Werken aan 944 Type 1

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Werken aan 944 Type 1

  • Maker
    Discussie

  • Pollaris Kurt
    Deelnemer

      Zoals jullie weten ben ik sinds kort de eigenaar van een P 944 type 1.
      Natuurlijk jeukt het enorm om ermee te kunnen rijden, maar eerst ga ik alles eens goed controleren en oppoetsen.
      Ben geen expert maar wel redelijk handig 😀 dus met de Haynes Manual en YouTube (en natuurlijk jullie hulp 🙂 ) zal het wel lukken.
      Maar daarom dit draadje dus, zodat jullie kunnen volgen, en dat ik hier af en toe wat raad kan vragen aan de specialisten! 😉

      Wat heb ik ondertussen al gedaan:

      – Motorcompartiment gekuist en de motor ontvet. (De pakking van de oliecarter lekt op 3 plaatsen)
      – De wielen eraf gehaald en gepoetst.
      – De voorste remschijven en remblokken vervangen door nieuwe.
      – De achterste moet ik nog doen, maar ik moet eerst het handremsysteem vervangen. De spreidbeugel en de veren waren allemaal volledig verroest. Eentje zelfs gebroken. Dus nu wachten op onderdelen.
      – De zetels eruitgehaald. Bleek dat één bevestigingspunt van de chauffeurszetel afgescheurd is. Dit moet gelast worden, dat kan ik niet zelf. Dus dat zal ik moeten uitgegeven.
      – Interieur eens volledig gestofzuigd. Ik wil het interieur er nog volledig uithalen om dat deftig te kuisen.

      Attachments:
      • WP_001084-2.jpg
      • WP_001115.jpg
      • WP_001116.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 119)
      • ”Het is tijd voor wat nieuws”… Vertel?:popcorn:

          Succes met de verkoop. Wie hem koopt zal er veel plezier aan beleven!

            Ik heb er lang over moeten nadenken, maar ik ga het toch doen…
            De Porsche gaat in de verkoop. Het is tijd voor wat nieuws. Dus jullie zullen deze zien verschijnen in de verkoopsectie 🙂

            In ieder geval, allemaal bedankt voor de vele tips en toffe reacties hier. Het heeft me toch wel heel wat geholpen.

              Knap gedaan man… De zetelstof werd ook in de gewone 944 geleverd.
              Mijn 944 typ1 uit ’82 had origineel precies dezelfde.

                De asbak heb ik ook onderhanden genomen…

                Voor:

                Na…:

                  Ben nog met een ander project bezig, en daarom nog maar weinig werken aan de P.

                  Ik heb wel de middenconsole wat opgefrist met een beetje carbonlook.
                  Ik heb ineens ook schakelaars bijgeplaatst:
                  – Massasleutel
                  – Schakelaar koelventilator
                  – Schakelaar USB voeding
                  – Schakelaar GPS voeding

                    :up: :up:

                    123

                      Ok das heel mooi gedaan

                        Mooi !:up:

                          :up: :up: :up:

                            :respect2: :respect2: :respect2: :up: :up: :up:

                              mooi mooi man :up:

                                … Zeer mooi zelfs! :up:

                                  Ondertussen heb ik de tweede zetel en de achterbank ook opnieuw bekleed. De voorzetels zijn goed, al zeg ik het zelf. De achterbank is wat minder, maar ik kan ermee leven. Het is niet gemakkelijk om de skai en het stof die vormen van de achterbank te doen volgen.

                                  Ter info: blijkbaar is het stof gebruikt in de 924 Carrera GT (81-82). Ik vond het gewoon mooi passen bij de kleur van de wagen.

                                    had ik wel door, maar kon deze voorzet toch niet laten liggen…

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 119)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.