Welke punten kijken bij aankoop 911 van ’83

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Welke punten kijken bij aankoop 911 van ’83

• Maker
    Discussie
  • Hallo, ik ben hier nieuw.
    Ben op zoek naar en 911 oldtimer.
    Ik heb er eentje op het oog en moet er donderdag gaan naar kijken,
    maar wie kan mij zeggen waar ik allemaal moet naar kijken voor ik hem
    aanschaf.
    Ben al jaren aant sparen ervoor en zou nu de stap wel willen zetten
    Is er iemand die mij kan helpen
    Is er iemand kort in de buurt die eventueel met mij kan meegaan
    Ikzelf ben van achter Leuven, net voor Tienen

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 330)
  • Wim

Bob de Bouwer.

[quote=”cabrio wim” post=111269]Christophe, jij hebt het gevoel om de BdB’s eruit te halen, of is het een gave. ;)[/quote]
        Wa is da BdB’s ??

Wim

Christophe, jij hebt het gevoel om de BdB’s eruit te halen, of is het een gave. 😉

[quote=”bladerunner” post=111265]Laten staan ❗ , in 1973 werden geen cabrios gemaakt, pas vanaf 1982. Dit is een omgebouwde Targa, hij staat niet voor niets op O-platen.
            De verkoper is hier wel eerlijk over, maar deze krijg je nooit meer als dagelijks voertuig op de baan en je geraakt er nooit meer vanaf. :([/quote]
            Staat hij er daarom al zo lang ??
            Weet nog ni wat ik zou doen: dayli of oldtimer
            Is er een groot verschil ??
            Inschrijving:
            Taks:
            Verzekering:
            Keuring:
            Heb al eens gezien precies dat da voor zelfstandigen anders is precies ??????????

Laten staan ❗ , in 1973 werden geen cabrios gemaakt, pas vanaf 1982. Dit is een omgebouwde Targa, hij staat niet voor niets op O-platen.
              De verkoper is hier wel eerlijk over, maar deze krijg je nooit meer als dagelijks voertuig op de baan en je geraakt er nooit meer vanaf. 🙁

Iemand van daar in de buurt ??
                Geen zin om eens mee tegaan ??

Is heel mooi, ombouw naar Cabrio

Zou maar snel gaan kopen dan, zijn heel gewild, een 73er cabrio :censored:

Iemand deze al gezien op Kapaza??, is in Dendermonde
                    Heb juist gebeld

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/porsche-911-bouwjaar-1973-67358803.htm
                    Is heel mooi, ombouw naar Cabrio
                    Is maar 1x bezichtigd geweest
                    Staat bij garagist in loods

Wim

[quote=”Gette” post=111206]Als je dit goed wil doen moet alles gedemonteerd worden en meestal zie je dan onverwachte zaken. Zou hem dan ook gelijk tot op het bloot ijzer schuren, misschien staan er ook reeds een 10 tal laklagen op de vleugels zoals bij de mijne het geval was :censored:[/quote]

Daar kun je bijna wel alles op inzetten, en zal wel zo zijn. 😥

Wim

Prijs is meestal wel wat onderhandelbaar, maar of die 4500 euro voor de auto opnieuw te laten spuiten dat denk ik niet.

De buizen van de verwarming ontbreken, die zal dus niet werken. Vermoedelijk dus ook de fan en de kachelpotten kapot.
                          Die dempingsmat hangt daar ook gewoon over het blok gedrapeerd, haal die er dan uit of plaats een nieuwe ➡ Mijn mening 🙄

Interieur kan er nog mee door, maar waarom moet hij terug gelakt worden ?
                          Als je dit goed wil doen moet alles gedemonteerd worden en meestal zie je dan onverwachte zaken. Zou hem dan ook gelijk tot op het bloot ijzer schuren, misschien staan er ook reeds een 10 tal laklagen op de vleugels zoals bij de mijne het geval was :censored:

Ik heb juist eens gebeld naar Kuypers voor die blauwe 3 liter,
                            Die zei dat hij nog goed inorde was, motor is niet droog maar lekt niet, moet wel herspoten worden (da is geen probleem)
                            Maar die garage is niet open op zondag, alleen in de week.
                            Zou die van zijne prijs afdoen ?? voor de herspuiting ?????

Wim

Blauwe weet ik niet en ken ik niet, alleen dat die omgebouwd is, en daar ben ik sowieso al niet voor, en zeker niet bij het luxere sigment zoals Porsche of andere exclusieve merken.
                              Als je dan iets ombouwt laat dan alles origineel, en doe het onderhuids motor of ophanging, valt niet op, en is leuk wat extra pk’;s of goede wegligging. 😉

Wat scheelt er aan die maritiem-blauwe? Of wat ontbreekt er?
                                In die kleur vind ik de 964’s nog altijd ‘t knapst (of zoals in dit geval een Kelly).

Wim

[quote=”Christophe P” post=111150]Serieus?? is da dikke nest ??[/quote]

Ik heb die in het echt gezien, en werkelijk niet om aan te zaien.
                                  Is ook een Amerikaan, niet dat dit erg is, maar mijn carrosserie magneet bleef op bepaalde plaatsen niet hangen.
                                  En kijk voor de aardigheid is naar de versiersels op die Porsche, en met name op de spoiler achter.
                                  Dit is werkelijk een kermiswagen en verre van origineel. :happy:

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 330)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.