Werken aan 944 Type 1

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Werken aan 944 Type 1

  • Maker
    Discussie
  • Zoals jullie weten ben ik sinds kort de eigenaar van een P 944 type 1.
    Natuurlijk jeukt het enorm om ermee te kunnen rijden, maar eerst ga ik alles eens goed controleren en oppoetsen.
    Ben geen expert maar wel redelijk handig 😀 dus met de Haynes Manual en YouTube (en natuurlijk jullie hulp 🙂 ) zal het wel lukken.
    Maar daarom dit draadje dus, zodat jullie kunnen volgen, en dat ik hier af en toe wat raad kan vragen aan de specialisten! 😉

    Wat heb ik ondertussen al gedaan:

    – Motorcompartiment gekuist en de motor ontvet. (De pakking van de oliecarter lekt op 3 plaatsen)
    – De wielen eraf gehaald en gepoetst.
    – De voorste remschijven en remblokken vervangen door nieuwe.
    – De achterste moet ik nog doen, maar ik moet eerst het handremsysteem vervangen. De spreidbeugel en de veren waren allemaal volledig verroest. Eentje zelfs gebroken. Dus nu wachten op onderdelen.
    – De zetels eruitgehaald. Bleek dat één bevestigingspunt van de chauffeurszetel afgescheurd is. Dit moet gelast worden, dat kan ik niet zelf. Dus dat zal ik moeten uitgegeven.
    – Interieur eens volledig gestofzuigd. Ik wil het interieur er nog volledig uithalen om dat deftig te kuisen.

    Attachments:
    • WP_001084-2.jpg
    • WP_001115.jpg
    • WP_001116.jpg
15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 119)
    • Nu de garage in orde is, verleg ik mijn aandacht terug naar de auto 😀

      Na enkele ritten heb ik 2 lekken gevonden bij controle, eentje aan de remcilinder (noemt dat zo?) en aan de dichting van de oliekoeler.

      Lek remvloeistof:

      ik veronderstel dat het probleem zich daar bevindt:

      0

        Ik bleef problemen hebben met starten… :censored:

        Dus nieuwe batt en nu gaat ie wel goed. Hopelijk blijft het zo!!!

        0

          Thx voor de reacties, ik leer bij 😀

          Nu, blijkbaar test ik hem elke dag en nu start hij weer telkens van de eerste keer heel soepel… :think:

          Mss had hij offday 😀 of mss heeft toch de grafietolie geholpen…

          0

            Klopt helemaal, ik heb het eens voorgehad met mijn DD dat ik wel 12V had maar de batterij kreeg de startmotoe niet rond, onvoldoende Ampéres… , Batterij naar de filestijnen… :wtf:

            0

              [quote=”Goya” post=256623]… Kan het zijn dat een batterij ondanks dat die 12V aangeeft, toch niet genoeg power geeft om de startmotor volledig zijn werk te laten doen?[/quote]

              de sterkte van de stroom die de batterij nog levert wordt niet uitgedrukt in volt maar ampère 💡

              0

                Doet me eerder denken aan een slechte massa of defect contactslot.

                Massaverbindingen al gecontroleerd?

                0

                  Merci voor de reactie Wim,

                  ja, hij staat altijd in een droge en vorstvrije garage. Toen ik een halfuurtje later opnieuw probeerde, startte hij wel onmiddellijk. Zelfs 2 of 3 keer na elkaar.

                  Ik heb hem toch maar even op poten gezet en de starter er onderuit gehaald. Binnenin ziet hij er niet slecht uit, enkel de kabel van de solenoide naar de starter hangt niet meer goed vast. Dus die heb ik wat bij gesoldeerd, maar dat lukte niet goed. (ondanks liters ontvetter en contactspray, kreeg ik de contactpunten niet proper). Voor de rest een beetje verder ingevet.

                  Alles terug ineen en hij startte, 1 keer. Daarna weer niet.

                  Kan het zijn dat een batterij ondanks dat die 12V aangeeft, toch niet genoeg power geeft om de startmotor volledig zijn werk te laten doen?

