Welke punten kijken bij aankoop 911 van ’83

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Welke punten kijken bij aankoop 911 van ’83

  • Maker
    Discussie
  • Hallo, ik ben hier nieuw.
    Ben op zoek naar en 911 oldtimer.
    Ik heb er eentje op het oog en moet er donderdag gaan naar kijken,
    maar wie kan mij zeggen waar ik allemaal moet naar kijken voor ik hem
    aanschaf.
    Ben al jaren aant sparen ervoor en zou nu de stap wel willen zetten
    Is er iemand die mij kan helpen
    Is er iemand kort in de buurt die eventueel met mij kan meegaan
    Ikzelf ben van achter Leuven, net voor Tienen

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 330)
  • Wim

      Ik zie het slecht op de foto, want als de druppel gelast is aan de dorpel zie je bijna het verschil niet.
      Dus is de buitendorpel ervan af geweest, want daar loopt hij helemaal achter.

      Hier een foto van het nieuwe kniestuk, en als alles weg genomen is.

      En hier met de nieuwe dorpel er over gelast, maar dan aan de andere kant. 😳

        [quote=”cabrio wim” post=111389]Zeg hem dan ook gelijk dat we zijn ontwerp verandert hebben, en bij een resto van een targa het cabrio kniestuk plaatsen. 😆 😉

        Maar zonder gekheid, als je dit vervangen hebt bij een targa, weet je niet wat je meemaakt als je weer terug in de targa gaat rijden, veel steviger dus.

        Dat is ook de reden (druppel) dat oudere targa’s de neiging hebben te gaan scheuren en achter gaan doorhangen.[/quote]

        Wim, zou het dan kunnen dat de G50 targa’s wel het “kniestuk” hadden?

        Bijgevoegd een foto van mijn gehavend kniestuk, dat vervangen is.

        IMG_1076-kopie.JPG

        IMG_1080-kopie.JPG

          [quote=”Gette” post=111369][quote=”Mushroom” post=111301]
          Maw: hier is mee gerommeld…vandaar de lage prijs.[/quote]

          Nee, da is gewoon een plofkip 996 😛 [/quote]
          Heel goed mogelijk :mrgreen:
          Als ik zie wat hier de laatste dagen passeert qua “bulletproof” luchtgekoeld, en welke de verassingen zijn als je ook maar iets wat nader bekijkt zou ik toch voor de eventuele kans op een ploffer gaan en voor de rest :driver:
          Otoh… De restauraties van de luchtgekoelden geven hier wel ‘t meeste leesplezier, dus laat maar komen! Respect voor zij die het kunnen! :applaus:

            en voor mezelf reden genoeg om ombouwprojecten met argusogen te aanschouwen en vooral reden om ze niet te kopen…voor enkele k-euros meer ga je voor origineel dat stuk voor stuk vernieuwd wordt indien nodig. De oudere P’s worden langzaam maar zeker een betere investering dan een belgisch spaarboekje bij Fortis

            Wim

              Zeg hem dan ook gelijk dat we zijn ontwerp verandert hebben, en bij een resto van een targa het cabrio kniestuk plaatsen. 😆 😉

              Maar zonder gekheid, als je dit vervangen hebt bij een targa, weet je niet wat je meemaakt als je weer terug in de targa gaat rijden, veel steviger dus.

              Dat is ook de reden (druppel) dat oudere targa’s de neiging hebben te gaan scheuren en achter gaan doorhangen.

                [quote=”cabrio wim” post=111383]Targa heeft inderdaad niet dezelfde versteviging als een cabrio,
                Bij een Targa zit een druppel, en bij een cabrio een kniestuk.

                Druppel, deze stopt tegen de buitendorpel.

                Kniestukken, deze lopen door in de dorpel.

                Thx cabrio wim weer iets bijgeleerd – en als ikzelf binne een jaar of 50 ooit een klapke zal kunnen doen met Ferdinand en de zijnen plaats ik dit in de conversatie ! :geek:

                  Nog een keer dan maar, hij wil er vanaf dus is vraagprijs 😉 😉 [quote=”bully” post=111138]Komt ie nog een keer :sarcastisch met gereviseerde motor en gerestaureerd van een nederlandse forummer die verder wil met z’n volgende project, een cabrio. [quote=”bully” post=111021]Hier een van een ned-forummer. klikhierop[/quote]

                  Wim

                    Targa heeft inderdaad niet dezelfde versteviging als een cabrio,
                    Bij een Targa zit een druppel, en bij een cabrio een kniestuk.

                    Druppel, deze stopt tegen de buitendorpel.

                    Kniestukken, deze lopen door in de dorpel.

                      De kas van een targa en een cabrio zijn gelijk, er zijn zelfs originele Porsche-handleidingen om een Targa om te bouwen naar een cabrio. Het probleem in België is dat je enkel met een origineel beschreven wagen kan-mag rijden als dagelijks gekeurd voertuig.

