in de Kempen, geef mij een sijntje, ik zal wel meegaan en ik vermoed dat de William (Gohst) ook wel zal willen meegaan.
Je bent zelfs welkom om tot hier te komen, dan kan je mijn Targa bekijken en zal ik je mijn ervaringen meedelen. 😉 ;)[/quote]Ik wil zeker meegaan als ik vrij ben.
Ik wil mijn 996 ook eens komen laten zien aan jullie,
dan kan ik jullie overtuigen van de kwaliteiten van een waterkoker :happy:
Dat zal mij wel lukken na een ritje en een pintje.[/quote]In een ritje en een pintje heb ik wel goesting, alleen dat overtuigen zal toch een groot probleem zijn, ik kan beter mijn geld op de bank zetten, dat rendeerd veeeeeeel beter dan de aankoop van een waterkoker. :relaxman: :relaxman:
Scheuren is een groot woord, ze bewegen alleen iets meer dan de stijvere coupé’s en wat beweegt kan mettertijd scheurtjes betekenen.
Maar je weet wat de veiligheid van een ladder of bouwstelling is hé, die moeten bewegen!!!
Heb je al contact opgenomen met bovenstaande? Ik,lees dat hij in Kontich staat, daar zitten die mannen van Porsche Rescue 911, misschien dat zij hem even kunnen bekijken.
[quote=”bladerunner” post=111430]Ik weet niet of dit iets is maar het zit binnen uw budget.
http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-targa-68605515.htm#%5B/quote%5D
Heb ik vandaag ook al gezien.
Ik zou toch het liefst een luchtgekoelde hebben
zoals bovenstaande Targa[quote=”bladerunner” post=111382]
En als je eentje wil gaan bekijken hier in de Kempen, geef mij een sijntje, ik zal wel meegaan en ik vermoed dat de William (Gohst) ook wel zal willen meegaan.
Je bent zelfs welkom om tot hier te komen, dan kan je mijn Targa bekijken en zal ik je mijn ervaringen meedelen. 😉 ;)[/quote]Ik wil zeker meegaan als ik vrij ben.
Ik wil mijn 996 ook eens komen laten zien aan jullie,
dan kan ik jullie overtuigen van de kwaliteiten van een waterkoker :happy:
Dat zal mij wel lukken na een ritje en een pintje.[quote=”bladerunner” post=111436]
Bij de jaren daarvoor (79-83) blijkt het dus de druppel te zijn.[/quote]Wist ik dus ook niet. 😳
Maar alle targa’s die we nu gedaan hebben waren inderdaad alleen de pre modellen en een vroege SC.
Dus mooi dat jij dat al hebt dan, hebben ze dan van Porsche verbeterd nadat bekend was dat ze scheurden, en heb jij daar mooi ook geen last meer van. 8)Inderdaad een mooie 944 S2 of Turbo , of misschien zelfs een 968 is zeker niet te versmaden en is nu na vele jaren als een Audi bestempeld te zijn, toch zijn plaatsje in de Porsche wereld aan het claimen.
Dus verruim je blik in de Porsche wereld en je zal zien dat er veel mogelijkheden zijn met je budget 🙂
Ook nog even nagezien bij de modellen 1984 -1986 , de 3.2’s dus, en ook daar Cabrio en Targa hetzelfde bestelnummer of zelfde “Knotenblech”.
Bij de jaren daarvoor (79-83) blijkt het dus de druppel te zijn.
Wim, volgens de Officiele Porsche catalogus zit op de series 1987-1989 bij de cabrio en bij de Targa hetzelfde “kniestuk” of in het Duits “Knotenblech”.
zie cataloog: Hauptgruppe 8 carroserie
http://www.porsche.com/all/media/pdf/originalparts/de/D_911_89_KATALOG.pdf
Hieronder tekening met onderdeel nr 35
Hieronder de beschrijving, Cabrio en Targa identiek bestelnummer en Coupe ander bestelnummer.
Ik weet niet of dit iets is maar het zit binnen uw budget.
http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-targa-68605515.htm#
Aanvullend op S2:
aan TS: je kan ook een goede 924 of 944 zoeken. Aankoopbudget is veel kleiner en je houdt nog wat in de hand voor herstellingen. En, ‘t zijn ook Porsches hoor!
Opgepast, ook hier worden de goede exemplaren stilaan zeldzamer.
Hier staat bv. een mooie 944 turbo: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=207366703&cd=634656752370000000&asrc=fa
(ik ken de wagen niet!)Altijd heel interessante foto’s CabrioWim, leer hier een pak bij!
Aan de TS:
Waarom overweeg je geen goede Boxster? Die zijn best te vinden in je budget. Of wil je een “echte” Porsche enkel om mee uit te pakken?
Als je echt er mee wil rijden en het gevoel ervaren kan dat ook met een 986. En zelfs de 996 3.4 komt al aardig in de buurt van je budget. Misschien geen top 996 maar dat zal een 3.2 voor je budget al helemaal niet zijn.Dus waarom niet even een andere denkpiste bewandelen en even naar de “modernere” Porsches kijken?
Waarschijnlijk ben je er aan “running costs” goedkoper vanaf. En die eenmalige BIV mag je daarin echt niet afschrikken, want die is verwaarloosbaar vergeleken met sommige andere kosten.En ook bij de 996 heb je BdB of Kelly’s 😉
http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-996-carrera-4-in-135962925.html
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.