Werken aan 944 Type 1

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Werken aan 944 Type 1

  • Maker
    Discussie
  • Zoals jullie weten ben ik sinds kort de eigenaar van een P 944 type 1.
    Natuurlijk jeukt het enorm om ermee te kunnen rijden, maar eerst ga ik alles eens goed controleren en oppoetsen.
    Ben geen expert maar wel redelijk handig 😀 dus met de Haynes Manual en YouTube (en natuurlijk jullie hulp 🙂 ) zal het wel lukken.
    Maar daarom dit draadje dus, zodat jullie kunnen volgen, en dat ik hier af en toe wat raad kan vragen aan de specialisten! 😉

    Wat heb ik ondertussen al gedaan:

    – Motorcompartiment gekuist en de motor ontvet. (De pakking van de oliecarter lekt op 3 plaatsen)
    – De wielen eraf gehaald en gepoetst.
    – De voorste remschijven en remblokken vervangen door nieuwe.
    – De achterste moet ik nog doen, maar ik moet eerst het handremsysteem vervangen. De spreidbeugel en de veren waren allemaal volledig verroest. Eentje zelfs gebroken. Dus nu wachten op onderdelen.
    – De zetels eruitgehaald. Bleek dat één bevestigingspunt van de chauffeurszetel afgescheurd is. Dit moet gelast worden, dat kan ik niet zelf. Dus dat zal ik moeten uitgegeven.
    – Interieur eens volledig gestofzuigd. Ik wil het interieur er nog volledig uithalen om dat deftig te kuisen.

    Attachments:
    • WP_001084-2.jpg
    • WP_001115.jpg
    • WP_001116.jpg
15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 119)
    • Netjes! 🙂

      123

        Chappeau, mag gezegd worden.
        Ik zou het nie kunnen, te weinig geduld voor zoeen fijne afwerking.

          Thx.

          Ik ben ze zelf aan het bekleden. Avondschool gevolgd en een stikmachine gekocht, zo leren we wat bij 🙂

            Dit gaat je 944 weer een pak mooier maken! Is dit iets wat je zelf aan het doen bent of zijn de foto’s getrokken tijdens de werken bij een firma?

              Knappe restauratie, wat is het prachtig om te zien hoe je één voor één alle problemen wegwerkt, ik ben alsook bezig met het restaureren van een 944 type 2 , en heb ook zulke problemen voor gehad, stilaan kunnen we terug opbouwen nu, maar er staan wellicht nog wel wat kopzorgen op onze weg.

              Goe bezig , eens wordt jou 944 een topstuk !

                Knap gedaan !

                  Voor ik aan het tweede deel begin van de achterbank, doe ik eerst de chauffeurszetel…

                  Dat lelijke rode middenstuk eindelijk weg!!!! 😀 😀

                    ben begonnen met het interieur aan te pakken. Alle zetels krijgen een nieuw stofke en mss ga ik de vloermatten ook vervangen. Maar ik begin bij de zetels.
                    eerst de achterbank, en dat was niet gemakkelijk met die “oren”. uiteindelijk toch redelijk gelukt, vind ik.

                      Je kan daar wel eens gelijk hebben. Als dat ding eraf is, kan ik beter ineens alles in orde zetten. Bedankt voor de tip!

                      Zal deze winter bij op het programma zetten. 🙂

                        Amaai wat een prachtige en nette garage! :respect2: Kon ik het bij mij ook maar zo proper en net krijgen/houden

                        Even een opmerking ivm het lek aan je hoofdremcilinder.
                        De dichting die je op het plan hebt aangeduid dient volgens mij eerder voor stof/vuil buiten te houden dan remvloeistof tegen te houden.
                        Indien er langs daar remvloeistof uitloopt zal je eerder een revisiesetje voor de hoofdremcilinder moeten kopen.
                        Het vervangen van de aangeduide dichting gaat hoogstens het lek naar buitenuit oplossen maar dan loopt de vloeistof verder in de rembekrachtiger.

                          Denk het niet Paso. Die van mij zaten er ook onder toen ik hem kocht maar ze waren niet standaard of als optie te krijgen denk ik.

                          Mss kan iemand anders uitsluitsel brengen?

                            Die velgen is dat iets origineels? Ik heb die ook onder de 944 zitten

                              De eerste foto is langs onder genomen. Idd onduidelijk, je kan nog net het lek zien.

                              In verband met het olielek zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Voor ik het wat proper gemaakt had, hing alles vol. Maar dat zou mss kunnen zijn van het “spatten” van het lek tijdens het rijden mss? Voor ik alles eraf doe, ga ik eerst de oliedruksensor eens eraf halen en bekijken. Dan alles deftig propermaken en kijken of dat mss al het lek verholpen heeft. Bedankt voor de tip!!!

                              In ieder geval, de calibratietool heb ik al indien nodig 🙂

                              De lekken die je noemt, had mijne 944 ook. Maar is al verholpen.

                              Morgen probeer ik het lek aan de remcilinder aan te pakken.

                                Die eerste foto is zeer onduidelijk door de belichting dus daar kan ik je niet mee helpen.

                                Bij de 2de twijfel ik of de dichting tussen oliekoeler+blok de oorzaak is.
                                Ik zie op de foto enkel wat vettigheid op en rond de oliedruksensor.

                                Let er op dat de oliekoeler dichting vervangen geen leuk klusje is als het blok nog in de auto zit en dat je de calibratietool nodig hebt voor de OPRV !

                                anders kan het na montage wel is zijn dat er wat scheelt met de oliedruk met alle gevolgen van dien….

                                Als dat trouwens de enige 2 lekkage’s zijn bij jou 944 mag je je gelukkig prijzen 😀 😀

                                Bij de meeste die ik zie staat het blok vooraan/achteraan ( bourages krukas/nokkenas/balansassen) en zijdelings van de carterpan pakking zeer dikwijls nat….

                                  Bij het tweede lek komt er een beetje olie vrij. Heb de oliekoeler en de sensor al wat proper gemaakt, en ik denk dat het probleem een versleten dichting is.

                                  De stukken zijn besteld, hopelijk kan ik er dit weekend aan werken. Zal ineens ook de olie en koelvloeistof verversen.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 119)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.