                  20170917_115404.jpg

                  0
                  Wim

                    Staat hij mooi droog geparkeerd. 😉

                    Had onze ook in het begin, en een klein beetje vocht/slecht contact zorgt ervoor dat er geen stroom doorgegeven wordt naar de startmotor, dus as slaat uit maar begint niet te draaien.
                    Omleiding gemaakt, en sindsdien nooit meer problemen gehad.

                    Een handige Harry kan hem starten met contact aan en langs onderkant met een schroevendraaier. 😳

                    0

                      Deze morgen wilde ik nog even een toertje rijden in de mooie laatste zomerzon, maar ik kreeg hem niet aan de praat… 😯

                      De startmotor slaat aan (je hoort duidelijk de klak) maar draait niet rond, denk ik. Of pakt niet in het vliegwiel. Batterij geeft 12V aan, dus die is in principe niet te zwak. (hangt ook altijd aan de druppellader).

                      Zou de startmotor versleten zijn? of de DME? Iemand een idee?

                      0

                        Een ander vraagje… de scharnier van de chauffeursdeur is versleten. Daardoor hangt ze een beetje en maakt ze veel lawaai bij het sluiten.

                        Ik heb nieuwe scharnieren en pennen voor te monteren. Het probleem is dat ik de oude pennen niet verwijderd krijg. Hoeveel olie en brute kracht ik ook gebruik.

                        Iemand een idee ?

                        0

                          Wim, je gelooft het nooit 🙂
                          Ik las net je bericht en alhoewel ik zaterdag uren heb zitten proberen, met handrem op had ik nog niet geprobeerd.
                          Dus deed ik dat nu. Maar ook geen reactie… Sleutel stand nul.. niets. stand 1… niets.
                          Toen probeerde ik hem gewoon eens open en dicht te doen. Open wel, dicht… niets! :bounce:
                          Gedver! Dus bekleding vlug los en nog wat meer prullen aan de relais.
                          daarna ging hij wel dicht en… de armen gingen ineens gewoon door tot de release-positie!! :happydance: Maar dit is wel niet de bedoeling denk ik. :wtf:

                          Heb het nog een paar keer geprobeerd en nu blijft hij dit doen.

                          Volgens http://clarks-garage.com/ zou bij de type 1 het dak open en toe moeten gaan met de sleutel in de stand 1 en de release-positie met de sleutel in de stand 0. (Gezien bij type 1 het contact maar twee standen heeft: aan en uit (geweldig simpel 😀 ))

                          Wat er ook van zij, laat de zon maar komen! :coolness:

                          Tot zo ver de nood aan de twee relais die onderweg zijn!

                          0

                            Knap werk .. :up:

                            0
                            Wim

                              Links achter in de kofferruimte zit de motor met de aanslag punten.
                              Deze kun je stellen zodat precies tot op het goede moment opengaan.

                              Let er wel op dat je het dak er pas kan uitnemen met het contact op stand 1 en handrem op. 💡

                              0

                                Vandaag dan maar eens aan het Targadak begonnen.

                                Dit gaat zonder problemen open en toe, maar de achterste haken krijg ik niet in de “release” positie. Daardoor kan ik het dak niet eruit nemen.

                                Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet klaar. ik heb nu 2 nieuwe limietrelais besteld, eens kijken of dit gaat helpen.

                                Is er iemand die dit probleem ook al eens had? Of iemand met een oplossing?

                                0

                                  Ondertussen moest die nieuwe uitlaat er onmiddellijk komen… de oude viel er praktisch onderuit. Aan de achterste pot was hij volledig doorgeroest.
                                  Dus maar eens gaan shoppen. Ineens de volledige uitlaatlijn vervangen met de ophangpunten en alles. De middendemper en de ophangpunten waren eigenlijk nog te doen, maar korte pijn en ineens alles. 😀

                                  Dit is een heerlijk werkje dat ik vlug zelf kon doen. Een namiddagje eronder liggen en dan een testritje… en ja hoor wat een verschil van geluid!! :driver:

                                  Oud eruit =>
                                  20170326_134136.jpg

                                  Nieuw erin =>

                                  20170326_134147.jpg

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 119)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.