Welke warmtewisselaars op 2.7

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Welke warmtewisselaars op 2.7

• Maker
    Discussie
  • Kunnen jullie effe meedenken en me helpen mijn opties op te sommen ? De revisie van mijn 2.7 motor van 1976 komt op zijn einde en de reviseur stelt me de vraag: wat ga je doen met de warmtewisselaars ? De motor is 100% vernieuwd, nieuwe ciinders etc. Wat duidelijk is is dat de bestaande wisselaars vervangen moeten worden. Voor zover ik weet kan dat door originele of door SSI’s. Zijn er nog andere opties ? Van die SSI’s weet ik dat ze onverslijtbaar zijn en mooi blijven, maar nadeel is dat ze duur zijn (ik dacht 1400 voor 2) en bovendien vraag ik me af of de sound dan niet te luid/metaalachtig wordt ? De standaard kosten dacht ik eerder rond de 1000 voor een set. ZIjn er nog andere opties ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Thanks voor de reacties. SSI’s zullen het worden 😀

warmtewisselaars of ssi maakt geen verschil in geluid.

mijn ssi de echte waren dus niet te luid maar zeer mooi van geluid met de rvs demper
          gewoon genieten was het maar inderdaad het kost wel wat maar onverslijtbaar !!
          :drink:

Dat geluid is waar ik bang van ben. Ik vind dat de standaard al heel mooi klinkt en meer hoeft dat niet te zijn. Maar anderzijds, onverslijtbare interesseren me ook. Bestaan er geen die normaal geluid hebben maar onverslijtbaar zijn ?

Ik zou originele nemen. Op mijn 2.7 van 1976 zaten geen originele, en die waren zo luidruchtig dat je binnen geen normaal gesprek kon voeren. Je moest tegen elkaar roepen. Uiteindelijk zie je er tegenop om ver te rijden, gewoon door de luidruchtigheid.

Heb op mijn Porsche 3.2
                de orginele SSi laten monteren met een brombacher rvs 76mm uilaat
                wat een mooi geluid had die auto gewoon super mooi !!

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.