- Dit onderwerp bevat 119 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
1 maart 2016 om 22:24
Zoals jullie weten ben ik sinds kort de eigenaar van een P 944 type 1.
Natuurlijk jeukt het enorm om ermee te kunnen rijden, maar eerst ga ik alles eens goed controleren en oppoetsen.
Ben geen expert maar wel redelijk handig 😀 dus met de Haynes Manual en YouTube (en natuurlijk jullie hulp 🙂 ) zal het wel lukken.
Maar daarom dit draadje dus, zodat jullie kunnen volgen, en dat ik hier af en toe wat raad kan vragen aan de specialisten! 😉Wat heb ik ondertussen al gedaan:
– Motorcompartiment gekuist en de motor ontvet. (De pakking van de oliecarter lekt op 3 plaatsen)
– De wielen eraf gehaald en gepoetst.
– De voorste remschijven en remblokken vervangen door nieuwe.
– De achterste moet ik nog doen, maar ik moet eerst het handremsysteem vervangen. De spreidbeugel en de veren waren allemaal volledig verroest. Eentje zelfs gebroken. Dus nu wachten op onderdelen.
– De zetels eruitgehaald. Bleek dat één bevestigingspunt van de chauffeurszetel afgescheurd is. Dit moet gelast worden, dat kan ik niet zelf. Dus dat zal ik moeten uitgegeven.
– Interieur eens volledig gestofzuigd. Ik wil het interieur er nog volledig uithalen om dat deftig te kuisen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.