welke vis platinees?bougies?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 welke vis platinees?bougies?

• Maker
    Discussie
  • welke visplatinees, bougies en condenser gebruikt mijn 2.7 CIS uit 1974?

kan iemand me de referenties geven?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • ik heb maar direct een volledige onderhoudsset besteld bij pelicanparts, ervan profiterende dat de dollar nu zo laag staat.
      😆

0

Ik heb de technische gegevens van een 2.7 (bj. eind. ’75 t/m ’77). Dus het model met 165 pk. Ik weet niet of de specificaties dezelfde zijn als die van jouw auto (2.7 met 150 pk).

Bougies : Bosch W 225 T 30 (0,7mm) OF Beru 225/14/3 (0,7mm)

@ cabrio Wim : Bosch W 260 T 2 (0,7mm) is het type dat ook gebruikt werd voor de carrera 3.0 (met hogere compressie). Misschien ook voor de 2.7 (150pk) ❓

Deze type bougies zijn volgens mij al lang vervangen door andere (met dezelfde warmtegraad, natuurlijk).

Als je onderdelen wil bestellen voor je auto volstaat het toch om het type van je Porsche en het bouwjaar door te geven dacht ik … ❓

Contactpunten zijn van Bosch van bouwjaar 1965 t/m 1977. (speling 0,35mm)

0

de vise platiné’s zijn dezelfde als bepaalde fords uit die jaren. Grote hint voor de medeforumners 😉

ik gebruik die al een hele tijd. Het was mijn vader die ernaar keek en zei dat het precies die van ford waren en het klopte nog ook 😀

0
          Wim

Het enige wat ik de boeken kan vinden, dat er twee types ontstekingen gebruikt zijn, de Bosch en Marelli, en word er verder allen over de Bosch contact punten gesproken, de bougies die gebruikt werden zijn Bosch W255/P21 en W260/T2 met een afstelling van 0,7mm.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

0

weet niemand raad?

0
            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.