                      Zoals ik eerder al schreef heeft Porsche pas vanaf 1982 cabrio’s gemaakt en dit weet men ook op de keuring.

                      Wil je mijn mening, laat hem staan, je krijgt er gegarandeerd spijt van eens de euforie is verdwenen. 😥

                      En Christophe, ik herken uw gedreven zoektocht, ook ik heb jaren gezocht naar die ene, en als die dan verschijnt voor je ogen, dan weet je, dit is hem, dan wacht je niet en koopt hem. Maar nogmaals, ga zoveel mogelijk tweedehandse Porschen bekijken, en vooral de omgebouwde, je zal er enorm veel uit leren en beseffen waarom je deze moet laten staan.

                      En als je eentje wil gaan bekijken hier in de Kempen, geef mij een sijntje, ik zal wel meegaan en ik vermoed dat de William (Gohst) ook wel zal willen meegaan.
                      Je bent zelfs welkom om tot hier te komen, dan kan je mijn Targa bekijken en zal ik je mijn ervaringen meedelen. 😉 😉

                        [quote=”Christophe P” post=111377]Nog een laatste domme vraag.
                        Dus die omgebouwde Targa moet ik laten staan ?
                        Ook al staat er geen verwijzing naar Targa of Cabrio op het gelijkvormigheidsattest of PVA (PGA?) ????[/quote]

                        Raad van den James die lang geen specialist is : laten staan die ombouwrommel – ga voor een origineel exemplaar of eentje met een minimaal aantal aanpassingen !
                        Ik betwijfel of die ombouw voldoende verstevigingen meekreeg, wat me sterk zou verwonderen tenzij het targa koetswerk dezelfde stijfheid heeft als een cabrio maar denk van niet…

                        PT

                          +1 Gette en cabrio wim !!

                          Christophe,

                          Neem de wijze raad van alle voorgaande posts aan ! Die Kelly’s gaan je handenvol geld kosten.
                          Zoals reeds gezegd bestaat een goede 911 3.0, 3.2,…voor 10 a 12 K niet.
                          Ik vermoed dat je budget rond de 15000 euro ligt ? Is een 968, 986 of een 996 mk1niet interssant om je eerste stappen in de p wereld te zetten ?
                          Ik wens je in ieder geval veel succes met je zoektocht ! 😉

                            Nog een laatste domme vraag.
                            Dus die omgebouwde Targa moet ik laten staan ?
                            Ook al staat er geen verwijzing naar Targa of Cabrio op het gelijkvormigheidsattest of PVA (PGA?) ????

                              Bedankt manne

                              Wim

                                [quote=”Gette” post=111369]
                                Btw. Christophe ik ga iets zeggen wat niet leuk klinkt, en ik kan het weten want dit hebben ze gelukkig enkele jaren geleden ook tegen mij verteld.

                                Je mag gerust weten, ik heb op die 3 jaar bijna evenveel uitgegeven aan de heropbouw dan dat ik de wagen heb betaald en ik ben nog lang niet rond !

                                Succes met de zoektocht ![/quote]

                                DJUUU, je was mij voor, maar wel dezelfde gedachte. 😀

                                En nu maar hopen dat hij luistert. 😉

                                Wim

                                  Christophe, niet verkeerd bedoeld. 😳
                                  Maar haal je nu echt alleen maar de omgebouwde eruit, of heb je totaal geen verstand van de modellen lijn en bouwjaren van Porsche.
                                  Anders even een kijken naar de originele modellen die bij het bouwjaar horen.

                                  Dit is een 3.0 SC

                                  Dit is een 3.2

                                  Deze had standaard ingebouwde mistlampen

                                  Dit is een 964.

                                  En dit is een Bob de Bouwer of Kelly genaamd

                                  En voor verdere info kun je op onderstaande link klikken.

                                  http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_911

                                  Dus als je een van deze modellen wilt, probeer dan originele te vinden.
                                  In de prijsklasse die jij elke keer vernoemd, zul je alleen maar auto’s vinden met veel werk en niet origineel.
                                  Ik denk dat je de prijs moet opschroeven naar rond de 20 voor een goede en originele.
                                  Als je wilt dat mensen mee zoeken hier op het forum naar iets in die prijsklasse en origineel, zullen ze dit wel doen, maar moet je het aangeven.
                                  Hier zitten echt wel een paar cherloks die je kunnen helpen.
                                  En als je dit budget nog niet hebt, geef ik je als advies om door te sparen voor een goed, anders heb je een leegloper.
                                  Nogmaals niet verkeerd bedoeld, maar alleen om je te helpen omdat je anders een gigantische miskoop gaat doen.

                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 330)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.