Welke velgen zijn dit?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welke velgen zijn dit?

• Maker
    Discussie

• AudiPorsche
    Deelnemer

Beste mensen

Sinds kort in het bezit van een Audi Porsche (een audi 80 met Porsche remmen, wielen, spiegels en motor en nog een paar accentjes) en nu kreeg ik nog een aanbod van een extra setje velgen. Maar wie zegt me hoe de velgen exact noemen ik vind en weet het niet.

Op de een liggen winterbanden met een redelijk profiel, de andere set semi slicks.

[IMG]https://dl.dropboxusercontent.com/u/5368016/audi%20velg01.jpg[/IMG]

[IMG]https://dl.dropboxusercontent.com/u/5368016/audi%20velg02.jpg[/IMG]

Dit zijn mijn standaard velgen
      [IMG]http://i583.photobucket.com/albums/ss275/markcanderson/siders2-03.jpg[/IMG]

Van onderstaande weet ik dat ze Veloce 3.6 noemen

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • 965 362 126 01 = cup1
        993 362 124 00 = cup2
        996 362 124 00 = cup3

velgen met dergelijke nrs gegoten aan de binnenkant noemt met origineel (gemaakt i/o voor porsche door bijv BBS)
        de derde groep cijfers kan verschillen ifv de velgbreedte, vb 124 = 7″ en 128 = 9″

zo’n onderdeel nrs zijn gemakkelijk terug te vinden op het www (bijv op sites als deze) of op de onderdelenlijst PET die per model op het www circuleren en in PDF te downloaden

een nieuwe bandenset in 17 inch kost om en bij de 700 euro, dus de staat van de banden bepaalt in grote mate de prijs van zo’n velgenset.
          in cup 1 circuleren nogal wat replica’s, maar de “echte” gemaakt voor porsche (te herkennen aan de breedte en ET waarde naast het ventiel en natuurlijk de 99x nrs ingegoten aan de binnenkant) gaan vlot over de 1000 euro tot 1500 euro
          de cup 3 zie je te koop rond 600 euro, duurder zijn ofwel de velgen herspoten of de banden zgan, goedkoper zijn de velgen zwaar beschadigd of de banden afgeschreven.

Hier heb ik wel wat aan!
          Als de cup 1 origineel zijn neem ik die, anders ga ik waarschijnlijk voor de cup3.
          Dus 965 362 126 01 zijn replica’s terwijl 993 362 124 00 echte zijn?

Bestaat er toevallig geen lijst met nummers welke cup 1’s echt zijn?

En wat zijn de nummers van de cup 3?

Ik zie het ja, heb m’n berichtje verwijderd.

Tirendo heeft geen servicepartners in België.

een nieuwe bandenset in 17 inch kost om en bij de 700 euro, dus de staat van de banden bepaalt in grote mate de prijs van zo’n velgenset.
                  in cup 1 circuleren nogal wat replica’s, maar de “echte” gemaakt voor porsche (te herkennen aan de breedte en ET waarde naast het ventiel en natuurlijk de 99x nrs ingegoten aan de binnenkant) gaan vlot over de 1000 euro tot 1500 euro
                  de cup 3 zie je te koop rond 600 euro, duurder zijn ofwel de velgen herspoten of de banden zgan, goedkoper zijn de velgen zwaar beschadigd of de banden afgeschreven.

OK!
                    En wat zijn gangbare prijzen van deze velgen?
                    Als ik op 2dehands sites kijk verschillen de prijzen redelijk.

PT

Foto 1 : cup 3
                      Foto 2 : cup 1

:salut:

Kan het zijn dat bovenstaande velgen gewoon

Porsche cup 1
                        &
                        Porsche cup 3 velgen zijn?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.