Welke remschijven heb ik?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welke remschijven heb ik?

  • Maker
    Discussie

  • AudiPorsche
    Deelnemer

      Ik moet dus naar dieteren met een originele auto (audi rs2)
      Remmen origineel zetten maar daarna laat ik de huidige er op zitten ik denk dat ze dat op de keuring toch niet zien? (er mogen immers Porsche/brembo remmen op)

      Dit zijn de originele remschijven *wikipedia

      The front brakes[1] feature either 304 millimetres (11.97 in) in diameter by 32 mm (1.260 in) thick radially vented brake discs, and use Brembo four-opposed piston fixed calipers, or a ‘modified’ option of larger discs (which will only fit under a 17″ wheel) of 322 mm (12.68 in) by 32 mm (1.260 in), with uprated brake pads. The rears[1] featured 299 mm (11.77 in) by 24 mm (0.945 in) radially vented discs, again with Brembo four-piston calipers, and the ‘modified’ option included identical sized discs, but merely included cross-drilling, along with uprated pads. The handbrake[1] worked on the rears, and consisted of a cable operated ‘drum in disc’ system.

      Nu op de mijne zitten er andere van porsche maar geen idee dewelke?

      Hier in bijlage de factuur die ik er van terugvond en ook een foto vooraan/achteraan
      Let op 2de factuur is van 2012 dan zijn de achterse schijven nog eens vervangen al dan niet door dezelfde schijven van factuur 1?
      https://dl.dropboxusercontent.com/u/5368016/APinfo.docx

      Vragen:
      Welke remmen zitten er vooraan op?
      Afmetingen ervan?
      Onderdeelnummer van remblokjes /anti kraak /…

      Remmen achteraan? (ik denk part number 951.351.041.02) kan dat?
      Afmetingen ervan?
      Onderdeelnummer van remblokjes /anti kraak /…

      En wat met de keuring ofwel vooraan/achteraan geperforeerde maar nu is het een mix van beide?

      Stel dat ik er de originele maten zie quote moet laten opsteken passen de klauwen dan op de originele remschijven of moeten die ook vervangen worden?

      Als er andere op moeten sowizo de big brakes.

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • ebc is brol,neem ferodo ds 2500.
        je maakt je veel te veel zorgen ivm GVA keuring bij D’ieteren. Zoveel stelt het allemaal niet voor hoor…
        Ik zou enkel de kelk veranderen… Ecu zien ze zeker niet, remmen waarschijnlijk niet, kans van de veren is er, maar als ze wat vuil zijn, zien ze dat ook niet hoor…

          Haha ja die ene link staat stond al ergens open in van mijn 72 tabs :drink:

          Ik ga goed moeten opletten!
          De ene auto heeft geperforeerde de andere niet achteraan dus 2* verschillende remblokjes.

          Morgen even zoeken naar remblokjes op ebay dan plaats ik hier wel een link en hopelijk kan iemand min of meer bevestigen dat ze gaan passen 😀
          Ik zoek achter EBC greenstuff.

            Nog wat leesvoer :sarcastisch
            HIER
            EN HIER

              [quote=”python” post=141244]lijkt erop dat je vooraan schijven en remklauwen zitten hebt van een 965 bj,93-94 .
              VOORAAN
              Achteraan schijven en remklauwen van de gewone 964 – 944 turbo- 944 S2 of de 968 zijn dezelfde .
              ACHTERAAN
              Zoals ik het hierboven lees (Wikipedia)lijkt het dat jij dan de upgrade hebt zitten maar om zeker te zijn moet je de schijven eens meten 30.4 cm of 32.2 cm .
              Volgens het Wikipedia artikel en wat je zelf zegt mogen deze er dus opzitten .
              Waarom bied je de wagen niet gewoon zoals die is bij Dieteren aan ,weet je direct of het standaard is of niet.
              Als ze er moeilijk over doen kan je nog altijd andere steken .[/quote]

              Bedankt, dat lijktt me er onder te zitten.

              Momenteel zitten er h&r veren onder + k&n luchtfilter en dat pakt toch niet bij dieteren: de auto moeten toch een stuk open gesmeten worden dus dan kunnen de remmen ook origineel. (nu ik denk dat ik enkel de achterste ga verplaatsen door geperforeerde want de voorste zijn exact hetzelfde als de originele buiten een andere serienummer)

                lijkt erop dat je vooraan schijven en remklauwen zitten hebt van een 965 bj,93-94 .
                VOORAAN
                Achteraan schijven en remklauwen van de gewone 964 – 944 turbo- 944 S2 of de 968 zijn dezelfde .
                ACHTERAAN
                Zoals ik het hierboven lees (Wikipedia)lijkt het dat jij dan de upgrade hebt zitten maar om zeker te zijn moet je de schijven eens meten 30.4 cm of 32.2 cm .
                Volgens het Wikipedia artikel en wat je zelf zegt mogen deze er dus opzitten .
                Waarom bied je de wagen niet gewoon zoals die is bij Dieteren aan ,weet je direct of het standaard is of niet.
                Als ze er moeilijk over doen kan je nog altijd andere steken .

                  Je kon kiezen bij bestelling gewoon of geperforeerd.

                    [quote=”PatrickB” post=141149]Mix van geperforeerde remmen doen ze niet moeilijk over… [/quote]
                    Ik dacht dat geperforeerde schijven niet mochten indien deze niet standaard waren?
                    Kameraad van mij moet ze namelijk elk jaar verwisselen voor de keuring (Hyundai Coupé). :think:

                      [URL=http://img607.imageshack.us/i/c6qj.jpg/][IMG]http://img607.imageshack.us/img607/438/c6qj.th.jpg[/IMG][/URL]

                      IS er eigenlijk enig verschil tussen de schijven die je bij audi zou bestellen of bij porsche?
                      Bij dieteren moeten er originele op zitten en nu zijn het er van porsche…?

                      PB

                        Schijfrem, voor, 944 Turbo ’87-’88, 944 S2 ’89-’91, 968, nieuw 951.351.041.02 << klik klik<< Mix van geperforeerde remmen doen ze niet moeilijk over, heb ik op mijn audi ook. 😎 De foto's van de voorste krijg ik niet te zien op mijn Mac, kan je deze hier apart posten?

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.